DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Discussie in 'Multicopters' gestart door pegasus, 10 mei 2015.

  1. Klaas Eerde

    Klaas Eerde

    Lid geworden:
    28 mei 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Texel
    Oke bedankt! weet iemand hoe ik me range kan fixxen?
     
  2. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Mogelijk staat je Distance Limit in het MC Settings menu op aan en is daar een limit ingevuld.
    Limit wijzigen of de Distance Limit uit zetten.
    Opa Robert.
     
  3. Klaas Eerde

    Klaas Eerde

    Lid geworden:
    28 mei 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Texel
    Nee hij zegt iets van remote signal weak en beeldn laggen enzo
     
  4. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Als ik me goed herinner heb jij een Phantom 3 Advanced.
    Je vraag wijst dus op een slechte ontvangst. Staan je beide antennes goed ingesteld en heb je de afstandsbediening goed gericht op de drone.? Antennes verticaal en evenwijdig met elkaar.
    Hoe ver was de drone verwijderd van de startplaats?
    Bij mij is het zo dat wanneer je binnen zichtbereik blijft dan kan er geen weak signal ontstaan laat staan een beeldlag.( ik neem aan dat je hiermee bedoeld een slecht beeld of helemaal geen beeld.}
    Zijn er in de directe omgeving storende zaken zoals zendmasten oid.?
    Opa Robert.
     
  5. Klaas Eerde

    Klaas Eerde

    Lid geworden:
    28 mei 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Texel
    hm ik woon kleindorpie Oudeschild ligt op een eiland Texel maar ik heb wel meestal 20-23 sattelieten en ik denk ongeveer 400-700 meter laggt het, Misschien moet ik mijn filmware checken? En maakt het uit of je met je controller naar de drone wijst?
    Klaas
     
  6. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Ja, dat schreef ik hiervoor, de controller wel richten op de drone, zeker als de drone verder van je af vliegt.
    Welke firmware heb je op de drone? Aan de hoeveelheid satalieten ligt het niet die hebben geen invloed op he bereik en de videolag.
    Opa Robert.
     
  7. Klaas Eerde

    Klaas Eerde

    Lid geworden:
    28 mei 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Texel
    Kan het aan dat richten liggen dat doe ik niet helemaal precies, morgen check ik me filmware
     
  8. Klaas Eerde

    Klaas Eerde

    Lid geworden:
    28 mei 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Texel
    Oh 1 batterij heeft niet laatste filmware
     
  9. jeroen veldhuizen

    jeroen veldhuizen

    Lid geworden:
    7 apr 2017
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Nootdorp
    Goedemiddag allemaal.

    Pff na 75 pagina's helemaal te hebben doorgelezen me eigen ook maar aangemeld op het forum.
    Vanaf aankomende zondag ook een trotse eigenaar van een P3A tweedehands via marktplaats.
    Zijn er nog dingen waar ik op moet letten.
    Buiten het feit van de bekende scheurtjes in de behuizing. Extra trillingen van de P3 zelf.
    Ik laat de huidige eigenaar een demo vlucht doen zodat ik goed kan zien hoe of wat.

    Nog een vraagje is een cardreader noodzakelijk of kan ik de P3A ook gewoon direct op mijn pc aansluiten? Voor de FW update en om het gefilmde materieaal er vanaf te halen.

    Nog 1 klein vraagje je moet je P3 registreren toch?
    Maar ik denk dat de vorige eigenaar dat al heeft gedaan. Kan ik dat nu ook gewoon weer doen? Of moet hij zich eerst een soort van afmelden?

    Ben blij dat er een forum is zoals deze.
    Waar ik mensen nog steeds zie reageren die helemaal aan het begin van dit topic ook hebben gereageerd.

    Mvg. Jeroen
     
  10. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Beste Jeroen,

    FF googlen levert de volgende link https://www.dronewatch.nl/2016/07/25/hoe-registreer-ik-mijn-drone-in-het-luchtvaartuigregister/
    Kort samengevat gaat het om beroepsmatig vliegen en dan moet je een registratie hebben. Gebruik je de drone privé
    dan is geen registratie nodig.
    Ja, je kunt de drone direct aansluiten op je computer. Zelf vind ik het handiger om het kaartje in een reader te stoppen.
    Cardreaders zijn niet duur.
    Succes met de aankoop en laat je zeker voorlichten of alle updates uitgevoerd zijn.
    Laat je ook demonsteren over de inhoud van het "logboek", te vinden in de DJGo app, dan weet je hoeveel er mee is gevlogen.
    Als je zelf gaat vliegen vergeet dan niet de calibratie van de IMU, gimbal en het kompas.
    Gaarne horen we je reacties.
    Opa Robert.
     
    jeroen veldhuizen vindt dit leuk.
  11. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik gebruik een USB adaptertje, daar stop ik het kaartje in en hoppa ! Een stuk goedkoper dan een cardreader.
     
    jeroen veldhuizen vindt dit leuk.
  12. jeroen veldhuizen

    jeroen veldhuizen

    Lid geworden:
    7 apr 2017
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Nootdorp
    Dat is een goed idee volgens mij moet ik die ook nog wel ergens hebben liggen.
    Bedankt voor de tip.

    Gr.
     
  13. jeroen veldhuizen

    jeroen veldhuizen

    Lid geworden:
    7 apr 2017
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Nootdorp
    Dank je wel Opa Robert.

    Dat is zeker een goeie niet aan gedacht even in de logs kijken staat daar meer info dan alleen de vlieg uren. Crashes bijvoorbeeld?

    Ja na 75 pagina's van a tot z te hebben gelezen. Krijg ik dat niet meer uit me hoofd om die dingen te kalibreren IMU zo koud als mogelijk maar niet in een koelkast of vriezer stoppen vanwege het vocht gehalte.

    Dus dat moet goed komen.

    Ik weet zeker dat er nog een hoop vragen gaan komen. Dus hoop dat jullie niet al te snel gek worden

    Bedankt voor de tips.

    Gr. Jeroen
     
  14. bzb

    bzb Guest

  15. jeroen veldhuizen

    jeroen veldhuizen

    Lid geworden:
    7 apr 2017
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Nootdorp
    Top heb er ook gelijk 5 besteld
    Dank je wel bzb

    Ik weet dat het ergens in topic genoemd is maar kan het niet meer terug vinden. Weet iemand een goede site voor rechten vrije muziek?
     
  16. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Ben wel benieuwd of je die drone nog hebt gekocht afgelopen zondag en of je al gevlogen hebt.
    Opa Robert.
     
  17. jeroen veldhuizen

    jeroen veldhuizen

    Lid geworden:
    7 apr 2017
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Nootdorp
    Ja ik heb die zondag de drone gekocht. Hij zag er nog als nieuw uit en hij had maar in het totaal 4 uur gevlogen. Er zit alleen 1 Chinese accu bij. Kan ik die gewoon gebruiken? Of beter van niet?

    Gr. Jeroen
     
  18. RoadRunnerRik

    RoadRunnerRik

    Lid geworden:
    23 mei 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Prof Utrecht
    Zolang de accu normaal functioneert zie ik hier geen problemen in. Zou hem wel beter in de gaten houden, voor het geval je accu percentage snel dropt en je ergens 'in the middle of nowhere' moet landen.
     
  19. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Voor er verwarring ontstaat het volgende.
    De originele accu is ook een Chinees. De drone met accu enz. die door DJI wordt geleverd is gefabriceerd in China, vandaar.
    Bedoel je met "de accu is een chinees" dat dat een accu is die los is bijgekocht.
    Waarom is de originele niet bijgeleverd? Was daar iets mee?
    Op buitenlandse fora lees ik regelmatig dat het gebruik van losse Chinese accu's wordt afgeraden. Heeft oa te maken met kwaliteit en het updaten. Ja, ze zijn goedkoper (twee voor bijna een).
    Als je maximale zekerheid wilt hebben tot het behoud van de drone dan zou ik kiezen voor een originele accu.
    Opa Robert.
     
  20. jeroen veldhuizen

    jeroen veldhuizen

    Lid geworden:
    7 apr 2017
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Nootdorp
    Het gaat hier om extra bij gekochten accu. Met de tekst die er op staat in het chinees. Heb dus nu in het totaal 3 accu's de ledjes die er op zitten zijn exact het zelfde als de accu's met tekst die ik wel kan lezen. Voor de rest staat er wel netjes dji phantom op en de Mah is net zoveel als de andere 2. Ik zal vanavond als ik thuis ben even wat foto's maken. Is miss. Wat duidelijker.

    Nog 1 klein vraagje: hoe doen jullie dat met de accu van je tablet of telefoon. Want mijn iphone 6s plus is na 2 accu's van de phantom ook zo goed als leeg. Maar ik heb dan wel de helderheid helemaal omhoog en vliegtuigstand heb ik uit staan.

    Gr. Jeroen
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2017

Deel Deze Pagina