Goedendag, even een vraagje waar ik niet uitkom, De propeller van mijn mx2 jamara draait de verkeerde kant op, misschien is het iets simpels maar ik kom er even niet uit, kan iemand mij uitleggen hoe dat komt, gisteren draaide hij nog de juiste kant op en heb in de tussentijd niet iets bijzonders gedaan. Kon er ook niet zoveel over vinden. Dank alvast groet ruward.
Als u er niks aan gedaan hebt heeft u waarschijnlijk iets in de zender geprogrammeerd dat hij van draai richting is veranderd. Of de ESC heeft iets veranderd uit zichzelf maar dat lijkt mij niet reƫel. Is het trouwens elektrisch aangedreven?
2 willekeurige motordraden verwisselen! Wel opletten dat het een borstelloze motor is (3 draden) en tussen de regelaar en motor verwisselen, niet tussen accu en regelaar!
Ik heb er sinds gisteren toen hij wel goed draaide niets veranderd, ik heb het zelfs met 2 verschilende afstandbedieningen met ontvangers geprobeerd, metalle twee draaien ze de verkeerde kant op, ook heb ik niets aan de draden veranderd, ik zal nog eens wat proberen, heel appart , dank zover
Door andere zender of ontvanger kan draairichting niet wijzigen (behalve bij bootregelaars). Draairichting wordt bepaald door hoe je de drie draden aansluit, en door regelaar. Regelaar zal die niet zomaar veranderen.
Als je heel veel pech hebt kan je zelf de draairichting wel veranderen door de regelaar op te starten in programmer modus en op het juiste/verkeerde moment de gasstick dicht te zetten. (dit is meestal met de gasstick op vol gas, en dan de lipo insteken. Vind ik altijd een beetje link, dus altijd prop eraf als je dit doet) Maar dit lijkt me zo onwaarschijnlijk... Als je twee van de drie motordraden wisselt ga je vanzelf de draairichting veranderen.
Ik heb net 2 draden om gewisseld en nu draait hij de juiste richting op, wel vreemd dat dat in 1 keer gebeurd zonder er wat aan veranderd te hebben, maar het is niet anders. Dank jullie voor je feedback, mij kennende zal ik nog wel weer met nieuwe vragen komen. Groet Ruward.
Wat er mogelijk gebeurd zou kunnen zijn is dat je gas-knuppel in de volgasstand stond op het moment dat je ontvanger aanzette. De regelaar komt dan vaak in de programmeer-modus en door wat met de gasknuppel te spelen (want de motor doet het niet) ga je de regelaar programmeren. Kennelijk kun je in de regelaar de draairichting omkeren.