DJI F550 Beginner

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Klucky_13, 7 jun 2014.

  1. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Zoizo alles steekt er op. Hopelijk morgen een eerste test met de wookong :) ben benieuwd naar de POI functie. Onderstaande foto's staat de 550 even zonder Dome aangezien de gps puck van de wookong groter is dan die van de naza

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Vandaag heb ik weer iets nieuws ontworpen en geprint voor m'n F550. Een nette manier om mijn GPS mast vast te maken:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2014
  3. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Vandaag een koffer op maat gemaakt om m'n FVP spullen in te vervoeren en plaats genoeg om 2 lipo-zakken bij te stoppen:

    [​IMG]

    Alles compact te vervoeren op die manier

    [​IMG]

    Een namiddag vliegen:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2014
  4. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Nieuw speelgoed: Blackout mini H

    [​IMG]
     
  5. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Nog wat balanceerders bij gekocht voor de batterijen van de mini te kunnen laden

    [​IMG]
     
  6. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg


    Die body die op je f550 zit, hoe kom je daar aan? Die vindt ik echt heel mooi uitzien.
     
  7. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Heb ik in Duitsland blanco besteld en dan zelf bestickerd en verf op gezet

    edit: linkje vind je een pagina of 2 geleden terug
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2014
  8. FAW

    FAW

    Lid geworden:
    12 sep 2014
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Oosterhout (nb)
    Welke dikte van de body heb je besteld? Zijn een paar opties en ben benieuwd wat het meest verstandige is.

    En ik zie dat je de gps antenne er toch weer bovenuit hebt laten steken. Speciale reden voor?
     
  9. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Goh ik denk dat ik gewoon de standaard dikte heb gekozen toen. Ik heb een wookong, die gps puck is groter dan de naza en past niet in het voorziene gat dus heb ik hem er gewoon bovenuit laten steken
     
  10. FAW

    FAW

    Lid geworden:
    12 sep 2014
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Oosterhout (nb)
    Aha, dat klopt inderdaad... was ik even vergeten!
     
  11. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Ik ben weer aan het printen geslagen! Deze keer heb echt iets handig voor de DJI F550 (of voor alle quads met flamewheel armen) geprint. Ik wou graag LED's op de armen monteren, maar ik zag het niet zitten dat je daardoor extra stroom verbruikt en dus minder lang kan vliegen als je ze niet echt nodig hebt (overdag). Dus daarom heb ik clips geprint die op de armen kunnen worden geklikt wanneer je licht nodig hebt, en er weer af als je ze niet nodig hebt:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2015
  12. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Dat is idd erg handig!
     
  13. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Morgen misschien de blackout nog eens vanonder het stof halen. Het lijkt droog te blijven :)
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2015
  14. cruijff

    cruijff

    Lid geworden:
    30 dec 2014
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Breda
    dome

    Klucky hoe heb je die dome bevestigd ? ik heb deze binnengekregen maar ik zie dat er ook een stuk waar de armen van dji frame invallen erafgezagd moet worden ? hoe heb jij deze zo mooi gespoten ? of heb je deze aan de binnekant gespoten ?

    Gr
     
  15. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Ja dat klopt, er moet hier en daar nog weggesneden worden alvorens deze past. Ik heb deze bevestigd door op de armen velcro te plakken en in de randen van de dome zelf ook. Als dit op 6 punten vast plakt met velcro zit deze goed vast :)

    Ik heb deze inderdaad langs binnen gespoten, dan mag je al eens een loper in de verf hebben, dat valt minder tot niet op. Gewoon goed opletten dat je niet per ongeluk verf op de buitenkant krijgt (afplakken dus).

    Ik heb dan ook een voetje geprint dat mooi uitkomt met die dome, dan staat de antenne recht in het gat voorzien in de dome.
     
  16. cruijff

    cruijff

    Lid geworden:
    30 dec 2014
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Breda
    Klucky thx man, helemaal duidelijk ik heb inmiddels je pakje binnengekregen
    Onderdeeltjes passen perfect aanrader voor de rest van de leden hier ik kom net achter dat ik nog een paar dingen bij jou nog nodig heb, wellicht heb je dan mijn iPhone adaptertje klaar samen met de stand...

    Ik wil ook mededelen aan toekomst bouwers dat de handleiding van DJI staat dat de rode armen van de f550 de achterkant is...als je vervolgens de Naza handleiding pakt dan is het weer andersom..voor mij is dan ook logischer dat rood de achterkant is...maar goed in principe maak het ook geen donder uit zolang dat je de motortjes goed monteerd.
    Gr (Ricardo)
     
  17. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Ik gebruik ook de rode armen als voorkant, voor mij leek dat dan weer logischer :-D Omdat je dan maar 2 armen hebt die de voorkant aanduiden leek mij dit logischer, ik heb zelfs niet gekeken naar wat de handleiding voorsteld. Maar met die dome heb je een veel betere orientatie dan gewoon door de kleur van de armen. Die spitse neus van de dome valt goed op tot een behoorlijke afstand, net zoals de gimbal, deze valt ook wel op. Aan de kleuren van de armen heb je al vanop een relatief kleine afstand niets meer. Ik heb dan ook wel altijd ook nog een scherm op de grond met FPV beeld, als ik de orientatie verlies kijk ik gewoon even daar op :)
     
  18. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Na lang wachten (en een paar keer te laat te zijn) heb ik eindelijk 2 8000Mah 4S Multistar batterijen kunnen bemachtigen via de EU-warehouse! Van zodra het weer beter wordt ga ik ze testen. Ik verwacht er veel van, hopelijk terecht :)

    Ik zou apart gaan gebruiken, dus geen 2 stuks parallel

    Ik ben momenteel ook aan het werken aan een mount voor de STROBOS light van FLytron

    [​IMG]
     
  19. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Vandaag mijn STROBON mounts afgewerkt:

    [​IMG]

    Nu alles nog solderen en testen :)
     
  20. jastas

    jastas

    Lid geworden:
    7 okt 2014
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Gent BE
    Hoe bevallen die multistar lipo's?
    Niet te zwaar? Hoe lang vlieg je er mee? (Heb een soortgelijke setup en ben op zoek naar een degelijke lipo, met een 3s 4000 haal ik slechts 5min...)
     

Deel Deze Pagina