Verschillende jaren geleden heb ik een bouw project gekocht van een DO-28 van AIRFLY_MODELL met een spanwijte van ongeveer 3,20mtr.
Eind vorig jaar er toch maar eens aan begonnen
Het idee is om er een werkpaard van te maken (zoals de echte), voor zwevers te slepen en para's te droppen. De planning is om er twee ZG45 op te zetten
Een paar fototjes van het project tot nu toe.
Het begin, effe kijken hoe het er ongeveer uit moet gaan zien
De eerste aanpassing!! de staart moet afneembaar worden voor het vervoer.
De versterking van het hulpvleugeltje (op de balk wordt ook het landingsgestel gemonteerd) voor het balkje er in gelijmt werd heb ik eerst de benzine leiding en de sevokabels er onder gelegt
Om een idee te krijgen van de motor gondels en om te kijken hoe dat de motoren moeten komen moeten deze eerst ongeveer pas gemaakt worden
Nog een keertje in elkaar zetten.
tweede grote aanpassing: de ramen wil ik niet schilderen maar ik wil er echte ramen in , dus veel versterken. Te beginnen met het vleugel-bed
De versterking: 2lagen van 4mm EPP voor de vorm en dan 3 lagen van 120grm glasweefsel er omheen.
na dat ik aan een kant de ramen er uit had bleek dat de randen van de ramen (en de zijkant in het al gemeen) te verzwakt, dus meer versterken/verstijven. 1 strip EPP met 1 laag 120grm glasweefsel.
de midden stijl van de voorruit wordt versterkt met een koolstofstaafje.
Word vervolgd.
(maar het kan effee duren. De maiden zal wel 2007/2008 worden
)
Nog effe de echte:
de DO-28A is in weze een twee motorige uit voering van de DO-27
Eind vorig jaar er toch maar eens aan begonnen
Het idee is om er een werkpaard van te maken (zoals de echte), voor zwevers te slepen en para's te droppen. De planning is om er twee ZG45 op te zetten
Een paar fototjes van het project tot nu toe.
Het begin, effe kijken hoe het er ongeveer uit moet gaan zien
De eerste aanpassing!! de staart moet afneembaar worden voor het vervoer.
De versterking van het hulpvleugeltje (op de balk wordt ook het landingsgestel gemonteerd) voor het balkje er in gelijmt werd heb ik eerst de benzine leiding en de sevokabels er onder gelegt
Om een idee te krijgen van de motor gondels en om te kijken hoe dat de motoren moeten komen moeten deze eerst ongeveer pas gemaakt worden
Nog een keertje in elkaar zetten.
tweede grote aanpassing: de ramen wil ik niet schilderen maar ik wil er echte ramen in , dus veel versterken. Te beginnen met het vleugel-bed
De versterking: 2lagen van 4mm EPP voor de vorm en dan 3 lagen van 120grm glasweefsel er omheen.
na dat ik aan een kant de ramen er uit had bleek dat de randen van de ramen (en de zijkant in het al gemeen) te verzwakt, dus meer versterken/verstijven. 1 strip EPP met 1 laag 120grm glasweefsel.
de midden stijl van de voorruit wordt versterkt met een koolstofstaafje.
Word vervolgd.
(maar het kan effee duren. De maiden zal wel 2007/2008 worden

Nog effe de echte:

de DO-28A is in weze een twee motorige uit voering van de DO-27
Laatst bewerkt: