DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Discussie in 'Multicopters' gestart door pegasus, 10 mei 2015.

  1. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Als je even googled met de kreet "yaw error dji" dan kun je wat info vinden oa op het originele forum van DJI.
    Opa Robert.
     
  2. Danielson

    Danielson

    Lid geworden:
    14 jan 2008
    Berichten:
    28
    Ik ben zelf op onderzoek uit geweest, maar ik ben bang dat de kompas niet helemaal lekker is:

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    De Yaw Errors lijken weg te zijn na een calibratie van de gimball! Maar het accu voltage vind ik ook wat vreemd, of is dit normaal?
     
  3. Danielson

    Danielson

    Lid geworden:
    14 jan 2008
    Berichten:
    28
    Nou, de drone is opweg naar DJI. Heeft iemand ervaring met de reparatietijd van DJI? Hopelijk heb ik hem snel terug, maar het zo wel even duren! :(
     
  4. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Het servicecentrum voor DJI in Holland zit in Barendrecht. Je drone is dus niet naar het buitenland verzonden.
    Opa Robert.
     
  5. Klaas Eerde

    Klaas Eerde

    Lid geworden:
    28 mei 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Texel
    Hallo ik heb van de zomer ook nog gevlogen en probeerde gansen te filmen maar vonden die herrie niet leuk. Zou het waarderen als jullie me tips kunnen geven en abboneren.
    Video:
    Klaas
     
  6. bzb

    bzb Guest

    minder sturen (de stukken dat je stuurt eruit knippen) zorgen dat je props buiten beeld blijven. nabewerken om wat meer kleur erin te krijgen
     
  7. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Dat was ook mijn eerste reactie. Durf te knippen en weg te gooien. laat de overgangen wat in elkaar overlopen en als je een goed bewerkingsprogram hebt doe af en toe (niet te veel) een overgangseffect. enz. Beter een 2 minuten goede video dan al het groffe materiaal vertonen.
    Succes
    Opa Robert.
     
  8. Klaas Eerde

    Klaas Eerde

    Lid geworden:
    28 mei 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Texel
    Ja ik gebruik premiere pro
     
  9. Klaas Eerde

    Klaas Eerde

    Lid geworden:
    28 mei 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Texel
    nieuwe link maake afspeellijst en zat er 2x in dus verwijder er 1 en is opeens video ook weg..
     
  10. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Erg snel allemaal, en je jaagt met de drone de vogels de stuipen op het lijf zo te zien.
     
  11. Klaas Eerde

    Klaas Eerde

    Lid geworden:
    28 mei 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Texel
    Ja beetje beweging kunnen ze tenminste nog ff sporten
     
  12. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Is dit op Texel gefilmd ? erg mooie lokatie.
     
  13. Klaas Eerde

    Klaas Eerde

    Lid geworden:
    28 mei 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Texel
    Ja, ik woon op texel. Ik maak wel weer ff nieuw filmpje want gansen opjagen vind niet iedereen even leuk :p
     
  14. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Vlieg dan wat langzamer en in rechte lijnen. Langs de kust bijvoorbeeld.
    Weilanden met heel veel ganzen hebben we hier ook.
    Maar die fraaie kust van Texel kun je punten mee scoren ;)
     
  15. Klaas Eerde

    Klaas Eerde

    Lid geworden:
    28 mei 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Texel
    Ja heb veel videos dat ik langzaam vlieg maar die gansen waren snel en de kbrm boot helemaal
     
  16. Klaas Eerde

    Klaas Eerde

    Lid geworden:
    28 mei 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Texel
    Zal ik video uploaden dat ik langs de kust vlieg en je ziet dan alle kranen voor dijkonderhoud heb ik gefilmd samen met de gansen
     
  17. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Bring it on !
     
  18. Klaas Eerde

    Klaas Eerde

    Lid geworden:
    28 mei 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Texel
    Ben nu aan de overkant doe het vanavond of morgen
     
  19. Klaas Eerde

    Klaas Eerde

    Lid geworden:
    28 mei 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Texel
    Ik heb deze video alvast geupload die van dijkonderhoud komt later wel.
     
  20. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    FF mijn ervaring van deze dag delen.
    Vandaag voor het eerst gevlogen met de Litchi app. Thuis op de computer een waypointsessie gemaakt. Alles keurig netjes gepland en ingesteld en naar de plaats gegaan waar het moest gebeuren.
    Na het starten van de drone de opdracht geactiveerd en daar ging de drone. Een vierkant van totaal een lengte van 1052 m en een tijdsduur van 4 min.
    Het eerste been had dus een lengte van 250 meter en aan het eind van dat been de drone waargenomen als een stipje. Even gewacht en vastgesteld dat de drone op het eerste keerpunt bleef hangen. Hoe los je dat op??? Ik moet toegeven dat er toen een moment kwam dat ik bang was de drone kwijt te raken.(lichte paniek)
    Wat te doen? De H knop ingedrukt en er gebeurde zichtbaar (stipje) niets. Dus nogmaals gedrukt op de H. Later begreep ik dat dan de H aktie weer afgeschakeld wordt. Domdom. Accu had ik nog voldoende. Wederom: wat te doen?? Ergens in mijn geheugen zat de optie om de zender helemaal uit te schakelen. De drone zou dan terug moeten keren naar het startpunt(homepoint) En zie, DJI heeft zijn werk GOED gedaan. De drone kwam weer terug en landde keurig netjes voor mijn voeten. Ik blij want ik verloor geen dure Phantom 3 Adv.
    Moraal van mijn verhaal is dat ik, ik heb deze drone nu 1 jaar, niet meer in paniek hoef te geraken en daarom veel vertrouwen in de goede en veilige werking van de drone heb gekregen.
    De gehele vlucht is op film vastgelegd en ik kan bij het bekijken van de film duidelijk zien dat na het eerste keerpunt het tweede been van het vierkant niet werd afgevlogen.
    Ik ga de spec's van de vlucht ook nog uitlezen maar weet niet direct hoe ik dat moet doen. FF zoeken.
    Opa Robert.
     

Deel Deze Pagina