DLG zelfbouw

Aloha allemaal,

op onze club gaat dit jaar voor de eerste maal ook een DLG wedstrijd door. Er is dan ook voor de eerste maal een BK. Nu wordt er hier en daar al eens geoefend en wil ik na mijn snelle proeverij (+/- 1 week bouwen met carbon rompje veel te snel en scheef gebouwd:rolleyes:) (zie romp is besteld in Duitsland (Nogmaals dank Sietse :worship:). De vleugel zou zelf gemaakt moeten worden (met de nodige hulp van clubleden)
Welke profielen raden de kenners aan?
Ik denk nu meteen --> niet flinter dun want ik moet de schuimkern zelf snijden, zonder cnc machine :p.
Ikzelf met mijn beperkte kennis --> ???? AG-36 ??? Als er andere en betere suggesties zijn laat maar komen. (liefst profielen die ik gewoon uit profili kan halen) (liefst een vleugel met ailerons/flaps)

Voor de vleugels is er Voschemie Epoxy R123 en bijhorende verharder R614 aangekocht.
Maar wat is een standaard opleg carbon/glasvezel dat de andere expert dlg bouwers gebruiken? (Die kennis is niet aanwezig bij club leden die me met raad en daad bijstaan) En wat voor soort schuim Styrodur 3035 (dichtheid 35 kg/m3) of is dit al te zwaar voor een DLG vleugel.

Kielvlak en richting mogen vlak zijn, of zit hier ook een profiel in bij de top modellen ????

Alvast bedankt voor alle antwoorden.

mvg

Tim
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tim,

Ik zou gaan voor de AG 455, AG46 en AG47 serie van Mark Drela. Ook zijn Supergee
is een mooie kist. Voor het kielvlak zou ik de HT23 gebruiken en voor het stabilo
de HT22. Kijk ook eens goed naar het draadje van Alex over de bouw van zijn Twister,
hier krijg je een heel mooi beeld van hoe je een 'schuim' kist moet bouwen en wat je de lay-up van je vleugel zou kunnen zijn. Informatie over de Supergee vindt je op de Charles River RC club.
Cheers

Bart
 
Thx for the tip

Hallo Bart,

Was via F3K.nl al op de SuperGee paginas uitgekomen.
En heb alle pdf's al afgeprint.
Denk dat ik idd. voor het SuperGee ontwerp ga. Beproeft concept. Beter dan zelf het warm water uitvinden.
Had ook al gemerkt dat mijn profiel keuze iets te simpel was in het hedendaagse DLG wereldje. :black:

Over de pdf's (plannen) van de SuperGee
Hier staan ook wat lay up gegevens in vermeld. Maar in mijn ogen echter niet alles.Overal staat bij de layers de soort kevlar of carbon of glas en gewicht vermeld. Maar bij de vleugel staat er gewoon 1 laag ergens anders dan weer 2 lagen (geen soort) het gaat om de vleugel en aanvalsboord. Waarschijnlijk Glas maar welke dikte kan ik nergens vinden. 55 grams glas zou dit kunnen 2 laags voor de aanvalsboord ? 3 laags bij de vleugelmount ?
Ik kom straks nog wel met de nodige vragen. Maar iets meer gericht ben me nu volop aan het inlezen.
Ga het draadje van de Twister zeker ook eens grondig doorlezen.

De ligger bestaat uit 0.014 precured CF 9g. Wat bedoelen ze hiermee hier kom ik ook niet direkt uit.

Maar goed later meer, tijd om kerstinkopen te gaan doen. Of ik kan morgen geen pakjes uitdelen. :mrgreen:

Via deze weg wil ik dan ook nog snel iedereen prettige feestdagen toewensen.

Mvg

Tim
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tim,

Sluit me bij Bart aan, de Super Gee II is een prima keuze/voorbeeld.
Zoek eens op RCGroups naar Super Gee.

Wil je echt in de keuken kijken om te leren hoe je een schuim/glas vleugel maakt kan je het beste de DVD van Phill Barnes, Vacuum bagging made easy, kopen of van iemand lenen.
In deze DVD wordt stap voor stap uitgelegd en voorgedaan hoe je een vleugel maakt.
Van het snijden tot aan afwerken.

De ligger bestaat uit 0.014 precured CF 9g. Wat bedoelen ze hiermee hier kom ik ook niet direkt uit.

Dit zijn de liggers die hier worden beschreven
http://www.f3-modellbau.de/drupal5/en/product_dlg_spar_9_45_en

Groeten

Frans
 
Laatst bewerkt:
2F@st4U.:[BE]:.;782075 zei:
Aloha allemaal,

op onze club gaat dit jaar voor de eerste maal ook een DLG wedstrijd door. Er is dan ook voor de eerste maal een BK.
mvg

Tim

Mogen er ook buitenlanders mee doen. Ik neem aan dat de wedstrijd in Herentals is. Een mooi terrein wat ik me herinner.

Loet
 
Hi Tim,

Wat goed dat jullie iets dergelijks willen gaan doen!! Toevalig weet ik dat er ook in Belgie enkele mensen rondlopen die DLG best wel zien zitten...... (Eric Verbeecl; lees je dit ??)
Dus in 2008 kan ik een wedstrijdje tegemoet zien in het land van de Palm? :):) Lijkt me hardstikke leuk.

Arno
 
2F@st4U.:[BE]:.;782199 zei:
Hallo Bart,

Was via F3K.nl al op de SuperGee paginas uitgekomen.
En heb alle pdf's al afgeprint.
Denk dat ik idd. voor het SuperGee ontwerp ga. Beproeft concept. Beter dan zelf het warm water uitvinden.
Had ook al gemerkt dat mijn profiel keuze iets te simpel was in het huidendaagse DLG wereldje. :black:

Over de pdf's (plannen) van de SuperGee
Hier staan ook wat lay up gegevens in vermeld. Maar in mijn ogen echter niet alles.Overal staat bij de layers de soort kevlar of carbon of glas en gewicht vermeld. Maar bij de vleugel staat er gewoon 1 laag ergens anders dan weer 2 lagen (geen soort) het gaat om de vleugel en aanvalsboord. Waarschijnlijk Glas maar welke dikte kan ik nergens vinden. 55 grams glas zou dit kunnen 2 laags voor de aanvalsboord ? 3 laags bij de vleugelmount ?
Ik kom straks nog wel met de nodige vragen. Maar iets meer gericht ben me nu volop aan het inlezen.
Ga het draadje van de Twister zeker ook eens grondig doorlezen.

De ligger bestaat uit 0.014 precured CF 9g. Wat bedoelen ze hiermee hier kom ik ook niet direkt uit.

Maar goed later meer, tijd om kerstinkopen te gaan doen. Of ik kan morgen geen pakjes uitdelen. :mrgreen:

Via deze weg wil ik dan ook nog snel iedereen prettige feestdagen toewensen.

Mvg

Tim

De vleugels van de SG zijn van 1ounce/sq yard kevlar. In het nederlands houd dat in 35gr/m2 De overlappingen zijn ook van hetzelfde. Belangrijk om niet de overlapping op de ailerons vergeten. Anders krijg je gegarandeerd flutter. De voorlijst is volgens mij van 60 gr kevlar in combinatie met 25 gr glas. Mijn ervaring leert dat slechts één laag 60 gr kevlar voor de voorlijst ook prima werkt.

Bij handlaunch RC groups kun je een draadje lezen over de SG. Is wel inmiddels 10000 paginas dik of zo.
 
Hi Arno,

Ja hoor, ik lees nog steeds mee op het modelbouwforum.
DlG zien wij bij ons in de club (Dakota Tremelo) zeker zitten, en ik/wij gaan zeker komen kijken als er in de buurt een wedstrijd is. Echter om zelf wedstrijden mee te doen hebben wij voorlopig geen zin, maar zoals je weet ben je steeds welkom in het land van de Palm hé.

Ik heb al veel plezier gehad met de blaster, ook op de helling als alle andere zwevers aan grond blijven wegens te weinig wind en thermiek ga ik rustig door met de blaster.

Wat goed dat jullie iets dergelijks willen gaan doen!! Toevalig weet ik dat er ook in Belgie enkele mensen rondlopen die DLG best wel zien zitten...... (Eric Verbeecl; lees je dit ??)
Dus in 2008 kan ik een wedstrijdje tegemoet zien in het land van de Palm? :):) Lijkt me hardstikke leuk.

Arno

Wat ik wel spijtig vind is het feit dat je als je een kans wil maken om een wedstrijd te winnen je net zoals bij alle andere wedstrijdtakken steeds het nieuwste (en daardoor meestal ook het duurste) materiaal moet kopen.
Dat is volgens mij ook de hoofdreden waarom er zo weinig interesse is om wedstrijden te vliegen.

@ Tim,

Je mag steeds laten weten wanneer jullie gaan dlg'en, indien ik tijd heb kom ik wel eens af.
Het terrein van MACH weet ik maar al te goed liggen, vroeger heb ik er bij wedstrijden regelmatig boven de vuilnisbelt gehangen met de zwever...

Voor iedereen een prettig eindejaar en een voorspoedig 2008.

Groeten
Eric
 
Laatst bewerkt:
Merci allemaal voor de vele en nuttige antwoorden. :thumbsup:

Er komen er echter nog enige bij :confused:
Ik heb ondertussen het draadje op rcgroups van de SuperGeeII (de originele al voor een 30 tal bladzijden doorgelezen. (ondertussen al 2 zeer mooie en degelijke bouwverslagen tegengekomen)
En heb pas net door waar mylars precies toe dienen. (Zij zorgen toch voor de strakke, glimmende glanzende blingbling afwerking van de epoxy/kevlar indekking van de vleugel, en wordt na het baggen verwijderd ?)

Hoe wordt dat kleurtje op de tippen aangebracht, wordt blijkbaar op de mylars gespoten nadat ze gewaxed zijn en daardoor blijft het achter op de natte epoxy eenmaal uitgehard ?

??? Waar Mylar kopen ???
Ik kan het bij EMC VEGA niet vinden. En wat is een geschikte wax of losmiddel om de Mylars mee in te smeren, (bedoeling is om toch een kleurtje aan de tippen te geven, dit zou bij sommige soorten wax niet goed werken) ?

Nu een paar antwoorden op jullie vragen. :cool:
  • De wedstrijd gaat idd. door in Herentals op de velden van de MACH.
  • Mooi, ik noem ons veld eerder speciaal.:rolleyes: We hebben onze eigen helling (afgedekte stortplaats), en constante thermiek (de schouwen van umicore, oftewel het fabriek van Olen) ;)
  • Buitenlanders zullen wel toegelaten zijn zeker op de wedstrijd. resultaat zal waarschijnlijk niet meetellen voor het BK) maar voor de wedstrijd mee te vliegen zie ik geen probleem. Wordt eerstdaags nagevraagd op de club.
  • @ Eric: Als er een wat grotere groep regelmatig aan het DLG'en slaat laat ik het hier zeker weten. nu zijn het voorlopig is het voorlopig nog een enkeling (heeft natuurlijk ook nog met het weer te maken)
ik ga nog wat verder lezen.
Nog een pagina of 1000 te gaan :mrgreen:.
Greetz,
Tim
 
Laatst bewerkt:
2F@st4U.:[BE]:.;783334 zei:
Er komen er echter nog enige bij :confused:

dat gevoel ken ik... Maar je gaat je eerste vacuumbagproject beginnen!? Leuk! ik vindt het nu al jammer dat ik je gezicht niet kan zien als je voor het eerst wat uit de vauumzak haalt..


2F@st4U.:[BE]:.;783334 zei:
Ik heb ondertussen het draadje op rcgroups van de SuperGeeII (de originele al voor een 30 tal bladzijden doorgelezen. (ondertussen al 2 zeer mooie en degelijke bouwverslagen tegengekomen)
En heb pas net door waar mylars precies toe dienen. (Zij zorgen toch voor de strakke, glimmende glanzende blingbling afwerking van de epoxy/kevlar indekking van de vleugel, en wordt na het baggen verwijderd ?)

ja, daar dienen mylars voor. Was dat uit mijn bouwdraadjes niet duidelijk geworden?! Dan verdien ik die 2 stemmen voor 5 punten niet!!!

2F@st4U.:[BE]:.;783334 zei:
Hoe wordt dat kleurtje op de tippen aangebracht, wordt blijkbaar op de mylars gespoten nadat ze gewaxed zijn en daardoor blijft het achter op de natte epoxy eenmaal uitgehard ?

Weer "Ja".

2F@st4U.:[BE]:.;783334 zei:
??? Waar Mylar kopen ???
Ik kan het bij EMC VEGA niet vinden.

Als je op dit forum zoekt naar gebruiker GJVO dan moet je eens vragen of hij nog mylar heeft.

EMC verkoopt "PVC platte" (pagina 16 catalogus 2007) voor dit doel.

2F@st4U.:[BE]:.;783334 zei:
En wat is een geschikte wax of losmiddel om de Mylars mee in te smeren, (bedoeling is om toch een kleurtje aan de tippen te geven, dit zou bij sommige soorten wax niet goed werken) ?

PA trenmittel (PAT 921-A (niet te verwarren met PVA) Het is een melkachtige substantie welke je met een zachte doek aanbrent. op de mylar. Gebruik je de mylar voor het eerst dan breng je eerst een laag of 3-5 aan. Ik poets dan tussen elke laag de mylar met een zachte doek op. De doek gaat steeds beter glijden. Het stinkt trouwens als een gek. En aan de oranje stickers op het flesje te zien is het niet best het milieu. Maar goed, je koopt deze spullen dan ook niet om ze door de gootsteen weg te laten lopen.

Vragen aan jou:

- Wat voor vacuumzak ga je gebruiken? (ik heb een bestellinkje in de planning bij CST in America en wil best wat extra Yards van die ideale zak mee bestellen.)
- Hoe ga je de kernen snijden? (toen ik met deze bouwmethode begon, kocht ik pas de eerste spullen toen ik het voormekaar kreeg om goede kernen te snijden.)
 
ja, daar dienen mylars voor. Was dat uit mijn bouwdraadjes niet duidelijk geworden?! Dan verdien ik die 2 stemmen voor 5 punten niet!!!
Je verdient ze heus wel. Heb net je draadje ff terug doorgenomen en post #14 nog eens goed gelezen en dan wordt het meer dan duidelijk. Is een zeer mooi stukje tekst als basis voor het vacuumbaggen. Zal het toen in de zomer wel wat te snel gelezen hebben en er niet meer aan gedacht.:alien:Hoppa nog een paar sterren erbij. :xmas:

Zeer relevant gedeelte uit Post 14 voor de liefhebbers
To prepare the Mylars...

Cut the Mylars accurately to the planform at the LE and curved tip.They should be cut a little bit back from the LE -- about 1/16" for a small chord, to 1/8" for a big chord. Extend at least 1/2" behind the TE. The rear edge must be straight across the entire panel.

I feather the 0.014" Mylars for about 3/8" at the LE and tip curve, on the outside surface obviously. This feather allows them to conform to the high curvature at the LE, and it's what allows you to bring the edge of the Mylar within 1/16" to 1/8" of the LE line. The Mylar is quite tough to feather. I use a cylindrical carbide cutting Dremel bit held at a shallow angle against a steel edge, and pass the Mylar edge under it. Sort of a tiny angled planer. Maybe you can devise a better method. Forget sanding -- Mylar is way too tough. Scraping with a razor blade works OK, but it's still a LOT of work. Think power tool.

Tape the top and bottom Mylars together at the rear edge with tape on the inside. I use 1/2" or 3/4" wide clear tape. I'll sometimes fold the seam and put another layer of tape on the outside, wrapped 180 deg around the folded seam. Mark lines for sparcaps, layer edges, etc., on the outside of the Mylars to help alignments during layup. All taping and marking must be done before Freekote application – nothing sticks afterwards.

Clean the hinged Mylars with alcohol, and wipe on Freekote. Paint the Mylars at this point if desired. Matte paint will stick to the wing epoxy much better, and seems to cover better (better light scattering?). Matte paint will of course still be glossy against the Mylar.

All the stuff above can be done well in advance of the layup. After the paint dries, store the Mylars folded to keep them clean.


To cut the glass (also applies to Kevlar)...

I very strongly recommend using a wax paper "carrier" for each piece of glass.

1) Accurately cut all the glass piece patterns out of wax paper. Make the patterns about 1/4" to 1/2" wider than the true chord, with this excess extending behind the TE. Also cut the wax paper patterns for the extra LE strips, usually 1" wide for a 10" chord, maybe 3/4" wide for a 6" chord. I also use a second LE strip about 1/4" narrower than the first.

2) Lay out the glass on a big smooth surface. Lay a big square on it and get the weave threads straight and perpendicular.

3) Lay all the wax paper patterns on the glass, orienting each one accurately at 45 degrees. It's especially important that the two patterns for the top and bottom of a panel are exactly at the same angle and the same orientation on the cloth. i.e. if the warp threads sweep back 45 deg on top, then they must also sweep back on the bottom (not sweep forward!). The latter point is important since glass is never the same in the warp and fill directions. If the orientations between top and bottom don't match, the panel will twist as the epoxy shrinks during long-term cure.

4) Lift off each wax paper piece, turn over, lay on the floor on newspapers, and very lightly fog with a trace of 3M-77. I spray a few feet above the piece, and let the mist settle down. Then place the wax paper piece sticky side down on the glass exactly where it came from. Repeat for each wax paper piece.

5) Cut around the wax pieces. The wax paper prevents the glass from deforming and makes it very easy to handle. If you sprayed the right minimal amount of 3M-77, it might tend to fall off in spots. This is not too much of a problem.


Preparation just before layup...

I strongly suggest using a breather layer which almost completely covers the outside of the Mylars on top and bottom, starting just behind the LE and extending to well behind the Mylar's TE. This breather gives a nice uniform compression over the whole wing even if you have a small leak somewhere. The extension of the breather behind the TE picks up the vacuum-propagating rope or felt strip.

The breather can be cut from a paper towel roll, the fluffier the better. Double-stick this breather sheet to the Mylar to make life easy when things get hectic when closing the bag at the end.


The layup steps are...

1) Spray the narrower LE glass strip with 3M-77 (still on the wax paper), more heavily this time. Stick it to the core, wrapping it around the LE. Remove wax paper carrier. Repeat with the second wider strip.

2) Mix epoxy, and apply very sparingly to Mylar with a narrow paint roller, about 1" to 2" wide is good. You don't need complete coverage at this point.

3) Place the glass/wax-paper accurately onto the wetted Mylar. The front edge of the glass should be very close to the front feathered Mylar edge, but not extend in front of it. Smooth it down and peel off the wax paper. Here's where you find out if you sprayed on too much 3M-77. If it's reluctant to separate, peel it straight back while pressing down on the whole peel line with a metal strip (keeps the glass down).

4) Roll the glass with the roller just enough to wet out all the dry spots. If things look too juicy, blot off excess resin with paper towels and a hard dry roller. Better to apply too little epoxy at first.

5) Wet out the LE strips on the core using the paint roller.

6) Position the core on the bottom Mylar, and fold the top Mylar over.Check to make sure feathered Mylar edges are not too close to the LE. Better to have them too far back than too far forward.

7) Place Mylar/core sandwich in bag, place on top of the bottom foam shuck to set the right twist, and apply vacuum level appropriate for your foam. Only Hi-load-60 and Spyder can take full vacuum. Other foams will crush, so a partial vacuum must be used.


:cool: I cure at a somewhat elevated temperature, 100-120F. This is optional, but it does seem to give a better end product, with a better skin/foam bond. Also, if the resin got very thick towards the end, the heating will liquefy it again.




- Wat voor vacuumzak ga je gebruiken? (ik heb een bestellinkje in de planning bij CST in America en wil best wat extra Yards van die ideale zak mee bestellen.)
wou het eerste met dikke schilders folie proberen, maar als een zak gemakkelijker en betere resultaten oplevert, mag je wel wat bijbestellen. Ga dadelijk eens op die site rondsurfen. Ik laat zo spoedig mogelijk iets weten.


- Hoe ga je de kernen snijden? (toen ik met deze bouwmethode begon, kocht ik pas de eerste spullen toen ik het voormekaar kreeg om goede kernen te snijden.)
Daar krijg ik mijn eerste hulp van mensen die het schuimsnijden onder de knie hebben. Gelukkig. Hierdoor durf ik mijn spullen al wel bestellen. Want mijn nieuwste zagi die ik zelf gesneden heb ziet er niet echt schitterend uit. Ik heb er al wel mooiere gesneden.

Heb nog wel iets anders gekocht ook voor ik de kernen heb maar dit enkel ook maar omdat ik relatief zeker ben van goede hulp anders begon ik er niet aan. Laat ons zeggen dat de DLG vleugel de leerschool wordt voor ik aan het grote werk ga beginnen.

Greetz

Tim
 
2F@st4U.:[BE]:.;783481 zei:
Heb nog wel iets anders gekocht ook voor ik de kernen heb maar dit enkel ook maar omdat ik relatief zeker ben van goede hulp anders begon ik er niet aan. Laat ons zeggen dat de DLG vleugel de leerschool wordt voor ik aan het grote werk ga beginnen.

Kijk eens aan! Het is erg goed dat je eerst met een DLG als de Supergee II begint. Er valt veel te leren. De Supra is een erg nauwkeurige en uitgebeende constructie. Trouwens, ik zie dat de rompjes uitverkocht zijn bij F3. Ik wil, als de mallen straks de gewenste resultaten opleveren, zo nu en dan een rompsetje (romp, boom en V-mount) gaan verkopen....
 
Ja, ik heb er net het laatste weggehaald. :D

Dat jij er ook wel wil leveren hou ik in gedachte

In die V-mount heb ik nu al wel interesse. Ziet er strak uit.
Kan je mogelijk je eerste centen recupereren uit je project.;) niet te veel natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
2F@st4U.:[BE]:.;783334 zei:
  • Buitenlanders zullen wel toegelaten zijn zeker op de wedstrijd. resultaat zal waarschijnlijk niet meetellen voor het BK) maar voor de wedstrijd mee te vliegen zie ik geen probleem. Wordt eerstdaags nagevraagd op de club.
Tim

Heb dank, Ik volg deze draad of kijk of ik een PN krijg.
Ik weet nog een heerlijke Frituur te vinden in Herentals en de club had volgens mij die lekkere Jupilers.
En natuurlijk afkoelen in het kanaal naast het veld, ideaal.

Loet
 
Heb dank, Ik volg deze draad of kijk of ik een PN krijg.
Ik weet nog een heerlijke Frituur te vinden in Herentals en de club had volgens mij die lekkere Jupilers.
En natuurlijk afkoelen in het kanaal naast het veld, ideaal.

Loet

Hé dat kanaal ken ik; moest ik een keer oversteken toen mijn F3J bak aan de andere kant lag.
Wat keken die lui daar raar op toen ik om een handdoek kwam vragen na die zwempartij :):):)

Arno
 
Rompje is binnen

Schuim is ook besteld/geleverd en er kan mogelijk woensdag/donderdag de eerste keer een kern gesneden worden.

Kan er mij iemand meer info bezorgen als ik de liggers zelf zou willen maken uit carbon roofings, hoeveel ik er dan moet bundelen? aantal malen heen en weer ? Is het dan te doen om de liggers in 1 geheel te maken ?Onmiddelijk onder de juiste hoek? Of werkt dit niet handig omdat de vleugel dan ook in 1* gebagged moet worden? Heb namelijk nog een rol NF24 (1,6mm² (getränkt)/ massa +/- 1,6 gram per meter.) staan.
Waar ik mogelijk na het maken van een mal, mijn liggers toch zelf uit kan maken ? Ze zijn overal uitverkocht Engeland, Duitsland. Als er iemand nog een adresje weet of een betere en handigere bouwwijze voor liggers weet mag je me altijd ff doorverwijzen. Bestelling bij EMC Vega gaat een van de dagen de deur uit. Dus mogelijk nu nog wat extra bijbestellen om ook de liggers zelf te maken is geen probleem.

Mvg

Tim

P.S.:Over de club: Jupiler is aanwezig net als alle andere Belgische bieren (ook de zwaardere :-) )
 
Heb je de katalogus van EMC wel goed bekeken? Ze leveren ook kant en klare CF strips. Zit daar niets tussen?
 
catalogus ? Ik heb nu enkel een redelijk onoverzichtelijke website (als je maar een beetje duits verstaat.)
Is die catalogus aan te vragen of zo ? PDF ?

Feest ze allemaal. En een gelukkig nieuwjaar.
Deze feester (dit keer zonder alcohol) mag (of beter moet) morgen vroeg op het werk aanwezig (6-14u) zijn omwille van permanentie (Ceveso bedrijf).
Waarschijnlijk wordt het slapen overgeslagen. Morgen me eens verdiepen in de website van EMC Vega. Ik zal toch iets moeten doen om me wakker te houden.

Greetz

Tim
 
Catalogus gevonden

jullie bedoelen toch de prijslijst op de startpagina ?
Ik ging altijd rechtstreeks naar Zum shop.

EDIT:
Idd die Prijslijst is dus veel overzichtelijker dan de website. dank voor de verwijzing.

Greetz
Tim


EDIT:
De 2 vacuumnippels gaan vervaardigd worden uit sjepappen van een oude fiets binnenband moet naar het schijnt perfect werken. Hier kom ik zo snel mogelijk op terug.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top