DLE Cannisters

• Topicstarter Topicstarter razor
  • Startdatum Startdatum
R

razor

Guest
heeft iemand al ervaring met de canisters uit China voor de DLE motoren?

ik heb er namelijk 2 besteld, omdat kwaliteit van de KS potten niet zo geweldig vind.
en daarbij de kosten van 265,- voor een setje dempers wel wat duur vind.
voor een complete set betaal ik nu € 85,-
het is een gok want ik weet niet hoeveel kabaal die dingen maken,

maar als ze de dempers net zo goed imiteren als de motoren...

Wij hebben er 1 in een Lembeck Extra zitten met een DLE-55. Op zich qua geluid is hij acceptabel bij onze club. Nu weet ik niet of hij voldoet aan de eisen die er bij F3AX worden gesteld.

hey razor , weet jij of ze die ook in front in rear out hebben ??? of alleen fr in fr out .

misschien kan ik er dan 2 op mijn yak met zdz80b2 monteren.

voor de 30cc is die er al wel, mmaar voor de 55 nog niet, wel hebben ze ook een reso pijp...weet nog niet wat die kost

Ik draai zelf met deeze dempers en ik vind het geluid erg netjes
ik heb ze op mijn 100 cc sv boxser voor zolang dit blok leeft
Daarna ga ik over op de 111 DLE

ik heb de dempers vandaag binnen gekregen, maar omdat mijn dle waar ze aan moeten komen ter vervanging op de Pitts zit, moet ik dus wachten tot er een nieuwe motor binnen is, om ze te kunnen testen.

ik heb een db meter en zal ze meten zodat ik ook het verschil met de Ks potten kan meedelen

na alle consternatie wat betreft de bouw en wachten op onderdelen, heb ik onderhhand een aantal vluchten met de Extra en de china potten gemaakt.

voor zover nu, lijkt het dat de dempers genoeg dempen, en nagenoeg geen afbraak doen aan het toerental. sterker nog, het enige wat je nu hoort is de prop die als een gek draait.

er staat een 28X10 op maar dit is te klein. dit weekend met een 26X10 #B proberen en dan gelijk de geluidsmeter mee.

Als ze goed blijven, kommen er bij mij geen KS/MTW/PEFA potten meer in.

€110,- voor 2 complete dempers vs €260 voor een KS setje.

dat zijn goede berichten rick , ik heb nog een setje KS cans liggen die komend seizoen in mij 2,70 pilot extra 300 gaan maar als ik een nieuw project begin dan ga ik het ook eens wagen om die potten te kopen.

mvg eric

ps ik mis het gewoon om een mooie extra te hebben , nu heb ik 2 yaks en nog mis ik iets ;)

ik heb 10 jaar geleden met een sukhoi gevlogen, toen zag je alleen maar extra's, nu heb ik mijn 3 de extra en vind ze gewoon mooier dan de jak's eerlijk gezegt vind ik de Sukhoi sowieso mooier dan de jak:
nQS8xQgOCTQ[/media] SU-26M - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
zit wat in , maar kwa vliegeigenschappen voor 3D is de yak wel een topper .

mvg eric .

Dan zal mijn verhaal wel vreemd zijn als ik zeg dat ik niet tevreden ben met de China potten. Het geluid klinkt blikkerig en luider dan de KS pot die ik nu gebruik.
Na het spontaan uitbreken van het uitlaatpijpje kon ik eens aan de binnenkant kijken, en toen bleek dat er ook maar 1 schotje met gaatjes zit, voor de rest is het een grote lege bus.
Het ding is dus maar 2 kamers gescheiden door een dun plaatje met wat gaatjes.
Voor mij niet voor herhaling vatbaar, alle waar is naar zijn geld.

Dan zal mijn verhaal wel vreemd zijn als ik zeg dat ik niet tevreden ben met de China potten.
Voor mij niks vreemds aan Rob . ;)
Ik heb ook eens een setje gekocht en na de test schoon gemaakt en weer verkocht .

Heb nu een Krumscheid 4K demper die een stuk stiller is .

Mvg Johan

ze klinken inderdaad blikkerig, en misschien zijn de ks stiller (die heb ik hier ook liggen) alhoewel de pefa stiller is dan de KS (heb ik ook in gebruik)
en de levensduur heeft zich ook nog niet bewezen,

maar.. ze kosten minder dan de helft, en voor wat ze doen zijn ze zeker niet slecht, zoals ik al eerder schreef
voor zover nu, lijkt het dat de dempers genoeg dempen, en nagenoeg geen afbraak doen aan het toerental. sterker nog, het enige wat je nu hoort is de prop die als een gek draait.

en als ik echt heel stil zou willen zijn, vloog ik wel electro.

op dit moment is de ervaring dat ze, doordat er minder schotten in zitten , een groter volume hebben waardoor de motor makkelijker op toeren komt en het geluid alleszins acceptabel is.

Ik heb ook eens een setje gekocht en na de test schoon gemaakt en weer verkocht .

Heb nu een Krumscheid 4K demper die een stuk stiller is .

Mvg Johan

al zou de ks meer kabaal maken, zolang het niet uit de heimat komt is het per definitie geen goed spul..

wat is die negeerlijst toch een uitkomst hier op het forum zeg ;)

is een stuk prettiger als we gewoon dingen kunnen bespreken zonder die duitse galm die er altijd achter aan komt .

perfect zo .

Zonder dat spul uit Duitsland zou je toch raar opkijken .

Blijft van je modelbouwspulletjes niet veel meer over . :rolling:

Mvg Johan

Back