DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Discussie in 'Multicopters' gestart door pegasus, 10 mei 2015.

  1. Aviator

    Aviator

    Lid geworden:
    14 feb 2017
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Limburg
    Beste mensen,
    Sinds vandaag heb ik een Phantom 4 in mijn bezit.
    Ik denk dat ik de enige drone-piloot ben met een JAR-vliegbrevet.
    Maar daar heb ik nu helemaal niets aan.
    Wie zou mij een korte praktische opleiding willen geven, uiteraard tegen betaling.
    Ik ben woonachtig in Maaseik, Belgiƫ.
    Limburg, dus.
    Met vriendelijke groeten,
    Aviator (Wim)
     
  2. droner

    droner

    Lid geworden:
    14 feb 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    zeeland
    Hallo , ik ben nieuw hier , en sinds 14 dagen int bezit van een phantom3 adv .
    Leuk dat er zo levendig nederlandstalig forum is , want dat heb je wel nodig als beginnend piloot :yes:

    Heb firmware updates gedaan op drone en rc , en heb het idee dat mijn videobestanden nu groter zijn als voor de update.
    4 gig voor 9 minuten film , is dat normaal ? , vraag dit omdat als ik de drone rechtstreeks op mijn tv aansluit de datatransfer
    dusdanig laag is dat de beelden stotteren , via een cardreader niet.
    Voor de update was video kijken via drone naar tv wel vloeiend
    Zie dat er 60 f/s gebruikt word , kan dit naar 30 terug gezet worden ergenst ? .

    groetjes
     
  3. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Neem je misschien in 2.7k op? Je kunt in de instellingen de frame rate aanpassen. Wellicht kun je in onderstaand filmpje nog wat instellingen vinden en aanpassen.
     
  4. bzb

    bzb Guest

    wat wel aan te raden zo goed mogelijk opnemen, en dan met een converter wat downgraden voor je tv. voor youtube en andere doeleinden is het fijn goede kwaliteit te hebben
     
  5. droner

    droner

    Lid geworden:
    14 feb 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    zeeland
    Dank je wel voor jullie reactie ,
    Gebruik dji go , en had de instellingen voor video over het hooft gezien :rolleyes:.
    Heb nu een hele lijst met opties qua resolutie en fps :) ,
    nu even uitzoeken wat het gunstigs uitkomt met kwaliteit en bestandsgrote .

    Groet Richard
     
  6. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Richard.
    Ik heb tevens de P3A. Toen ik filmde in de hoogste resolutie kreeg ik alleen maar schokkerige beelden, zeker bij het maken van een pan. Er viel geen behoorlijke bewerking mogelijk in Magix Movie Edit Pro 2016. Dacht dat er iets mis was met de camera en heb dus de verkoper benaderd. Deze wist na beoordeling van een kort filmpje in mp4 mij te vertellen dat de oorzaak lag in de afspeelapparatuur. Mijn 2 jaar oude laptop bleek dus te langzaam voor dit formaat. Mijn TV kon het wel aan. (Was overigens een reden voor mij om zeker geen 4k camera te kopen).
    Heb nu de resolutie 1 keuze teruggezet met 25 fps. Voor mij is dit een acceptabel resultaat..
    Denk aan DJ GO versie 3.1.2. die heeft een bug vwb het bepalen van het Homepoint. De zojuist uitgebrachte update naar 3.1.3. lost dit probleem op.
    Er zijn meerdere(mondiaal) bezitters die hun drone zijn kwijtgeraakt agv de bug in 3.1.2. Lees mijn eerdere posting.
    Opa Robert.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2017
  7. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Er zijn een paar bedrijven in Nederland die tegen een ruime vergoeding les geven. Ff googlen!!
    Omdat u een gebreveteerde piloot bent hoeft u niets te leren vwb de algemene theorie van het vliegen.
    Het vliegen met een drone is toch wel anders dan het "knuppelen:" in een vliegtuig.
    Veel kunt u leren en opdoen door op internet alles te lezen en "youtubefilmpjes" te bekijken.
    Via de simulator in de DJ Go app.valt aardig te trainen. Zie hierboven vwb de bug in DJ GO 3.1.2.
    Ikzelf was ook een gebreveteerd motorvlieger en heb door zelfstudie (zie hiervoor) alle ins en outs me eigen gemaakt.
    Succes.
    Opa Robert.
     
  8. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Je kunt het beste 1080-25fr/s gebruiken, dat is de pal standaard. Als je slowmotion wilt gaan gebruiken dan kun je het beste in een zo hoog mogelijke framerate filmen. Als je in hoge resolutie youtube filmpjes wilt plaatsen kan dat in 2.7K maar dan moet je voor het afspelen op je tv in je video software downgraden naar 1080, dit moet je pc of laptop wel aankunnen natuurlijk. Zelf gebruik ik een iMac en daarmee lukt zelfs 4K :)
     
  9. droner

    droner

    Lid geworden:
    14 feb 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    zeeland
    Bedankt voor de reacties ,ik ga er mee aan de slag .
    Maak het iets uit of je in pal of ntsc filmt , standaard stond ie bij mij op ntsc ,
    speelt iig wel af .
    Was voorlopig nog niet van plan om mijn gemaakte filmpjes te posten op youtube oid ,
    ben nog volop in de oefenfase :)
     
  10. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Als je tv het afspeelt dan maakt het niet uit, ook voor youtube maakt het niet uit. Ik maak videoclips die op tv worden uitgezonden en dan maakt het alles uit, is het niet in 1080-25 dan wordt het afgekeurd. Maar om je files zo klein mogelijk te houden zou ik dan voor 1080-25 kiezen (pal) ntsc is 30 of 60 frames.

    Pal - 25 of 50 fr/s
    Ntsc - 30 of 60 fr/s
     
  11. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
  12. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Bij mij staat er het volgende op:
    app 3.1.5, aircraft 1.10.90, radio contr 1.8.0
    Geen problemen mee gehad maar ik gebruik de ipad versie. Zal binnenkort de android versie er mee testen misschien geeft je dat wat meer vertrouwen? (als het werkt natuurlijk:)
    Zodra er een nieuwe update is van DJI staat het forum meestal vol ellende, echter heb ik dat zelf nog nooit ondervonden. Als je de draadjes goed leest zie je meestal tussen de rottigheid ook goede ervaringen staan. Mijn ervaring is dus alleen maar goed.

    V.w.b. de google kaarten op de Dji go app voor android, die kun je gewoon instellen. Standaard pakt de app idd een andere kaart. Je ziet de kaart links onder in het klein, daarop klikken zodat deze groot wordt. Dan zie je op de kaart rechtsboven drie dingen staan, de meest rechtse zijn zeg maar twee vierkantjes op elkaar, klik daar op en nu kun je uit drie verschillende soorten kaarten kiezen waaronder de satmap van google.

    Zie wel een duidelijk verschil in scherpte. Op de ipad is deze veel scherper dan op mijn S7.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2017
  13. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Bedankt voor de reactie.
    Het zal duidelijk zijn dat ik werk met Android.
    Helaas is het met fora zo dat je goed het een en ander uit elkaar moet houden. Daarin heb je gelijk.
    Vwb de googlekaarten:
    Die toepassing van keuzen kaart/hybrid/sataliet was en is mij duidelijk.
    Helaas bij mij blijft in alle drie de versies de HERE-kaart actief en switched niet naar Google. Als je weer teruggaat zie je in het kleine vierkant telkens de naam HERE staan.
    Een van de nadelen van de HERE-kaarten is dat er nogal wat wolkenpartijen in voorkomen en daardoor het zicht op de kaart tot nul reduceert. Ook de scherpte laat nogal te wensen over.
    Vanmiddag de LITCHI app binnengehaald omdat die de Google kaart wel vertoond. Ben me aan het inlezen en oefenen met deze app.
    Heb ff gekeken welke versies er nu in de app. staan en dat is:
    App: 3.1.3. Version:1.10.90 RC: 1.6.0. Flighy Controller SN: 03Z1081518.
    De RC heb ik bewust , zie mijn eerder gemaakte opmerking, teruggezet.
    Opa Robert.
     
  14. droner

    droner

    Lid geworden:
    14 feb 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    zeeland
    Van de week vlucht gedaan ( 1200 mtr ) en 2,7k gefilmd , tv herken de data niet ,en op de pc stottert ie iets :) ,
    misschien geen goede codec voor wmp
    Terug geconverteerd naar hd , en draaid perfect , net de kleuren mogen wel wat echter.
    Welk filter voor voller contrast is het beste ? , zie door de bomen het bos niet meer qua filters.
    Beste voor mij is 1920x1080x30
    Firmware rc 1.8.0 , geen problemen in het algemeen
    Gisteren rugzak , extra accu en dji lenskapprotector besteld. :yes:

    groetjes
     
  15. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Beste Droner,
    Ik wil zeker geen zedenprediker zijn, doch voorkomen is beter dan genezen.
    Het is niet handig om op een openbaar forum (een ieder kan meelezen,dus ook handhavers) aan te geven hoe hoog u gevlogen heeft. Nederland kent voor Dronevliegers de regel dat boven de 120 meter niet mag worden gevlogen, zodat ander vliegverkeer niet opeens geconfronteerd wordt met een onbekend vliegend apparaat.
    Waarschijnlijk heeft u een 0 teveel ingetikt. U kunt uw bericht wijzigen op dit forum.
    https://www.aerialpro.nl/drone-wetg...iBBRrwj718fQnEy5T4l3v4kR5V71TKw2ZuBoCCOTw_wcB
    is een site waar het eea is te lezen.
    Met groet
    Opa Robert.
     
  16. Yamahaa

    Yamahaa

    Lid geworden:
    1 feb 2016
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Noord-Holland
    Persoonlijk lees ik het dat hij bij elkaar een rondje van ruim een km heeft gevlogen. Lijkt me natuurlijk niet de hoogte!
     
  17. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    OK Yamahaa. Zou kunnen. Mogelijk kan Droner dat bevestigen en heb ik het geschrevene verkeerd gelezen.
    Neemt niet weg dat we met z'n allen ervoor moeten zorgen dat ons doen en laten binnen de grenzen blijft van de gemaakte regels, die ontworpen zijn om ongelukken te voorkomen.
    Opa Robert
     
  18. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Met de Litchi app. kun je vooraf een parcours instellen, en de drone gaat het vliegen. Vandaar die 1250 meter. Op 1250 meter hoogte heeft een filmdrone weinig te zoeken.
     
  19. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Voor v.w.b. de regelgeving is er een ander draadje op dit forum. We hebben dit al eerder in dit draadje gehad, dus opmerkingen daarover kun je beter daar in zetten. Dit draadje gaat over de phantom. Gewoon zorgen dat je geen overlast veroorzaakt!
     
  20. droner

    droner

    Lid geworden:
    14 feb 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    zeeland
    Geen zorgen :yes: , vloog niet te hoog ,
    er is genoeg te vinden opt web wat wel en niet verstandig is

    groet.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2017

Deel Deze Pagina