Drone experience

Discussie in 'Beginners' gestart door raysdrone, 8 feb 2017.

  1. raysdrone

    raysdrone

    Lid geworden:
    8 feb 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Almere
    Hallo leden. Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik ben raymond en kom uit Almere.

    Ik heb een tijdje met een parrot ar drone 2.0 gespeeld en het drone vliegen vind ik echt heel bijzonder.

    Nu heb ik een walkera 320 furious gekocht met een devo 10. Vandaag ook een goggle ontvangen.

    Nu mijn vraag. Mijn Engels is inprincipe prima. Alleen zou ik graag ergens wat begeleiding kunnen krijgen bij het hele proces voor het vliegen. Wat basics uitgelegd noem maar op.

    Misschien zijn er soort van verenigingen, wellicht kan iemand mij daar iets over vertellen.

    [​IMG]

    Sowieso leuk om hier op het forum rond te kijken

    Groetjes Raymond.
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Effe contact opnemen met Wicher Donga.
    Hij vliegt, of vloog, bij de Gooi en Eemlandse en zijn bedrijfje zit in Almere
    https://www.birds-eye-view.nl/

    GJ
     
  4. raysdrone

    raysdrone

    Lid geworden:
    8 feb 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Almere
    Thanks for the feedback. Ik ga gelijk even bellen
     
  5. birds-eye-view

    birds-eye-view

    Lid geworden:
    22 jan 2015
    Berichten:
    80
    Locatie:
    Almere
    MVA heeft geen actief instructie team voor drones en kan ook weinig advies geven als het gaat om dit soort toestellen. GooienEemland is eigenlijk alleen actief met fixed wing vliegtuigen. Ik ben echter een nieuwe vereniging in Almere aan het oprichten waar juist drones, FPV vliegen en alle takken van de modelvliegerij aan bod komen. Raymond heeft inmiddels contact gehad met mij en is aan ons groep toegevoegd.

    @GJVO, bedankt voor het doorsturen en ik hoop dat het met je gezondheid goed gaat.
     
  6. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Interessant Wicher,

    Hoe denk je een terrein te regelen? :rolleyes: Want zonder eigen terrein geen echte club, toch? ;)

    Ik weet van vorige pogingen, dat de gemeente Almere mensen gewoon doorverwijst, "want er is al een club"......
    G&E zit trouwens buiten de gemeentegrens en valt onder Zeewolde.
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Geen dank,
    als mensen hulp nodig hebben dan stuur ik ze naar een plek waar ze die waarschijnlijk kunnen krijgen.

    Dan het verhaal over vereniging en club
    Volgens mij zijn ze beide hetzelfde en hoeven ze niet per se een terrein te hebben.
    Als je dus als een groepje vrienden ergens in een veld gaat staan vliegen zou je al een club kunnen zijn.
    Volgens mij.. mag je als je toestemming hebt van de eigenaar van het stukje grond (boer, ondernemer) er gewoon vliegen, dus probleem van het "terrein" is dan ook opgelost.
    De KNvVL heb je nergens voor nodig als iedereen persoonlijk verzekerd is.
    En ook al zou je aangesloten bij de KNVvL zijn dan moet men toch persoonlijk verzekerd zijn want de verzekering van de KNVvL is een secundaire verzekering.
    Dus... op naar een boer, vragen of je daar mag vliegen en gaan met die multicopters, want op een terrein waar vaste vleugels vliegen vind ik heli's en multicopters storend en gevaarlijk.

    GJ
     

Deel Deze Pagina