DupliColor spuitbussen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb DupliColor spuitbussen gekocht op aanraden van een vriend. Ik heb deze op de restanten van een Parfun Fusion gespoten op een dikke laag , en er vreet niets in.

Ik heb het dan ook op isimo gespoten op een dunne laag, en daar eet het wel in.

Het is voor een MPX easystar te spuiten.

Ik heb het op isimo geprobeert en op het schuim van een parfun fusion op de fusion vreet het niet in op isimo vreet het wel in

gewoon effe testen op de binnenkant van het kapje van de easystar.
ik heb vroeger over 5 jaar ook nog mijn easystar bespoten met spuitbussen zonder problemen!
Moest je vragen hebben laat maar weten, ik ben van Zottegem.

hallo
motip en duplicolors komen dacht ik uit zelfde fabriek zie motip site maar,
daar staan de kleurnummers en kan je kiezen uit motip/duplicolor en meen ik nog een merk,
ik heb geleerd om eerst enkele dunne lagen grondverf te spuiten alvorens de kleur aan te brengen,
motip heeft ook speciale kunstof primer voor de auto kunstofdelen zoals spiegelkappen en bumpers en grille delen,
motip te koop bij de meeste automatrialenzaak,
mvg markioo

Hallo,

Ik heb DupliColor spuitbussen gekocht op aanraden van een vriend. Ik heb deze op de restanten van een Parfun Fusion gespoten op een dikke laag , en er vreet niets in.

Ik heb het dan ook op isimo gespoten op een dunne laag, en daar eet het wel in.

Het is voor een MPX easystar te spuiten.

Wees blij met je vriend.

Kijk even op de bus wat voor verf 't is. Acryl gaat goed, nitrocellulose (meestal metallic-kleuren) vreet elapor niet op maar hecht totaal niet.

Ik heb diverse bouwmarkt spuitbussen geprobeert, maar heb er geen een kunnnen vinden die elapor oplost. In mijn ervaring werkt 2 dunne lagen acryl 't beste (maar 't blijft makkelijk afbladderen).

Ja daar kun je misschien gelijk in hebben, ik heb Motip op isimo getest maar dat is geen elapor...

Dan neem ik gewoon de Motip spuitbussen

Het soort verf is helemaal niet belangrijk; het probleem is het gebruikte drijfgas. Ik heb wel eens een spuitbus avrylverf gehad die Depron oploste - dat deed niet de acrylverf, maar het drijfgas.
Met Multiplex toestellen is de kans groot dat je geen probleem hebt. Zoals al een paar maal is gezegd - even een proefje spuiten aan de binnenkant van het kapje. je hoeft niet bang te zijn dat je opeens geen kapje meer hebt hoor... (misschien heb je ook nog schuim van de verpakking van je Easy*, dat kan natuurlijk ook)
Als het schuim toch wordt aangevreten, zal je een grondlaagje moeten spuiten.

Kijk ik heb een probleem met de vraagstelling van de topicstarter. Zie mijn reactie aub eerder in dit topic. Sorry. Bijvoorbeeld ik rij op de weg, passeer een stoplicht en er gebeurt een ongeluk. Dan is er een verband maar een verband dat er toe doet (=causaal) als ik een rood licht pak. Het mislukken van spuitwerk houdt geen verband met uw vriend zijn advies want dan zou iedereen zijn vliegtuig verven met de kwast.

Nog een tip.
Als je een spuitbus wil gebruiken op een schuim, en het schuim blijkt (bij een proefstukje) een beetje op te lossen, spuit dan van een grotere afstand. Het drijfgas heeft dan tijd om te verdampen en komt niet op je werkstuk terecht.
Natuurlijk is dit geen oplossing als je details wil spuiten, dan moet je wel dichtbij spuiten...

Denk niet dat het drijfgas (vaak butaan) het probleem is, maar het oplosmiddel van de verf.
Als dat zo was, zou acrylverf geen probleem moeten geven toch? Acryl wordt verdund met water, maar in mijn ervaring vreten spuitbussen met acryl wel degelijk depron aan.

Laatst bewerkt:
Okee... hoe dan ook, als je van wat grotere afstand spuit (50-60 cm) zal je weinig last meer hebben van oplossen van je schuim.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back