DJI F550 Beginner

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Klucky_13, 7 jun 2014.

  1. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Hier is de nieuwe Dome. Heb beslist om hem in het zelfde thema te zetten als mijn moto, foto's volgen straks:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    mooimooi!
     
  3. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Hier zijn de foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Nog een kleine update

    Na een kleine crash van een paar dagen terug was het landingsgestel gebroken dus in afwachting op een nieuwe heb ik deze korte pootjes 3D-geprint. Op deze manier staat hij toch iets verder van de grond af:

    [​IMG]

    En voor het monteren van de GPS in combinatie met de dome hierboven weergegeven hebben we dit alluminium tussenstukje gefreesd:

    [​IMG]
     
  5. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Ondertussen zijn de telemetrie modulen ook aangekomen (lipo voltage en GPS):

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Deze krijgen wel nog een andere plaats eens mijn nieuw landingsgestel er is en de dome "vast" kan geïnstalleerd worden
     
  6. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Ondertussen is mijn nieuw landingsgestel binnen. Ik heb de lipo-module op de benen geplaatst zodat deze gemakkelijk in te pluggen is en zichtbaar is van buiten:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bevestiging gemaakt voor de gopro:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ook de vuurbestendige lipozakken aan gekregen:

    [​IMG]

    En nog een filmpje:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Zou iemand me opweg kunnen helpen met een beginner FPV setup? Ik heb al een hele hoop gelezen op dit forum omtrent dit topic, maar veel discussies zijn ondertussen verouderd. Het zou me dan ook niet verwonderen dat er ondertussen nieuwe ervaringen zijn met nieuwer/goedkoper/beter materiaal. Ik probeer te weten te komen hoe veel een basic, goed werkende FPV setup ongeveer zal kosten. Echter zoals ik op voorhand had verwacht ben ik een beetje verloren gelopen in alle mogelijke zenders/ontvangers, displays/goggles enz. Daarom lijkt het mij ook niet slecht om hulp in te roepen van mensen met ervaring met bepaalde goed werkende setups voor ik dingen koop die niet samen werken ofzo.

    De keuze van de camera, waar moet ik op gaan letten? Ik heb een gopro hero 3 BE, maar heb al gelezen dat dit beeld gebruiken af te raden is en je beter kan kiezen voor een aparte FPV cam.

    De keuze van zender/ontvanger: Ik gebruik een FrSky taranis (ik weet niet meteen het bereik, maar dit is toch een zender die standaard al behoorlijk ver reikt, 1500-2000meter denkik?). Daarom ben ik dan ook op zoek naar een zender/ontvanger die minstens een kilometer ver reikt, dit lijkt mij al zeker ver genoeg.

    Laatste puntje is de display, waar wil ik het beeld op gaan bekijken. Ik ben zelf enorme fan van die goggles (fatshark) maar deze zijn ontzettend duur.. Rond de 200 euro minimum? Voor een oud model (niet dat dit mij wat zou kunnen schelen als beginnende FPV vlieger). Een alternatief is een goeie 7-8" monitor, is dit aan te raden? Spaar ik dan veel budget uit of kom je toch weer in de buurt van een fatshark op die moment?

    Ik ben dus op de hoogte van wat ik nodig heb, ik weet alleen niet welke hardware dan ook een goede reputatie heeft.. Ik ben dus op zoek naar goede prijs kwaliteit spullen zoals de frsky taranis onder de TX'en. Ik hoop dat iemand me vooruit kan helpen!
     
  8. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Gisteren een oude RC auto gevonden waarna ik een leuk idee kreeg. Met 1 van de servo's zelf een gimbal in elkaar knutselen (niet gestabiliseerd, maar zodat ik de camera kan richten in de lucht). Ben ik enkele uren gaan 3D-tekenen, enkele proto-types geprint en getest om uiteindelijk tot een zeer goed werkend dingetje te komen. Zeer tevreden van! :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Werking:


    Tijdens het vliegen:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. ikarus

    ikarus

    Lid geworden:
    25 aug 2013
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Vlaams-Brabant, België
    Knap gedaan! :thumbsup:
     
  10. ikarus

    ikarus

    Lid geworden:
    25 aug 2013
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Vlaams-Brabant, België
    Graag een linkje naar de lipo-voltage module.
     
  11. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
  12. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Vandaag een houder 3D geprint om de antennes beter te plaatsen. Vroeger waren deze gewoon plat tegen de bodemplaat gestript:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. BC-deGraaf

    BC-deGraaf

    Lid geworden:
    4 aug 2013
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Bunschoten
    Toch wel makkelijk zo'n printer !!!!
     
  14. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Ik heb 2de hands een FPV kit aangeschaft (fatshark dominator met 1.2/1.3 GHz) om een eerste ervaring te krijgen met FPV heb ik deze eerst al eens ingebouwd op een RC wagen die ik nog had liggen :-D




    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    De laatste 2 dagen verder gesleuteld aan mijn fpv kit om alles over te bouwen naar de hexa. Alles leek goed te werken op de Rc auto en heb ondertussen alle nodige kabels binnen gekregen. Hier de hele schakeling:

    [​IMG]

    Deze bevat een 5 volt ubec om de gopro te voeden en een regelbare omvormer om de 4S Lipo 12 volt te laten leveren aan de VTX.

    Edit: op aanvraag nog even de linkjes naar de regelbare omvormer en 5V UBEC:

    http://www.banggood.com/Wholesale-D...n-Regulator-Power-Module-1_2-35V-p-46754.html

    http://www.banggood.com/BEC(UBEC)-3A-5V-Receiver-Power-Supply-p-83550.html


    Dan de ontdekking gedaan dat de VTX eigenlijk veel compacter is dan het gouden omhulsel doet blijken :p

    [​IMG]

    Echter werd dit kleine overblijfsel redelijk warm dus heb ik met een oude koelvin van een processor een bevestiging gemaakt dar alles koel houd:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit alles is lichter dan de originele behuizing, dus best tevreden :)

    Nu heb ik een kabel om de gopro te voeden en de gopro te gebruiken voor fpv. Daarvoor moest ik wel de gimbal opnieuw tekenen en 3D printen:

    [​IMG]

    Hier de gps van de osd (in totaal nu 3gps modullen aan boord...):

    [​IMG]

    De osd op een bereikbare plaats gezet zodat ik aan de knoppen kan voor de home-lock

    [​IMG]

    En tot slot de ground station wat opgeschoond. Kabels op maat gemaakt en mooier aan elkaar gesoldeerd:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Morgen eerste fpv vlucht dus!
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2014
  16. Binnetie

    Binnetie

    Lid geworden:
    8 jul 2014
    Berichten:
    146
    En hoe is de eerste vlucht gegaan?
    Ik ben ook aan het kijken naar een F550 frame en FPV, kan heel veel nuttige info uit je topic halen. Dank hiervoor :)
     
  17. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Goed, is wel wennen.. Ben intussen wel over gestapt naar 5.8 ghz door interferentie met de gps.
     
  18. Binnetie

    Binnetie

    Lid geworden:
    8 jul 2014
    Berichten:
    146
    Je vloog FPV op 1.2GHz las ik, of was het 2.4GHz?
     
  19. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Ja op 1.2/1.3 ghz
     
  20. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Vorig weekend een F550 gekocht in 2dehands met wat interessante spulletjes in:

    Wookong-M V2, deze zal mijn Naza V2 gaan vervangen.

    [​IMG]

    Immersion 600mw, deze zal mijn boscam 600mw gaan vervangen
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina