Dope, waar verkrijgbaar

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door Koeleman, 5 aug 2016.

  1. Koeleman

    Koeleman

    Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Groningen/Wieringerwerf
    Dag mensen,

    Mijn sig fourstar 120 is bijna aan bespannen toe. Mijn laatste (en eerste) toestel had ik met oracover gedaan maar ik vind die plastic look verschrikkelijk. Heb nu koverall gekocht en ben al aardig ingelezen via buitenlandse fora over " hoe te gebruiken". Echter, ik wilde nu non-shrinking nitrate dope kopen vanuit engeland(balsacabin en nog wa winkels) maar ze mogen dit niet meer overseas versturen.. Shop4glue klinkt alsof ze dit welwillen maar reageert nergens op. Ondertussen achter gekomen dat t bij de buren spannlack heet, maar verder dan gewoon spannlack kom ik niet. Zo kan ik nergens zien of t shrinking of non shrinking is. Zelf aanklooien met mengsel maken van bestaande dope zie ik niet echt zitten. Weten jullie waar ik terrecht kan? Ik heb exht geen idee meer.

    Alvast bedankt,
    Sybren
     
  2. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.870
    Locatie:
    Hulshout België
    Zelf gebruik ik een bekleding dat op Koverall lijkt , is iets lichter , namelijk VLIES 24 gr/m2 , deze behandel ik met 2 lagen gewone verdunde spanlak (verhouding 50/50) , die is nog gewoon te koop in de modelbouwwinkel , als verdunning gebruik ik spanfixx van Graupner ( nu spijtig genoeg niet meer verkrijgbaar)
    Via Ebay de kan je het ook vinden http://www.ebay.de/sch/i.html?_from...0.Xspannlack.TRS0&_nkw=spannlack&_sacat=22128
    Ook heb ik al eens porieënvuller van Aeronaut (verdund 50/50) gebruikt en lijkt ook goed te werken , zie foto
    018.JPG

    Groeten Jef
     
    classicracer vindt dit leuk.
  3. Koeleman

    Koeleman

    Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Groningen/Wieringerwerf
    Dag Jef,

    Toestel staat er strak bij, heb je het doek ook gekrompen met strijkbout of alles door de dope laten doen? Gister 2 winkels gevonden die allerlei soorten dope en thinners verkopen, zitten in Engeland en Duitsland, en die bereidt zijn om naar NL te sturen, zitten wel wat extra kosten bij vanwege brandbaarheid product.
    Heb non-tauthening nitrate dope gekocht van Randolph, toestel wordt elektrisch.

    Wanneer op google gezocht wordt naar "randolph dope europe" dan vind je beide sites vrij snel. Shop uit engeland heet lasAERO.com
     
  4. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Dag Koeleman,

    het zou handig zijn om je locatie in je profiel in te geven. Dan is er misschien iemand bij je in de buurt die je kan helpen?
    Ik breng volgende week een lite dope mee vanuit Engeland, samen met de juiste verdunner. Vergis je niet; dope en thinners worden niet meer verzonden vanuit de UK, wat ze je ook mogen zeggen. Wij hebben getracht via de post, via UPS en via DHL en telkens werd het pakket wel afgehaald maar niet verstuurd...

    Mvg,

    Jo
     
  5. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.870
    Locatie:
    Hulshout België
    Vlies wordt met de strijkbout opgespannen , het heeft echter maar een beperkte krimp dus je moet er wel
    voor zorgen dat het redelijk strak opgebracht wordt , deze heb ik behandeld met porieënvuller , niet met spanlak ,
    de Tomboy had ik wel nog behandeld met spanlak maar ik had niet de indruk dat dit extra krimp gaf .
    021.JPG

    Groeten Jef
     
  6. de materiaalverzamelaar

    de materiaalverzamelaar

    Lid geworden:
    27 sep 2006
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Rotterdam
    Jef,

    Heb die rode kleur na het bespannen er op gespoten? Zo ja welke verf heb je gebruikt...heel mooi zo
    Cheers

    Bart
     
  7. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.870
    Locatie:
    Hulshout België
    Het rood is na het bespannen gespoten met een spuitbusje van Tamiya
    http://www.modelbouwforum.nl/threads/tomboy.241064/

    Groeten Jef
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2016

Deel Deze Pagina