DOE MAAR een Spitfire.

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door mig 3, 7 jul 2017.

  1. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.050
    Locatie:
    BLUB
    Niet in normaal daglicht.

    Het is koud en nat vandaag,dus vandaar deze binnen foto.
    45F5DBCE-8196-471F-BD23-DD33B791B832.jpeg
    Nog niet een complete Spitfire.

    Ik ga binnenkort de Spitfire delen toch nog opnieuw metABS+ opnieuw printen met andere instellingen van mijn Up software.
    Door die nieuwe instellingen te gaan gebruiken kan ik de delen mooi vergelijken op gewicht en sterkte van de opgebouwde lagen.

    Groet:Robin
    Edit:Ik was vergeten nog twee printstukjes op de foto te zetten......o_O(druk,druk,druk)
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2017
    eric_laermans vindt dit leuk.
  2. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Ha Robin,

    Zoals je weet volg ik dit draadje met veel interesse.

    Heb intussen al een zelf geprinte RC canard-achtig vliegtuigje in Hengelo mogen zien vliegen. Vliegt erg leuk zelfs.

    Je hebt intussen de meeste delen al geprint zie ik, ziet er goed uit.

    Persoonlijk vind ik de metaalkleur heel erg mooi. Met een beetje “weathering”, vraag me niet hoe dat moet, kan de Spitfire er uiteindelijk erg realistisch uitzien denk ik.

    Een paar vragen. Ga je de complete Spitfire dubbel printen, met 2 verschillende materialen? En hoe ga je de delen onderling verlijmen?

    Ga zo door, wordt erg mooi, dat zie ik nu al.

    Groet,
    Richard
     
  3. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.050
    Locatie:
    BLUB
    Hee Richard.

    Hoe vloog het canard-achtig vliegtuigje?

    En ja,toch nog ‘’even’’ dubbel printen,waarbij het echt om minimale details zal gaan die uiteindelijk in mijn 3D print leerproces met mijn nieuwe printer voor maximale eindresultaten zullen gaan zorgen.
    Ik wil namelijk bij dit ontwerp van de Spitfire die echt wel relatief zwaar aan de achterkant is met de andere printinstellingen fine-tunen......

    Het liefste wil ik ABS lijm gaan gebruiken.
    Mocht dit niet al te sterk zijn? Dan kan ik de ABS lijm in combinatie met ABS slurrrie gebruiken.(ABS opgelost in Aceton)

    Ook bestaat er nog een heel sterk chemisch goedje waarmee ABS delen mee kunt verlijmen.
    Alleen,dat spul is echt niet goed voor je gezondheid.



    En ook ben ik al een beetje aan het oefenen met mijn ‘’weathering’’ stijl hoor.:rolleyes:
    60BF4CD0-50D7-4D5B-89F5-9B2C031E3E0F.jpeg 5F5136E6-0F24-4485-8178-DEED9E8D24E7.jpeg
    De metaal verf laat vooral goed zien waar de foutjes zitten van het 3D printwerk.
    De Doe Maar Spitfire die roze en groen wordt weatheren?
    Nog niet zo veel over nagedacht.....

    Groet:Robin
     

Deel Deze Pagina