DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Discussie in 'Multicopters' gestart door pegasus, 10 mei 2015.

  1. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Laatst bewerkt: 13 mei 2017
  2. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    OK.
    Opa Robert
     
  3. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
  4. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    RoadRunnerRik vindt dit leuk.
  5. San

    San

    Lid geworden:
    7 sep 2016
    Berichten:
    26
    Locatie:
    H.I.Ambacht Zuid Holland
    Hallo allemaal.. ik ben een amateurtje op het gebied van drones en filmen maar vind het wel heel leuk en wil graag leren. Vorig jaar dit filmpje gemaakt



    Nu ik weer wat meer tijd heb ga ik weer volop vliegen.. heeft iemand na het zien van mijn eerste phantom filmpje tips aanmerkingen of opmerkingen.. ik kan tegen kritiek haha dus kom maar op.. wat kan ik beter of anders doen.. ik merk wel dat ik regelmatig een overbelichte lucht heb.. jammer.. dat blauw is juist zo mooi.. moet ik een polarisatiefilter of nd filter hiervoor aanschaffen.. alvast bedankt
     
  6. bzb

    bzb Guest

    mooie opnames helaas erg kleurloos en overbelicht
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jun 2017
    San vindt dit leuk.
  7. RoadRunnerRik

    RoadRunnerRik

    Lid geworden:
    23 mei 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Prof Utrecht
    Wat ik niet helemaal volg, regels zijn nergens te bekennen bij de bovenste twee filmpjes. Lekker laag over mensen vliegen, in de bebouwde kom vliegen, over wegen (rotondes) vliegen etc etc...

    Des al niet te min. Eerste filmpje mist kleuren en zijn inderdaad overbelicht. De overgangen daarin tegen en de film/vlieg snelheid zijn wel keurig. Tweede filmpje heeft meer kleur alleen daar lijkt alles versnelt afgespeeld wat ook niet echt lekker rustig wegkijkt.
     
    San vindt dit leuk.
  8. San

    San

    Lid geworden:
    7 sep 2016
    Berichten:
    26
    Locatie:
    H.I.Ambacht Zuid Holland
    Geweldig mooi man.. dat wil ik ook haha.. hoe krijg ik meer kleur en hoe ga ik de overbelichting tegen? Wat voor filter heb ik nodig? Polarisatie of nd? Wat gebruik jij?
     
  9. bzb

    bzb Guest

    ik gebruik nooit filters, nabewerken met een geschikte lut
     
  10. bzb

    bzb Guest


    als je aan alle regels wilt houden kan je alleen nog filmpjes maken van afgelegen weilanden :) ik plaats ook zelden filmpjes hier met al het gratis gezeur erbij
     
  11. San

    San

    Lid geworden:
    7 sep 2016
    Berichten:
    26
    Locatie:
    H.I.Ambacht Zuid Holland
    Je hebt gelijk.. ik heb me aan wat regels gehouden maar niet aan allemaal.. binnen de bebouwde kom ja dat klopt.. maar heb wel geprobeerd niet boven mensen te vliegen.. er is hier in de buurt helaas niet zoveel moois aan natuur.. en de biesbosch mag niet gefilmd worden omdat het een beschermd natuurgebied is.. logisch..
    Hoe ga ik overbelichting tegen en hoe krijg ik meer kleur? Nd filter? Polarisatiefilter? Wat adviseer je mij?
     
  12. RoadRunnerRik

    RoadRunnerRik

    Lid geworden:
    23 mei 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Prof Utrecht
    Begrijp me niet verkeerd maar als je dit soort filmpjes ziet, geeft dat toch lichtelijk aanstotelijk gedrag om voor een leek ook (een drone te kopen en) lekker overal rond te vliegen? Zo wordt de hobby sport nog meer aan banden gelegd, omdat mensen niet de regels in acht nemen. Mij hoor je ook niet zeggen dat je als een monnik moet leven maar als een filmpje voor 90% uit 'overtredingen' bestaat.... Vindt ik dat je je nog eens achter je oren moet krabben om het uberhaubt te posten.
     
  13. San

    San

    Lid geworden:
    7 sep 2016
    Berichten:
    26
    Locatie:
    H.I.Ambacht Zuid Holland
     
  14. RoadRunnerRik

    RoadRunnerRik

    Lid geworden:
    23 mei 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Prof Utrecht
    Kleurinstellingen kan je toch ook via de app doen?

    Edit: voor overbelichting kan je ook je Exposure settings eens nalopen en desnoods lager zetten. (lager betekend minder licht en hoger betekend meer licht)

    Edit 2: San, werk je met adobe premiere pro? Zo ja, dan kan je ook je grijze gloed verminderen over je filmpjes en meer kleur toe te voegen. Je moet alleen even googleen welke setting dat is, durf ik je niet zo uit m'n hoofd te zeggen.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2017
    San vindt dit leuk.
  15. San

    San

    Lid geworden:
    7 sep 2016
    Berichten:
    26
    Locatie:
    H.I.Ambacht Zuid Holland
    Ga ik doen thnx.. maar gebruik jij er ook een filter erbij?
     
  16. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Beste San,
    Filmen en fotograferen is spelen/werken met het licht.
    Wanneer de lichtintensiteit; warmte etc. veranderd verdient dat aanpassing van de instellingen van de camera.
    Zelf ervaar ik de combinatie van het vliegen en in dezelfde tijd het bedienen van de camera als een zeer lastige combinatie van bezigheden. Vooral op zonnige momenten en zeker wanneer de zon laag aan de hemel staat.
    Ga je na het maken van de ruwe video monteren dan is er een hoop te herstellen cq aan te passen.
    Slechte stukken uit de montage snijden, simpele overgangen gebruiken; contrasten en belichtingen corrigeren enz.
    Wees met het snijden niet te voorzichtig. In de praktijk van het filmbedrijf wordt snel 60% van de opnames weggegooid.
    Ook een presentatie liever kort houden waardoor het bekijken niet gaat vervelen. Mijn reactie bij het bekijken van je gepresenteerde video was, dat ik op 50 % ben afgehaakt .
    Zelf heb ik op dit forum tot nu toe geen presentatie vertoont domweg omdat ik over de gemaakte opnames nog steeds niet tevreden ben. Wel heb ik uit een gemaakte video 1 frame gehaald die ik bij #1543 heb neergezet.
    Succes met het maken van de volgende presentatie.
    Opa Robert.
     
    San vindt dit leuk.
  17. RoadRunnerRik

    RoadRunnerRik

    Lid geworden:
    23 mei 2016
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Prof Utrecht
    Voor als nog gebruik ik geen filter, maar ik vlieg dan ook met een GoPro Hero black 5
     
    San vindt dit leuk.
  18. San

    San

    Lid geworden:
    7 sep 2016
    Berichten:
    26
    Locatie:
    H.I.Ambacht Zuid Holland
    Te langdradig voor iemand die hier niet vandaan komt.. ok begrijp ik.. kortere shots.. thnx..
    Instellingen goed doorlopen qua exposure.. en zal een nd filter 4 of 8 wat zijn om die overbelichting te voorkomen en de kleuren warmer te maken?
     
  19. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Misschien dat je hier wat aan hebt?
     
    San vindt dit leuk.
  20. San

    San

    Lid geworden:
    7 sep 2016
    Berichten:
    26
    Locatie:
    H.I.Ambacht Zuid Holland
    Goeie video.. thnx.. maar om dus die shutterspeed 2x de framerate te laten zijn heb je dus toch echt een nd filter nodig begrijp ik.. wat adviseer je me voor goeie zonnige dagen? Nd8?
     

Deel Deze Pagina