DJI New Mavic Pro

Discussie in 'Multicopters' gestart door Navi-gator, 27 sep 2016.

  1. N0EL

    N0EL

    Lid geworden:
    5 jan 2014
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Flevoland
    Never mind.....
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2017
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    En wat heeft dat met de Mavic Pro te maken ?

    (sorry Ron maar ik zit op het ding te wachten)
     
  4. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Nou, ik was waarschijnlijk niet helemaal fit meer toen ik uit mijn werk kwam en de Mavic uitgepakt heb... Inmiddels heb ik gelezen dat het normaal is dat de voorste props niet gemonteerd zijn, en dat er 4 props los bij horen te zitten. Dus nog even beter gekeken met meer licht erop, vind ik ergens in een vakje van de (zwarte) doos twee (zwarte) zakjes waarin props zitten. Helemaal over het hoofd gezien, dacht dat alles eruit was. :confused:

    Dus de levering was toch helemaal perfect. Nou ja, reserveprops zijn natuurlijk altijd handig.
     
    Navi-gator vindt dit leuk.
  5. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
  6. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    En inspire..gasten zullen zich rotgeschrokken zijn, zo'n gevaarte in volle vaart dat steeds groter wordt!
     
  7. Yamahaa

    Yamahaa

    Lid geworden:
    1 feb 2016
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Noord-Holland
    Zo vanmiddag even met de Mavic gevlogen. Fijn om hem in de verzameling er bij te hebben. Binnen de 10 10 gebleven om even een gevoel te krijgen. Kreeg zelfs een melding op de tablet dat er te veel wind stond. Lijkt een fijn apparaat. Merkte wel dat ik bij de calibratie van het Kompas toch extra gevoeligheid was. Moest zelf mijn sleutels uit mijn zak halen....of dat nou juist goed is of niet.....slaap ik nog een nachtje over. Even ter lering van andere mavic vliegers wanneer doen jullie het? Ik kalibreer gewoonlijk bijna nooit tenzij ik echt 200 km verder zit.....
     
    Navi-gator vindt dit leuk.
  8. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Bij calibratie altijd sleutels, telefoon etc. ver bij de drone vandaan houden.
    De app geeft aan wanneer je moet calibreren, wordt er niets aan gegeven dan hoeft het dus niet.
     
  9. Egelhunter

    Egelhunter

    Lid geworden:
    16 mrt 2014
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Brabant
    Ik dacht altijd dat het calibreren altijd moest. Dat hij daardoor de Fly Home positie mee bepaalde. Maar dat is dus niet zo.
    Is het zo dat als ik hem aanzet en op de grond dat hij die positie als home point bij bijvoorbeeld verbreken van verbinding pakt?
     
  10. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    De vuistregel die ik adviseer is.... als je verder dan 50Km afwijkt van je laatste start/landingsplaats.... opnieuw Compas kalibreren.
     
  11. Yamahaa

    Yamahaa

    Lid geworden:
    1 feb 2016
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Noord-Holland
    Bij voldoende satellieten dus gps verbinding maakt hij bij takeoff een nieuw home point. De app roept dat ook en geeft het advies om het op de map te controleren. Bij mijn andere dji bv gaat dat altijd goed. Mavic nu pas 1 keer opgestegen maar neem aan dat dat net zo goed werkt.

    Maar even terug komend die 50km, ik neem aan dat dat iets is wat je zelf min of meer hanteert en ergens aan hebt afgewogen? Ik vind dat kalibreren toch een lastige afweging. Het is mi technisch gesproken ook niet een kwestie van beter te veel dan te weing. Want hoe vaker je het doet hoe groter ook de kans dat het mis gaat. En noord blijft noord (technisch gaat het er om dat i weet wat EEN kant is ) immers navigeren doet hij op gps....ik blijf het een lastig punt vinden en ik kan zelf weinig echte onderbouwing vinden over waneer wel en waneer niet kalibreren ....
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2017
  12. N0EL

    N0EL

    Lid geworden:
    5 jan 2014
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Flevoland
    @ Yamahaa,

    Ben het met je eens.

    Ik denk dat het probleem pas komt at de GPS en het kompas te grote tegenstrijdige data heeft.
    GPS ... Noord is daar.... Kompas.. Nee Noord is daar .....
     
  13. joebar.rc

    joebar.rc

    Lid geworden:
    9 aug 2011
    Berichten:
    120
    Ja zoiets, in principe zijn er locatie afhankelijkheden voor een Magnetometer, de inclination en declination waardes, deze bepalen de afwijking in de kompas functie. Als je bv 1000km van je initiële calibratie afreist, is er een kleine afwijking van de noord bepaling.

    Maar.. aangezien er nergens iets is in te stellen, denk ik dat in de Dji firmware de inclination en declination wordt gezet op basis van de gps locatie.
    Dan zou er in principe nooit een calibratie nodig zijn, tenminste niet voor een richting calibratie en dus alleen voor een magnetisch veld afwijking.

    Dat klopt ook wel, ik was van de zomer voor een cursus in Canada en had de phantom meegenomen, geen calibratie en zoals verwacht ook geen afwijkingen.
     
    Anthonytoyo en Yamahaa vinden dit leuk.
  14. Yamahaa

    Yamahaa

    Lid geworden:
    1 feb 2016
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Noord-Holland
    Ik stop er ook mee tenzij ik merk of in de app zie dat er om gevraagd wordt. Het nl gewoon niet logsich om het te doen en geeft mi ook alleen maar extra risicos. Super bedankt voor het meedenken. Ik ga nog eens uitdiepen wat en of de dji iets doet met de magno data als de gps in functie is. ...merci!
     
  15. Anthonytoyo

    Anthonytoyo

    Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Belgie
    De Mavic is terug bij bol.com voor de normale prijs....even checken bij Mn modelshop...ik wil zooo graag op die bestelknop duwen
     
    Navi-gator vindt dit leuk.
  16. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    Inmiddels rechtstreeks bij DJI besteld.
     
  17. Anthonytoyo

    Anthonytoyo

    Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Belgie
    En wanneer zou hij geleverd worden? 6-10 dagen?
     
  18. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    Laatste week van januari.
     
    Anthonytoyo vindt dit leuk.
  19. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Veel te duur bij bol.com? Bij DJI zelf geen importkosten?
     
  20. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82
    Zoals hier aangegeven op de DJI site: http://www.dji.com/support/purchase
    En dan bij shipping&delivery->punt 5, heeft DJI alle invoerkosten al betaald. (zou het voor de zekerheid nog even nalezen.) Ik heb echter nog nooit invoerrechten moeten betalen wanneer ik rechstreeks via DJI bestelde.
     

Deel Deze Pagina