DJI New Mavic Pro

Discussie in 'Multicopters' gestart door Navi-gator, 27 sep 2016.

  1. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Belachelijk, hoe de Mavic`s worden verdeeld. Blijkbaar als je wat druk zet op de importeur zijn er plots wel Mavic`s beschikbaar. Maargoed, gister de boel uitgepakt en geladen. Mijn S7 aangesloten en het werkte meteen. Update beschikbaar en daarop gedrukt. Na een half uurtje was hij klaar.
    Nu de eerste vlucht nog... Wat een instellingen zeg, sommige (leuke) functies kun je pas benaderen als hij vliegt. Er zit een mooi tasje bij waar je de Mavic in kunt proppen, de controller ernaast. Doordat het zo krap zit staan de gimballs in de hoeken in het tasje, ik vraag mij af of dat kwaad kan.
    Ik heb nu ook Litchi gedownload.

    Ik ben helemaal blij, wat een prachtding is dit. Zelfs in de zender zit een ventilatortje, net als in de mavic zelf. Een hoog James Bond gehalte en het werkt nog ook!
     
  2. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    ......de gimballs in de hoeken.......????

    Bij mij zit eerst de gimbal protector er nog op en daarna de nog een keer de cover . De Gimbal heeft totaal geen contact met hert tasje. Of lees ik iets verkeerd (en bedoel je de rotors)?

    gp1.jpg
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik bedoel de gimbals van de zender, die van de Mavic zitten netjes vast met de protectors.
    Zonder eerst de filmpjes te kijken was k zeker de tweede protector achter de camera vergeten weg te halen. Ofwel, ik wist niet dat die er zat ! Best belangrijk want bij het opstarten gaat de camera alle kanten uit. Je zou zomaar de boel slopen op de eerste dag.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2017
    Navi-gator vindt dit leuk.
  4. Gestel07

    Gestel07

    Lid geworden:
    8 apr 2016
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Wijk en Aalburg
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Ja. Dat is precies wat ik zoek !
     
  6. Sander35

    Sander35

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Vaassen
    Vandaag even met de instellingen van de mavic gespeeld. Met name de foto en video instellingen. Ik heb nu tijdens een vlucht hele mooie foto's en 1 video kunnen maken.
    Ik ga nog verder experimenteren met iso settings ect. Allemaal nieuw voor mij. Tips zijn welkom!

    Nog een vraag aan jullie allemaal. De controller laad mijn S7 edge op. Hoe kan ik dat uitzetten? Het lukt mij namelijk niet....
     
  7. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Out of the box kan dat niet.
    Er schijnt een work around te zijn maar dan moet je root toegang hebben. Heb me daar verder niet in verdiept.
     
    Sander35 vindt dit leuk.
  8. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    Is dat wat. Vandaag een schoorsteenbrand bij de buren. Direct de Mavic de lucht in (vanaf- en boven eigen terrein). Daarna de vraag van Politie Hollands-Midden en de Brandweer of ze de beelden mogen hebben. Even later aan de deur met een beveiligde USB-stick. Schade viel gelukkig mee.

    DJI_0040.jpg DJI_0042.jpg
     
    MacIak en Sander35 vinden dit leuk.
  9. Sander35

    Sander35

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Vaassen
    Hopelijk komt de optie nog in de Go software. Gaat namelijk rap omlaag de accu van de controller tijdens het vliegen. Lees ook dat men met een powerbank werkt maar dat is zo omslachtig.
     
  10. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Mwa. Controler gaat wel een aantal lipo's mee. Dan moet je toch weer laden.
     
  11. Sander35

    Sander35

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Vaassen
    3 lipo's leeg vliegen red ik net wel/niet. De vraag is okk of de accu van de controller het prettig vind het zo snel leeg lopen dan wel hoog verbruik.
     
  12. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Dat is vreemd. Ik vlieg er wel 5 a 6 leeg.
    In de controler zit ook een lipo accu. Om het "hoge" stroom verbruik zou ik mij totaal geen zorgen maken.
     
  13. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik was wel verbaasd dat mijn controller plots begon te zoemen, net als in de Mavic zit er een ventilatortje in.
     
  14. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Haha grappig! Echte verassingsdoos
     
  15. Sander35

    Sander35

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Vaassen
    Van het weekend even met instellingen bezig geweest van de Mavic camera. Ik moet zeggen dat ik betere beelden heb kunnen maken dan voorheen. Op de 4K tv zag het er mooi uit! Zelf de eerste beelden kwamen op de 4K tv beter tot zijn recht. Foto's nog wat overbelicht maar dat zal vast ook met de instellingen te maken hebben. Foto's volgen!
     
    Navi-gator vindt dit leuk.
  16. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Nog steeds geen weer om de Mavic de lucht in te sturen. Ik ben wel druk doende om alle funcies te ontdekken en welke knop daarvoor te gebruiken.

    Nu heb ik het volgende : als ik de drone binnen heb staat hij in ATTI mode en zodra ik heb buiten zet gaat hij vanzelf naar GPS mode. Gisteren verscheen plots OPTI mode toen hij binnen stond. Ik heb daar geen invloed op. Weet iemand wat dat omhelst ?
     
  17. Gestel07

    Gestel07

    Lid geworden:
    8 apr 2016
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Wijk en Aalburg
  18. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Mavic Pro Release Notes

    Date : 2017.03.02

    Firmware : v01.03.0500
    DJI GO 4 App iOS : v4.0.5
    DJI GO 4 App Android : v4.0.4


    What’s New?
     Updated No-Fly Zone management.
     Optimized gimbal calibration.
     
    Gestel07 vindt dit leuk.
  19. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Jazeker.
    Bij de Mavic kun je (helaas) niet zelf een vliegmodus kiezen vwb GPS/Atti/Opti. De Mavic regelt dat zelf. Dat gaat als volgt:

    Bij voldoende satellietontvangst staat hij in de GPS mode.
    Bij onvoldoende satellietontvangst in combinatie met weinig licht (dan werken de div sensoren niet) staat hij in atti mode.
    Bij onvoldoende satellietontvangst bij voldoende licht staat hij in Opti. In dat geval werken de div sensoren zoals bijv het anti bots systeem.

    Gr Norbert
     
    Navi-gator, Tasz en Gestel07 vinden dit leuk.
  20. Anthonytoyo

    Anthonytoyo

    Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Belgie
    Vandaag wat filmpjes getest op 1080p setting.inderdaad redelijk slecht beeld.de p3p deed het beter,of ik heb iets niet goed ingesteld.
     

Deel Deze Pagina