DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Discussie in 'Multicopters' gestart door pegasus, 10 mei 2015.

  1. Yamahaa

    Yamahaa

    Lid geworden:
    1 feb 2016
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Noord-Holland
    Ik was wat te enthousiast idd heb even gekeken op wat vliegerssites en mijn conclusie is dat per km in onbewolkte toestand de temp max 9.8 Graden daald en in bewolkte toestand ongeveer 5. Dit tot een hoogte van rond de 9 km daar blijft het ongeveer min 56.

    Dus idd mijn min 20 slaat nergens op. Blijft het intressant te weten met welke temps jullie gevlogen hebben.
     
  2. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    Gevlogen met 2 graden in Normandie. LiPo's warm gehouden in de binnenzak van mijn jas. De P3A gaf overigens wel een temperatuurwaarschuwing, de LiPo's niet.
     
  3. Yamahaa

    Yamahaa

    Lid geworden:
    1 feb 2016
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Noord-Holland
    O een waarschuwing wist ik niet...ik zie op youtube sneeuw filmpjes voorbij komen....ik vraag me af wat de gevaren zijn en de gevolgen en wat de grens is....
     
  4. Navi-gator

    Navi-gator

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    328
    Locatie:
    Groene Hart
    Met voldoende vocht in de lucht en een beetje vorst heb je kan op 'aanslag' op je multirotor. Als je LiPo's en je multirotor op kamertemperatuur zijn voordat je airborn gaat duurt dat wel even.
     
  5. Yamahaa

    Yamahaa

    Lid geworden:
    1 feb 2016
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Noord-Holland
    Snap ik...nou lekker warm in de hardcase doen deed ik al...nou dank en ik hoor graag andere ervaringen.
     
  6. Skoglund

    Skoglund

    Lid geworden:
    1 apr 2014
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Noorwegen
    Hier bij mij vriest het meestal een graad of -10, daar kan ik best mee vliegen, de vliegtijd is wel WAT minder maar dat is nooit zo erg veel ,ik krijg dan toch last van koude vingers....
    mvg Joop
     
  7. Yamahaa

    Yamahaa

    Lid geworden:
    1 feb 2016
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Noord-Holland
    Hai Joop, dank je wel voor je reactie. Fijn om te lezen dat dergelijke temperaturen mogelijk zijn. Gaaf hoor. Super
     
  8. Grooveman

    Grooveman

    Lid geworden:
    23 apr 2010
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Hilversum
    Zijn er mensen die ervaring hebben met het bestellen via Amazon.de? Het gaat om deze aanbieding: https://www.amazon.de/DJI-Phantom-Advanced-Quadrocopter-Kamera/dp/B00WAGS478

    Daarnaast heb je een koffer + extra accu voor EUR 870,00 totaal.

    De producten worden verzonden via 'Clarks Store'. Ik heb ze even gemaild omdat het lijkt alsof ze in China zitten, maar de producten komen via de UK binnen. Als ik de reviews mag lezen van zowel de Phantom Advanced en accu, is alles origineel en werkt alles prima. Enige nadeel is natuurlijk dat als er iets mis met de Phantom dat je wat meer gedoe hebt met terugsturen etc. In principe zijn er geen importkosten aan verbonden omdat hij via de UK wordt geleverd. Wat zijn jullie ervaringen met bestellen via dit soort sites? Qua prijs scheelt het nogal.
     
  9. Eef Bosch

    Eef Bosch

    Lid geworden:
    22 nov 2016
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Veghel
    Als fotograaf overweeg ik om een Phantom 3 Advance aan te schaffen. Ik maak foto's van bedrijfsbanden. Ik vraag mij echter af wat de kwaliteit is van de DNG / RAW foto's. Op een beeldscherm zien ze er allemaal goed uit maar ik moet de foto's bewerken en afdrukken in een goede resolutie. Is er iemand die mij een DNG / RAW foto met redelijk veel details kan sturen zodat ik deze kan laten afdrukken en zo de kwaliteit kan beoordelen.

    Bij voorbaat mijn dank.
     
  10. Jacob van de Werken

    Jacob van de Werken

    Lid geworden:
    29 okt 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Willemstad
    Waar ik nieuwsgierig naar ben is hoe lang de motoren vande Phantom 3 professional meegaan. Met andere woorden, na hoeveel vlieguren moet men gemiddeld de motoren vervangen?
     
  11. De tuinman

    De tuinman

    Lid geworden:
    29 sep 2016
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Baarn
    Ik heb geen kennis op dit gebied, maar ik vraag me wel af waarom je niet voor de pro gaat. Deze heeft toch echt een betere camera.
     
  12. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82
    Als ik jou was zou ik dan eerder voor 899,- euro de DJI Phantom Prof. kopen met de black-friday deals van DJI: http://bit.ly/2fqqJ7G
     
  13. Eef Bosch

    Eef Bosch

    Lid geworden:
    22 nov 2016
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Veghel
    Dag Will i am,

    Ik begrijp dat jij uit Veghel / Uden komt. Ik kom zelf uit Veghel. Als fotograaf ben ik benieuwd of de foto's die je kunt maken met een Phantom 3 advance of prof. geschikt zijn om in een voor een brochure aanvaardbare resolute af te drukken. Ik heb een opdracht om bedrijfspanden te fotograferen en wil dit deze keer met een drone gaan doen. Het zou prettig zijn om het daar eens met ervaringsdeskundige over te hebben. Jij hebt een Phantom ?
     
  14. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Je kunt kijken bij skypixel daar vind je foto's gemaakt met o.a. de phantom. Denk dat je wel moet inloggen maar een account is gratis. https://www.skypixel.com/photos
    Verder hangt alles af van jouw fotografie ervaring en het kunnen nabewerken. Ik wil hier absoluut geen discussie over regelgeving starten maar als ik je goed begrijp wil je de phantom commercieel gebruiken, je bent dan aan heel andere regels gebonden. Of je je daar aan wilt houden is natuurlijk je eigen beslissing maar ik wil je er wel op attent maken zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Ik heb niet zoveel met de regeling maar zorg wel altijd dat de veiligheid niet in gevaar komt.
     
  15. Eef Bosch

    Eef Bosch

    Lid geworden:
    22 nov 2016
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Veghel

    Voyager 4, dank voor je reactie. skypixel.com/photos bezocht. Fraaie beelden. Echter allemaal in jpg. Ik zou willen dat ik een orgineel RAW bestand heb zodat ik daarmee kan kijken wat kwaliteit is. Maar misschien kan ik een van de fotografen van skypixel.com benaderen. De regelgeving is mij bekent. Hoe ik daar mee om moet gaan is nog even onduidelijk. We maken geen foto's in de bebouwde kom, en gaan niet hoger dan pakweg 15 meter. Drone omhoog, foto maken van een pand en dan de drone weer naar beneden.
     
  16. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Ik heb geloof ik nog wel wat in raw, moet alleen even kijken hoe ik dat kan plaatsen. (toevallig
    van een boerderij)
    Kan niet vinden hoe ik hier in raw wat kan plaatsen dus misschien dat je me een pb kunt sturen met email o.i.d.
     
  17. Eef Bosch

    Eef Bosch

    Lid geworden:
    22 nov 2016
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Veghel
    Goedemorgen voyager 4. Dank voor je bericht. Je aanbod om een RAW te sturen stel ik zeer op prijs. Ik kan op dit forum niet vinden hoe ik een pb naar jou kan sturen. Daarom heb ik een e-mailadres aangemaakt. Je kun een RAW foto sturen naar: dacta71@gmail.com. Als je er meerdere hebt kun je het ook via Wetransfer doen. Ik laat je via dit forum weten wat de resultaten zijn van het onderzoek. Waarschijnlijk is het ook voor anderen van belang.
     
  18. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Zojuist via WeTransfer naar je verzonden.
     
  19. Eef Bosch

    Eef Bosch

    Lid geworden:
    22 nov 2016
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Veghel
    Voyager 4, Dank voor de foto's . Snelle reactie. :koud: In het weekend heb ik tijd om ze te bekijken. Ik houd je op de hoogte van mijn bevindingen.
     
  20. Jacob van de Werken

    Jacob van de Werken

    Lid geworden:
    29 okt 2016
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Willemstad
    Aangezien mijn Engels te kort schiet de vraag hoe en waar ik kan veranderen dat de video of foto direct op de iPad komt en niet op het kaartje in de Phantom 3 zelf
     

Deel Deze Pagina