Discussie Blechplaketten

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Harry van Melick, 2 mrt 2018.

  1. Harry van Melick

    Harry van Melick PH-SAM

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Endingen am Kaiserstuhl, Duitsland
  2. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Zal weinig heisa rond gemaakt worden bij LB denk ik.

    Mvg,
    Jo
     
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Tja, jammer. :(
    Ik heb altijd graag in Duitsland gevlogen, maar zo'n afzichtelijk metalen plaatje op mijn F2B model...:mad:
    Thanks but no thanks.....:weetnie:
     
  4. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    En al helemaal niet op een F2D-model.... :confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:

    Er zal niemand over vallen als je zonder plaatje vliegt, zo lang je registratienummer maar op het toestel staat.
     
  5. CL carrier

    CL carrier In Memoriam

    Lid geworden:
    5 jun 2014
    Berichten:
    254
    Nou Bruno;...................
    Dan kan je ook vliegen in Nederland schudden!
    Er wordt in Brussel regelgeving opgesteld welke de identificatie van drones regelt. (Dus eerst in de Europese Commissie en daarna in de comitologie en dat alles vanwege privacy, inkijk, maar ook om de schuldige te pakken in geval van een calamiteit)
    Straks moet elke drone op afstand geïdentificeerd kunnen worden, ingebouwd in de elektronica van het model.
    In Duitsland zijn er blijkbaar plannen om hierop vooruit te lopen door middel van een aluminium plaatje van 30 mm x 15 mm.
    Ik heb in de Duitse wet- en regelgeving niets kunnen vinden waarin dit is vastgelegd.
    Maar het staat elke vliegclub en ook de Duitse KNvVL vrij aanvullende regels op te stellen en te handhaven.
    Blijkbaar is dat daar gebeurd.
    Oké. Straks moet dus elke drone op afstand geïdentificeerd kunnen worden, ingebouwd in de elektronica van het model.
    Is daar wat aan te doen?
    Als deze maatregel beperkt blijft tot drones, zal het mij worst wezen.
    Als deze maatregel geldt voor RC vliegtuigen, zal de KNvVL moeten lobbyen in de comitologie fase, wat ze nu ook al doen als belangenorganisatie, lees de nieuwsbrief maar.
    En Robbie ligt echt niet te slapen.
    Als dit zou gaan gelden voor lijnbesturing zou het ook moeten gaan gelden voor vliegeren en kitesurfen.

    Tenslotte ben ik van mening dat alleen wattjes elektrisch vliegen.

    MVG

    Max
     
  6. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Goed gesproken Max.
    Ik heb hier nog aluminium tape liggen.....

    Groet Robert-jan
     
  7. CL carrier

    CL carrier In Memoriam

    Lid geworden:
    5 jun 2014
    Berichten:
    254
    Robert-Jan;

    Ik heb je een PM gestuurd.

    Max
     
  8. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Nog een geluk dat lijnbesturing in België, net zoals vrijvlucht, niet onder de term "modelvliegen" valt en er dus al helemaal geen eenduidige regelgeving rond bestaat.
    Maar het "op afstand identificeerbaar" maken van alles wat in de lucht hangt is al enkele jaren bezig. Transponderplicht bij paragliders en paramoteurs werd jaren geleden ook weggelachen, nu is het realiteit.
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2018
  9. HansH

    HansH PH-SAM

    Lid geworden:
    23 jun 2016
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern, Duitsland
    Omdat ik in Duitsland woon en vlieg ben ik wat meer bekend met de regeltjes hier, het is inderdaad een wet die in april 2017 van kracht werd,zie deze link: https://www.dmfv.aero/allgemein/die-neue-luftverkehrsordnung/ Mijn RC modellen heb ik uitgerust met het vereiste brandbestendige plaatje, echter niet gekocht voor de woekerprijzen die gevraagd worden door de handel (tot €5 per plaatje) maar zelf gemaakt van alutape en slagletters van 3 mm, weegt niks en kost bijna niks, is onzin maar ja het moet nu eenmaal en is eenvoudig. Mijn LB modellen weiger ik principieel van plaatje te voorzien omdat het geen vrij vliegend model is, vliegers en kite surfers hoeven het toch ook niet! Ik heb wel angst voor onze toekomst wanneer de regeltjesfabriek van de EU zich met ons gaat bemoeien, niet gehinderd door enige kennis van zaken! lees dit maar eens:
    https://www.dmfv.aero/presse/modellflug-als-beifang-im-netz-der-easa/

    Hans
     
  10. CL carrier

    CL carrier In Memoriam

    Lid geworden:
    5 jun 2014
    Berichten:
    254
    Hans;

    Merci; ik kon een en ander niet vinden.
    De FAI moet aan het werk.
    Nou, dan ga ik toch voor de traditionele Nederlandse oplossingen.
    Gedogen, mag niet maar kan toch.
    Illegaal vliegen of.
    Vliegeren met ondersteuning voor windstille dagen.

    MVG

    Max
     
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Notificaties/meldingen
    Voor privébericht/conversaties kent het forum een paar handige opties zodat je o.a. berichten niet meer over het hoofd ziet. Je kunt een e-mail notificatie en/of een scherm-melding krijgen bij ontvangst van een privébericht/conversatie/post. Dit kan ook bij aantal andere forum-gebeurtenissen, zoals reacties in een discussie waarop je geabonneerd bent. Erg handig, je ziet niets meer over het hoofd :)

    E.e.a. is in te stellen door rechtsboven op je gebruikersnaam te klikken, daar zijn de diverse instellingen, ietwat onhandig, verdeeld over
    Conversaties versus profielposts
    PB = privé bericht, op dit forum heet het conversatie. Je start een conversatie met een gebruiker door te klikken op foto'tje of naam van de betreffende gebruiker, er opent een klein venstertje en daarin klik je op start een conversatie.
    Je kunt ook via profielposts communiceren, door op iemands gebruikerspagina te berichten te plaatsen, maar die berichten zijn openbaar op jouw @CL carrier profielpagina, iedereen kan ze lezen, en meedoen.

    Regio/provincie/woonplaats
    Het kan ook zeer handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel te vermelden, dan kan iedereen dat altijd links naast je berichten zien. Voor helpende handjes, drinkgelagen, verwijzingen naar hobby-locaties, clubs en winkels, of gewoon een schouder om op uit te huilen.
     
  12. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nou, waar wacht je dan nog op? :rofl:;)
    De sterkste tekst van de afgelopen vijftien jaar....:thumbsup::D
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  13. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    794
    Zijn die er dan?
     
  14. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal

Deel Deze Pagina