DJI New Mavic Pro

Discussie in 'Multicopters' gestart door Navi-gator, 27 sep 2016.

  1. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Wat heb jij een rotbaan!!
     
    DJfoto en BlikvanBoven vinden dit leuk.
  2. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82
    Mocht je niet willen wachten op de Mavic, bouw nu je DJI Phantom 3 om tot een Mavic:
     
  3. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Ja vreselijk in die kou van vandaag
     
    DJfoto, SjaakZwart en KevinG vinden dit leuk.
  4. N0EL

    N0EL

    Lid geworden:
    5 jan 2014
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Flevoland
    En weer die moffen handschoenen of was het nu handmoffen.
     
  5. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Klapmoffen
     
    N0EL vindt dit leuk.
  6. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Zoals eerder aangegeven hebben we vandaag de Mavic Pro ingezet tijdens 1 van onze commerciele projecten. We hebben de Mavic Pro binnen gevlogen om een goed vergelijk te kunnen maken met onze andere machines onder wisselende lichtomstandigheden binnen 1 shot. Om een lang verhaal kort te maken... Wij zijn bijzonder enthousiast! Wat een fantastische machine is het!! Het is geen X5R, RED of Arri maar... hij is voor een speldenknopcamera wel heel erg goed.

    Voordat ik een paar voorbeelden toon kort wat info.
    Wij stellen altijd de camera's op onze machines handmatig in. In het geval van de Mavic Pro betekent dit dat wij de ISO waarde, Sluitertijd en de Witbalans handmatig kiezen en vast zetten! Bij voorkeur vliegen we met een Sluitertijd van 1/50s. Daarbij kiezen we een EV van min -0,7 tot max +0,3. De ISO waarde stellen wij nooit hoger in de 400 (anders krijg je teveel ruis). De truuk is om bij wisselende lichtcondities een juiste balans te vinden tussen al deze factoren. Ook de witbalans speelt hierbij een zeer belangrijke rol. Als je bijv (te zien in het 1e fragment in het filmpje) kunstlicht en daglicht in 1 shot hebt zitten is dat soms een uitdaging. Kunstlicht is nl doorgaans 'warm' van kleur (6500K) terwijl daglicht in deze tijd van het jaar ergens rond de 5000K zit (koel 'blauwig' licht).
    Het filmpje is in die zin ruw dat er behalve het kroppen naar 1080p (origineel is 4K 25fps) er niets is aangepast. Geen grading, geen nabewerking etc.... 100% as is dus.

    Ben benieuwd naar jullie reacties.
    Groet Blikkie

     

    Bijgevoegde bestanden:

    KevinG, Japie.G, DJfoto en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Mooie beelden hoor ! Zelfs de kleur van de hoogwerker op het laatst komt er mooi uit .
    De Mavic is klein. Dat heeft zijn voordelen zoals in het filmpje te zien
     
    BlikvanBoven vindt dit leuk.
  8. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Heel mooi en leerzaam! Als ik nog geen Mavic had zou ik er nu een kopen...
     
    BlikvanBoven vindt dit leuk.
  9. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    Prima shots. Komt ook door de beheerste manier waarop jullie de Mavic vliegen. Er zit waarschijnlijk al een 'paar jaar' ervaring in de piloot :). Aangenaam verrast door het accommodatievermogen van de camera in al die verschillende omstandigheden.
     
    BlikvanBoven vindt dit leuk.
  10. N0EL

    N0EL

    Lid geworden:
    5 jan 2014
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Flevoland
    Mooi hoor!
     
    BlikvanBoven vindt dit leuk.
  11. Gestel07

    Gestel07

    Lid geworden:
    8 apr 2016
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Wijk en Aalburg
    Geweldig, ik zie dat de Mavic onder bepaalde omstandigheden heel goed in te zetten is en ook vind ik de vermenging daglicht en kunstlicht natuurlijk overkomen maar je laat dan ook prima zien waar het licht vandaan komt!
    Want doe je dit niet dan krijg je hetzelfde als je mensen onder een rode parasol fotografeert dan krijgen ze een onnatuurlijke kleur maar neem je de parasol mee in beeld dan komt het weer natuurlijk over!
     
    BlikvanBoven vindt dit leuk.
  12. DJfoto

    DJfoto

    Lid geworden:
    7 jun 2015
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Amersfoort, Vathorst
    Je haalt de woorden uit mijn mond
    Gaaf gevlogen Norbert!
    Maar idd; iets te maken met iets wat ervaring
     
    BlikvanBoven vindt dit leuk.
  13. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Heeft iemand toevalig nog een ongebruikte reservering regio oost nederland staan?
     
  14. N0EL

    N0EL

    Lid geworden:
    5 jan 2014
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Flevoland
    Navi-gator, BlikvanBoven en Gestel07 vinden dit leuk.
  15. Anthonytoyo

    Anthonytoyo

    Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Belgie
    Knap voor de grotere tablets .De iPad mini paste nog net dacht ik???...ik zal maar eens eerst Mavic proberen binnenhalen,en dan opties van fpv bekijken .media markt Kortrijk had een binnen,maar ik ga er geen 2 uur voor rijden .Bij Dji staat er nu 5-7 dagen levering.misschien bestel ik hem dan best van de bron ....
     
  16. N0EL

    N0EL

    Lid geworden:
    5 jan 2014
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Flevoland
    De Samsung op de foto (een T710) past ook onder, maar dit werkt voor mij toch iets fijner!
     
  17. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82
    Als ik jou was zou ik hem ook gewoon lekker bij DJI zelf bestellen, mijne afgelopen week besteld en was binnen 3 dagen verzonden. Levertijd van DJI is nu nog verder ingekort staat er: https://store.dji.com/product/mavic-pro, die 2 dagen die je nu nog moet wachten is het zeker waard!
     
    Anthonytoyo vindt dit leuk.
  18. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    Vandaag de Cinema Series Filters binnengekregen van PolarPro. Fantastisch spul........ Tenminste, dat denk ik :cool:. De Mavic laat nog even op zich wachten, een klein weekje hopen we. Een verslagje van wat testwerk volgt.

    Ik heb inmiddels de filters, een multilader, een Pelicase, extra rotors en een extra gimbalbeschermer. Ben d'r dus helemaal klaar voor :)

    [​IMG]
     
    N0EL, Gestel07, Anthonytoyo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Edwin D.

    Edwin D.

    Lid geworden:
    8 apr 2013
    Berichten:
    95
    Heren,

    Zou iemand mij aub tekst en uitleg kunnen geven want geloof dat ik gek wordt....

    Ik snap het niet meer, ik probeer nu al sinds Nov. vorig jaar 2x een Mavic te pakken te krijgen en heb ook al sinds die tijd een Pre-Order uit staan maar ook hier werd mij gisteren telefonisch mede gedeeld dat het pas na "chinees nieuwjaar" wordt ...
    Wat betekend ergens half Feb. en dat was ook niet gegarandeerd ......

    Nu Zie ik in de Post van Timcopter dat direct bestellen via de DJI site 3-7 werkdagen is?
    Ook even met die DJI chat functie heen en weer gechat en de dame aan de andere kant van de lijn Garandeerde mij dat dit idd. het geval was.
    Maar goed hoe zit het dan met invoer/BTW etc. als ik hem via deze weg bestel?

    Schiet mij echt maar lek, en wat is nu wel waar en wat niet??
    Want als dit zo is waarom zouden de grote Re-tailers ze dan niet op deze manier bestellen om zo hun klanten/pre-orders tevreden te stellen en/of blij te maken :confused:

    Ga de 28e op vakantie en zou het toch wel echt HEEL gaaf vinden als ik er in ieder geval 1 mee kon nemen dan.

    Thanks,

    Ed
     
  20. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    - reken even op 15 - 20 dagen NA bestelling bij DJI in huis
    - GEEN BTW en invoer ook geen verzendkosten
    - je betaald aan DJI in Nederland (Barendrecht) vandaar geen extra kosten

    Ik spreek uit ervaring. Heb bij DJI besteld op 12/1 en verwacht eind januari de levering Fly More Combo

    (Er circuleerde gisteren een Engelstalig bericht op dij Forum dat DJI eerst alle via DJI bestelde leveringen in orde gaat maken. Na Chinees Nieuwjaar wordt er pas weer aan derden geleverd: dat zou betekenen half maart in huis. Wat dit betekent voor de toekomstige relatie DJI en tussenhandel laat zich raden............)

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina