Droppingsluik, constructie en ervaring

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door Guest, 8 jan 2004.

  1. Guest

    Guest Guest

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een goed werkende contructie of methode om een luik uit 2 delen te openen en te sluiten om zo ladingen te kunnen droppen.
    :( Na wat proeven kom ik steeks uit op een luik dat blijft open staan of niet volledig sluit. Wie heeft er ervaring of een goede oplossing??
     
  2. Phoenix

    Phoenix Guest

    Wat voor constructie heb je in je proeven gebruikt?
    In wat voor model moet het komen?
    Wat zijn de afmetingen van het model?
    Wat wil je precies droppen?

    Als we dit weten kunnen we wel iets verzinnen lijkt me.
     
  3. Guest

    Guest Guest

    :D Bovendekker trainer van Kyoso. Mijn idee is om een losse module te maken die eenvoudig onder een willekeurige kist gehangen kan worden middels elastieken. De beschikbare ruimte kan daarna met van alles worden voorzien om uiteindelijk de aarde te raken.
    :? Ik heb nu 2 luikjes gebruikt, een luik met ballast gesloten houden is zwaarder. Ieder luik aangesloten met verenstaal op een servo en daarna aan het afstellen geslagen met de lengte :evil: . Ik heb er zelfs aan zitten denken om 2 servo's direkt op de kleppen aan te sluiten maar dat kost weer zoveel ruimte en gewicht. Afmetingen is ongeveer 20x 7 xcm en een cm of 5 hoog
     
  4. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    ik heb eens een buis met een gat er in, die dan in een module zat onder het vliegtuig. de buis kon ronddraaien en dan komt het gat onder zodat de inhoud er uit valt.

    Groeten Halmar
     
  5. Guest

    Guest Guest

    :idea: Goed idee, vraag me wel meteen af hoe je de binnenbuis hebt laten draaien, dat moet je nog maar eens toelichten. Daarnaast is de inhoud van de pijp kleiner als een vierkante doos en is de bevestiging wat moeilijker. Voordeel is natuurlijk de vorm Big Mama is coming Down!
    Ik kan natuurlijk ook eenmalig de kleppen met veren laten open springen maar dan zit ik na de landing natuurlijk weer zonder kleppen.... :roll:
     
  6. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.835
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Je kan hem ook aan de achterkant laten scharnieren.
    en een oogje vooraan maken waar je een stuurstang doorschuift, trek je die weg valt het luik open en blijft door de wind open staan.
    je doe de servo aan de voorkant buiten het bakje, en de stuurstang door een gaatje in de voorkant en zo afstellen dat hij niet uit het voorschot schiet alleen uit het ringetje.
    Je hou het luikje licht anders zakt hij door zijn gewicht weer naar beneden.
    Het voordeel van de contuctie is dat je geen stangen in je bommen ruimte heb en alles er uit valt.
    Maak je het bakje ook om de servo heen dan kan hij zo overal onder en wordt de servo niet vet.
     
  7. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
  8. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    ik heb dat ding met die buis niet gebouwd maar een keer in de Modelbouwer gezien, 1997 ongeveer. ik heb niet onthouden hoe ze die latendraaien.
    misschien kun je een servo als lager gebruiken, dan kan je de buis 120graden draaien. lijkt mij genoeg.

    Groeten Halmar
     
  9. Guest

    Guest Guest

    :D Hans Hier zitten een aantal goede principes tussen wat moet gaan lukken. De combinatie van een bommenruimte en fotocamera ruimte is een mooie die ik mee neem in mijn plannen.
     
  10. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.835
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Pas wel op dat de stuurstangen niet door je bommen ruim lopen dan valt de lading er namelijk vaak niet uit.
    Dat heb ik vaak gezien.
    de stuurstangen bewegen ook nog in het bommen ruim zodat de lading ook nog fijn gedrukt wordt.
    want als je de stuurstangen in het midden monteert en je doet het luik open zitten de stangen tegen de buitenwand en daarmee je lading klem.
    Bij de manier die ik beschreef heb je dat niet.
    Dan heb je geen opstakels in je ruim.
    wij deden het namelijk met bessen.
    Die werden helemaal fijn geduwd en dat leverde een lekkere bende op.
     

Deel Deze Pagina