DJI Spark

Discussie in 'Multicopters' gestart door Lupus, 16 jul 2017.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Op de heide ook gauw last van weak signal,meldingen. Voordeel is dat het beeld wel gewoon goed blijft.
    Met otg daar geen last van. P8 van Huawei.
     
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    En een verplichte update,welke de baksteentjes zou moten voorkomen,dan wel fixxen... Meteen ook maar 2 extra accu's erbij gekocht.
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2017
  3. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82
  4. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775
  5. Arpione

    Arpione

    Lid geworden:
    11 sep 2013
    Berichten:
    316
    Locatie:
    Sittard-Geleen
    Ik zal nog maar eens trappen onder een stervend topic, hehehe.

    Ik heb al een tijdje een spark, maar door werk en gedoe prive een hele tijd gewoonweg geen tijd gehad hier nog eens langs te komen.
    Een eerdere review in dit topic triggerde me toch hier een berichtje te plaatsen, want ik ben het niet eens met de review die ik hier las, waarin werd gesteld dat deze drone zou tegenvallen.

    Het is een uitermate compacte drone, die je met plezier met je meeneemt en die doet wat ie moet doen.
    Hij heeft "maar" een 1080p 30fps filmstand, maar neemt gewoon 4k foto's. Ik durf te stellen dat dit voor 85% van de drone gebruikers meer dan voldoende is. Ik weet nog hoe lyrisch iedereen was toen we gopro's onder onze phantom 2 konden hangen en konden genieten van 1080p. Dat was het helemaal! Nu wordt daar ineens minachtend over gedaan, maar de meeste filmpjes die ik tegenkom op youtube zijn gewoon naar 1080p terug gesampled, ook van de pro en ook van de air.

    Alleen de echte hardcore Adobe premiere of final cut pro gebruikers zullen de hogere resoluties missen als ze de beelden willen inzoomen of bewerken, maar de standaard gebruiker die met windows moviemaker een filmpje in elkaar knutseld zal niks missen.

    Als je filmt wil je mooie rustige beelden met een constante snelheid. Geen springerige, schokkende beelden. Als je je drone in tripod mode vliegt is het net een bejaarde opa in een electrische rolstoel op het fietspad. MAAR: Als je filmt is dat precies wat je wil! Wil je Jeremy Clarksonnen en POWER!!!!! roepen, dan is daar de sportstand. Met 50km/u vliegt deze drone nog steeds respectabel snel, en voor de beginnende vlieger is dat snel zat.

    Nee, je kan er niet mee in het bos tussen bomen vliegen ala Metall Danny, maar daar koop je een drone als deze dan ook niet voor. De latency van het wifi signaal naar je beeld is nu eenmaal te groot om met hoge snelheid fpv te vliegen. Het kan wel (met litchi bijvoorbeeld) en dat is soms nog best handig als je 120 meter hoog vliegt en deze drone door zijn formaat nauwelijks nog kan zien (ik weet, dat mag eigenlijk niet, maar wie houdt zich aan die regels?)

    Wat is het grootste pluspunt van deze drone?
    Hij ziet eruit als een speelgoed drone!

    Omdat hij er zo uitziet krijg je geen zeikerds aan je hoofd over privacy, over drone regels, over .. vul zelf maar in.
    Ik vloog met deze drone op een marktplein, 5 meter boven de winkelende mensen en een agent kwam naar mij toe. Niet om me vermanend aan te spreken of me een les te geven in de regels, maar om te vragen waar ik hem had gekocht, wat hij kostte en of zijn 10 jarige zoontje ermee zou kunnen vliegen..

    Toen ik twee weken daarvoor mijn mavic pro alleen maar opliet op een grasveld 100 meter buiten de bebouwde kom en ver van huizen en mensen kwam er na 10 minuten een koppeltje agenten naar mij toe om me te waarschuwen dat ik een licentie zou moeten hebben om met een professionele drone te mogen vliegen (onzin).

    Mensen zien de kleine drone echt als een speeltje. "Die man vliegt met het speeltje van zijn zoon" zie je ze denken.
    Daarmee heb ik unieke beelden kunnen maken op plaatsen waar ik gedoe zou krijgen met de pro, zonder dat gedoe te krijgen.

    De beste kamera ter wereld is de kamera waarmee je de foto maakt. Dat is een oude wijsheid. De vliegtijd van andere drones is langer, de kamera beter, enzovoorts enzovoorts. Ik heb er alleen niks aan als die betere drone in het koffer moet blijven terwijl deze gewoon wordt geaccepteerd en wel mag vliegen waar ik beelden wil maken. Minder goede beelden van een top object is altijd nog beter dan geen beelden..

    Hier heb ik een voorbeeldje van wat ik bedoel:

    Drone short: Demolition
     
  6. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775
    Lok je nu een reactie uit?
     
  7. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Of omstanders het by accepteren of niet, in vind vliegen boven mensen met onafgeschermde propellors absoluut onverantwoord.

    Veel mensen die niet bekend zijn met ronddraaiende propellors zullen het gevaar niet inzien en het prima vinden, maar als ik het zie zeg ik er wel wat van.
     
  8. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775
    Wat iemand ergens van vind, is voor de ander vaak onbelangrijk. Je moet kijken naar de feiten en risico’s.
    Er wordt gevlogen met een wifi verbinding, in een wifi rijke omgeving. Als de machine besluit om zelf te gaan landen, is er een grote kans dat hij tussen de winkelende mensen terechtkomt.
    In dit geval heeft Arpione teveel op de techniek vertrouwd, en ook een risico genomen m.b.t. wat omstanders “er van vinden”, en het negatieve wat daar mogelijk uit voort kan vloeien.
    Verder heeft Arpione zeker een paar goede punten.
     
  9. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Fotografeert de spark in raw?
     
  10. CHRK

    CHRK

    Lid geworden:
    12 apr 2018
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Zwolle
    Goedemorgen, ik ben nieuw hier dus nog even kijken hoe alles werkt.
    IK heb een vraag, ik ben ineens een deel van het menu kwijt. Normaal kon je lijnen instellen in het beeld zetten maar dat is er niet meer. Ook kon je instellen wat de Spark moet doen als hij buiten bereik is of hij dan terug moet komen op landen waar hij is. Ook dit zit nu niet meer in het menu.
    IK heb de app opnieuw erop gezet maar dit heeft niet geholpen.
    Weet iemand hoe dit kan en hoe dit kan worden opgelost?

    Gr, Kees.
     
  11. DDCM76

    DDCM76

    Lid geworden:
    15 sep 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Nederland
    Hallo, ik ben niet echt nieuw hier op dit forum, ik was al mijn inlog kwijt.
    Dus moest opnieuw beginnen.

    Maar mijn vraag he, waarom werkt mijn otg kabeltje niet, ik heb een kabelje gekocht van usb remote naar mijn Samsung Galaxy S9, maar het werkt niet,!
    Moet ik echt zo'n otg kabeltje met zo'n blokje kopen?

    Ik hoor het graag, ik zou anders niet weten waarom mijn remote mijn telefoon niet ziet als ik de kabel aansluit.

    Mvg Dennis uut Purmerend

     
  12. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Er zit nogal verschil in die kabeltjes. Je hebt een data kabel nodig en geen laadkabel.
    Ik gebruik de originele kabel die bij mijn Samsung S7 hoort en het werkt gewoon goed.
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  13. DDCM76

    DDCM76

    Lid geworden:
    15 sep 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Nederland
    Hmm ik weet niet of het een data kabel is.... Maar het werkt niet.
    Ga wel even zo'n otg mini usb /usb halen kijken wat er dan gebeurt

    Thanks
     
  14. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Had het zelfde probleem met mijn Samsung S9.
    Deze kabel gebruik ik en werkt vlekkeloos.
    https://nl.aliexpress.com/item/Zend...998.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dYFzLbR
    Slechte kabels resulteren vaak in een Signal error.
    Dit kun je heel goed zien in je vlucht gegevens op Airdata (https://airdata.com) bij Sensors/Signal Score.
    Voorbeeld van een prima Signal Score:
    Signal.png
     

Deel Deze Pagina