DJI props even lezen aub

wij hebben tot nu toe over een geval gelezen dat er spontaan 3 props explodeerden.

nu even het volgende:

Gebruik met DJI props

330-450 8 inch props DJI
Max 2300-2500 4S! 15C

330-450 10 inch props DJI
Max 2300-2500 3S 15C

geen Payload!
dus OOK GEEN zwaardere accus gebruiken!

na lichte crash of hard neerzetten met een prop die de grond raakt.
gaarne blad spoed nakijken.
is een blad hoger dan de andere niet meer gebruiken.
stukje eruit of kras? Niet meer gebruiken.
onbalans? NIET meer gebruiken

Zwaardere accus? niet de DJI props gebruiken.

GEEN borgmiddelen gebruiken , elk borgmiddel zit iets van een oplosser in
als dit op kunstof komt lost dit langzaam op.

GEEN ZAP of andere lijmen gebruiken om gespleten props of haarscheurtjes dicht te maken , ja echt! het gebeurd.

De naza 330-450 frames zijn bedoelt voor de hobby en niet voor RACE of pro gebruik.

wil je er mee raggen , spinnen , flip overs doen.
neem dan een paar goede Graupner E-props 10x5 of 11x5.

Verstandig bericht.

Mijn DJI props braken met een 3 cells/4000 accu en een verder totaal aan payload van circa 250 gram.
2x gebroken met aardige rukwinden, 1 tijdens een rustige vlucht op circa 10 meter.

Persoonlijk raad ik IEDEREEN af om deze props te gebruiken. Als een prop de DJI maar net kan 'dragen'...
Dat klinkt als een brug waar 10 auto's op kunnen rijden en instort als er een keer 11 op rijden.
Een skilift berekent op 6 personen die bij 7 personen naar beneden komt, een lift... je begrijpt het.

Je leest erg veel over afbrekende DJI props, geen idee of het overbelasting is.
Ze zijn wel slap en flexibel. Gebruik nu de graupners, die zijn een stuk stiller.

Ik gebruik ook de Graupner E 10x5. Altijd overal uitverkocht dus toen ze in Frankrijk in stock kwamen direct 10 paar besteld. Waren de volgende dag ook weer uitverkocht dus ik ben niet de enige...

Even een vraag, de dji motoren hebben een platte kant en geen ribbel om de prob vast te houden ik zie bij de graupner prob ook geen vlakke kant hoe voorkom je dat ze mee gaan draaien of zie ik het verkeerd?

Jan

zitten klem van boven en onder in de prop adapter. geeft genoeg wrijving om niet te slippen tijdens gebruik, maar net genoeg om tijdens een crash de boel net genoeg te laten slippen om de boel (relatief) heel te houden..

althans.. zo was het vroeger met mijn verbrandings motoren en props..

Ja DJI gebruikt op de F550 dezelfde props als op de F450 dus daar telt het ook voor

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals jd1uth aangeeft heb ik ook problemen met het monteren van de Graupner props op de DJI F550. Ze passen niet over het schroefdraad heen.

Nu weet ik niet wat precies de bedoeling is en ik wil niks op voorhand kapot maken.

Moet ik:
a) hem er gewoon door heen draaien?
b) hem lichtjes opboren?

Dan heb ik naar aanleiding van de van de bouwmanual een "ik snap het niet momentje". Hierin staat een plaatje over de richting van een prop.
prop%20voorkant.JPG

Ik heb mij rotor op dezelfde manier neergelegd en degene welke volgens het plaatje de rechtsom is staat een grote L op. :help: ERROR

Zoals jd1uth aangeeft heb ik ook problemen met het monteren van de Graupner props op de DJI F550. Ze passen niet over het schroefdraad heen.

Nu weet ik niet wat precies de bedoeling is en ik wil niks op voorhand kapot maken.

Moet ik:
a) hem er gewoon door heen draaien?
b) hem lichtjes opboren?

Dan heb ik naar aanleiding van de van de bouwmanual een "ik snap het niet momentje". Hierin staat een plaatje over de richting van een prop.
prop%20voorkant.JPG

Ik heb mij rotor op dezelfde manier neergelegd en degene welke volgens het plaatje de rechtsom is staat een grote L op. :help: ERROR

klopt als je van onder kijkt draait hij links

haha, klopt! think outside the box!

Weet je ook hoe ik de prop passend kan maken?

Moet ik dan volgens de configuratie van DJI
motorx6.jpg

Dit bekijken van de boven of onderkant van de F550?

haha, klopt! think outside the box!

Weet je ook hoe ik de prop passend kan maken?

Moet ik dan volgens de configuratie van DJI
motorx6.jpg

Dit bekijken van de boven of onderkant van de F550?

bovenkant bekijken gewoon met motor 1 beginnen en de rest andersom.
die props kan je erover drukken , die gaan niet kapot

zitten klem van boven en onder in de prop adapter. geeft genoeg wrijving om niet te slippen tijdens gebruik, maar net genoeg om tijdens een crash de boel net genoeg te laten slippen om de boel (relatief) heel te houden..

althans.. zo was het vroeger met mijn verbrandings motoren en props..

Mijn probs zitten veel te los en geraken niet optoeren. Hebben jullie enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen. De moer zit volledig vast maar de prob kan gewoon draaien. :s

Back