DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Discussie in 'Multicopters' gestart door pegasus, 10 mei 2015.

  1. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Mijn voorraad aanbevelingen is helemaal op, dus ik kan eigenlijk niets zinnigs bedenken buiten de kwaliteit van de firmware.
    Blijft over om een andere firmware op de drone te zetten. Op het forum van DJI wordt uiteengezet op welke wijze je een oudere firmware.
    Hier de link:
    https://phantompilots.com/threads/how-to-install-phantom-3-firmware.50065/
    Nog een vraagje want het is mij niet duidelijk of 123compi en hendrik 1 een en dezelfde persoon zijn of niet.
    Opa Robert.
     
  2. 123compi

    123compi

    Lid geworden:
    8 nov 2013
    Berichten:
    67
    Locatie:
    midden Limburg
    nee opa Robert, we zijn niet dezelfde wel met dezelfde problemen.

    ik heb net contact gehad met DJI ze vertelde mij dat de ESC error inderdaad aan de firmware ligt en ze hebben mij een link gestuurd met de nieuwe firmware v1.11.30
    hopelijk is dit probleem dan opgelost.
    blijft nog het probleem met de vertraagde video verbinding, bv. als ik de camera naar beneden draai gebeurt er even niets en dan in een keer slaat de camera door naar beneden, ik moet dat dus heel subtiel doen door de vertraging die erin zit en dat is wel lastig alles doet het alleen het komt allemaal 1-2 sec later binnen. vaak zie ik ook dat de video verbinding poor is in het beging later tijdens het vliegen weet ik niet (kan ik niet zie)
     
  3. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Sterkte met het updaten van de firmware. Hoop voor jou dat het probleem van voorbij is.
    Kun je een link geven naar die nieuwere versie.
    Opa Robert.
     
  4. 123compi

    123compi

    Lid geworden:
    8 nov 2013
    Berichten:
    67
    Locatie:
    midden Limburg
  5. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Bedankt voor de link. De update binnen gehaald. Ga zelf voorlopig deze update niet uitvoeren aangezien mijn huidige versie perfect werkt.
    Mijn strategie is: wat werkt moet je niet veranderen.
    Heb je de update al geïnstalleerd?
    Opa Robert.
     
  6. 123compi

    123compi

    Lid geworden:
    8 nov 2013
    Berichten:
    67
    Locatie:
    midden Limburg
    Ik heb hem al wel geïnstalleerd maar ik heb er nog niet mee gevlogen.
    Tot nog toe geen foutmelding gehad hier met testen.
    Klopt helemaal wat je schrijft, wat goed is goed laten.
    Piet.
     
  7. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    We horen graag je reactie na de eerste vluchtr.
    Opa Robert.
     
  8. 123compi

    123compi

    Lid geworden:
    8 nov 2013
    Berichten:
    67
    Locatie:
    midden Limburg
    Afgelopen zaterdag gevlogen, PERFECT.
    Piet.
     
  9. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Da's mooi. Hou hem heel.
    Opa Robert.
     
  10. hendrik 1

    hendrik 1

    Lid geworden:
    16 jan 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Oosterwolde
    123 compi is jou vertraagde beeld na deze update weg?? Of had jij ook nog andere problemen aan de drone? Gister weer even met de drone gevlogen.. de ene keer vertaagd beeld en de andere keer weer niet.. erg vervelend idd..
     
  11. 123compi

    123compi

    Lid geworden:
    8 nov 2013
    Berichten:
    67
    Locatie:
    midden Limburg
    Hendrik, het vertraagde beeld heb ik opgelost door te doen wat hij in het volgende filmpje uitlegt:


    maar het kan ook komen als je vliegt in de bebouwde kom of waar veel interferentie is, je ziet dan dat het video signaal "poor" is, dan kan het ook voorkomen.
    ik heb er sinds ik de contacten schoon gemaakt heb geen last meer van gehad, hopelijk blijft dat zo.

    grtn,
    Piet.
     
  12. hendrik 1

    hendrik 1

    Lid geworden:
    16 jan 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Oosterwolde
    Okeee waar heb je de contacten mee schoon gemaakt? Gewoon de gimball loshalen van de drone dus? Ik ga het vanmiddag even proberen. Weet iemand ook of je nieuwe propellors ook opnieuw moet callibreren? Heb vd week nieuwe propellors gekocht alleen dan trilt de hele drone
    Mvg hendrik
     
  13. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Propellors kan je niet calibreren want je kan er niets aan veranderen.
    Je kunt ze goed bekijken, misschien is er 1 vervormd.
    Of anders, wanneer je er nog meer hebt, 3 oude gebruiken en steeds 1 nieuwe.
    Wanneer ie met 1 nieuwe trilt en met de andere 3 nieuwe niet dan heb je de boosdoener.
     
  14. hendrik 1

    hendrik 1

    Lid geworden:
    16 jan 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Oosterwolde
    De propellors zijn nieuw gekocht op dji site.. dit zijn carbonpropellors. helaas trilt de hele drone dan inclusive camera... dus geen mooie beelden.. gelukkig heb ik nog een oud setje propellors
     
  15. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Je kunt de propellers wel balanceren. Op youtube kun je vinden hoe je dat moet doen.
    In principe moeten de propellers allemaal gelijk zijn vwb vorm, gewicht, spoed en middelpunt.
    Is er ergens een ongelijkheid dan treedt direct verstoring op en leidt dat tot een tril effect.
    Voorbeeld: er hoeft maar een hoekje te zijn beschadigd en de prop is al niet meer in evenwicht.
    Drie oude en een nieuwe carbonprop zal niet werken omdat het gewicht van de carbon lager is.
    Maw mixen van props is OK als het allemaal dezelfde props zijn.
    Succes.
    Opa Robert.
     
  16. 123compi

    123compi

    Lid geworden:
    8 nov 2013
    Berichten:
    67
    Locatie:
    midden Limburg
    Hendrik 1
    de contacten heb ik schoongemaakt met alcohol, maar ik denk dat het met wasbenzine ook wel zal gaan.
    hier kun je zien hoe je de propellers kunt uitbalanceren:

    ik hoop dat je Duits verstaat.
    succes
    Piet.
     
  17. 123compi

    123compi

    Lid geworden:
    8 nov 2013
    Berichten:
    67
    Locatie:
    midden Limburg
    hier word het verschil uitgelegd tussen kunststof en carbon

    Piet
     
  18. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Gisteren maar weer eens gevlogen met de Phantom 3 advanced.
    Heb de Litchi app gebruikt met twee vooraf geprogrammeerde routes.
    Ook nu eens uitgeprobeerd om de camerainstellingen op handmatig en niet op automatisch te zetten.
    Zowel het vliegen van de voorgeprogrammeerde routes als de handmatige instellingen werkten perfect.
    Litchi is zeker een aanrader temeer omdat hierin de Google map wordt ingeladen. Deze map vind ikzelf beter
    dan de HERE map.
    Opa Robert.
     
  19. Corsat

    Corsat

    Lid geworden:
    3 apr 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo, ik ben nieuw hier en sinds maandag heb ik een 2e hands phantom 3 pro aangeschaft en ja ik weet het als beginneling wellicht niet slim maar toch. Inmiddels 2x gevlogen en eigenlijk met weinig problemen. Ik heb wel een aantal vragen waar ik ondanks veel inlezen nog niet uitgekomen ben,
    1e hoe kom ik erachter welke sw er in de drone staat
    2e hoe programeer ik de c1 en c2 toets.

    Tijdens vliegen zag ik af en toe paars alarm motor overheaded oplichten maar ging daarna weer weg en rode alarm mbt gps dus te weinig satellieten op dat moment. Dit is normaal ?
     
  20. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Beste Corsat,
    Ik ga er van uit dat je de DJI GO app. op telefoon/tablet hebt staan teneinde de drone te kunnen besturen.
    Welke software op de drone:
    Ga naar General settings en kies About. (Rechts bovenaan zie je drie streepjes, daarop drukken.)
    Als de drone, Controller en telefoon/tablet aan staan kun je in about zien welke software actief is.
    Programeren C1 en C2:
    Ga in het menu naar Remote controller Settings.(Kies in de linkerkolom het icon voor de RC.)
    FF naar beneden scrollen en je ziet de keuzemogelijkheden die per knop instelbaar zijn.

    Je hebt een gebruikt toestel dus het kan dat een van de motoren niet goed schoon is en daaarom een warning afgeeft.
    Probeer de motoren met "blaaslucht" te reinigen.
    Te weinig satellieten geeft ook een warning zoals je aangeeft. Meestal lost zich dit in korte tijd vanzelf op als je tenminste een goed zicht hebt op het luchtruim.
    Suc6
    Opa Robert.
     

Deel Deze Pagina