Durafly DH 100 Vampire 70mm Fan draadje

Discussie in 'EDF forum' gestart door Stevo, 25 sep 2012.

  1. MeX101

    MeX101 Guest

    Gefeliciteerd! Met de stock fan verder geen ervaring balanceren is zeker aan te raden, maar waarom niet voor 16$ extra een cs fan?
     
  2. MadRay66

    MadRay66

    Lid geworden:
    10 feb 2011
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Dordrecht
    Eigenlijk 4 redenen:
    1. Dit was eigenlijk al een beetje over m'n kerst budget heen.
    2. Ik wil eerst zien hoe hij met de stock set-up vliegt.
    3. Deze waren niet in stock in het NL warehouse.
    4. Een 10- of 12-blads CS fan trekt ook veel meer stroom, dus ook nog een nieuwe ESC nodig en wellicht een andere motor.
    Als de stock set-up problemen geeft of tegenvalt, komt er zeker een up-grade naar CS fan in :cool:. Qua accu's ben ik er al op voorbereidt, naast een 4S 2600mAh heb ik ook nog 2 4S 3600mAh, allemaal 25C. Power zat dus.

    Wat ik uit dit draadje ook meeneem, behalve het balanceren, zijn de carbon tubes in de staartbomen en wieldeuren (die maken het toch wel af).

    Na de kerst foto's en ervaringen.

    Gr. Raymond
     
  3. Gaaaz

    Gaaaz

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    277
    Locatie:
    België, Schaffen
    Ik heb die Vampire nog altijd hoor, heb er vorige week zelfs nog mee gevlogen, alleen de landing was iets sneller dan verwacht :rolleyes:

    [​IMG]

    Wel spijtig van de Spiderfan...

    Gr Wim
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. MeX101

    MeX101 Guest

    Dat is zonde man, hoe is het gebeurd?
     
  5. MadRay66

    MadRay66

    Lid geworden:
    10 feb 2011
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Dordrecht
    Rotor nut

    :schrik: R.I.P. :puppydogeyes: (Rest in Pieces).

    Hopelijk verloopt mijn eerste vlucht wat fortuinlijker :).
    M'n Vampire is bijna klaar (met de stock set-up) en ziet er heel goed uit. Ik heb wel alle roeren losgesneden en aan penscharnieren gehangen. Dat loopt veel soepeler (servo's trekken minder stroom) en geen gezeur met scheurende scharnieren.
    [​IMG]

    Alleen de nut van de rotorspinner had veel te veel speling (meer dan 0,5mm) dus daar heb ik van messing een nieuwe voor gemaakt.
    [​IMG]

    Ziet er ook nog beter uit op de fan.
    [​IMG]

    Alleen nog de fan balanceren en wachten tot de nieuwe ontvanger arriveert vanuit HK (is al onderweg) en dan hopen dat de weergoden een dagje vrij nemen..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. MeX101

    MeX101 Guest

    Als iemand interesse heeft in de stock fan met of zonder behuizing en al het overige spul erbij laat maar weten anders gaat die een deze dagen de kliko in
     
  7. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Stockfan mag je reserveren als dat goed voor je is.

    De mijne heeft nog niet gevlogen, ben nu eerst wat aan het modderen (letterlijk met ons veld) met een parkzone stryker:D De Vampire zal voor de lente zijn (die er vandaag al een klein beetje aan kwam).

    Is dit ding vlot zelf te gooien voor zijn maiden? of liever toch maar een helper?

    Madray,

    Mooi draaiwerk man!

    Stevo
     
  8. MadRay66

    MadRay66

    Lid geworden:
    10 feb 2011
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Dordrecht
    Cheater holes

    Danke je, Stevo.

    Ik zat er ook nog aan te denken om het eerste en derde tussenschot van de cheater holes aan de onderzijde weg te halen voor wat extra inlaat oppervlak. Zou dit veel schelen ? Iemand hier ideeen over ?

    Gr. Raymond
     
  9. MeX101

    MeX101 Guest

    Prima

    Zelf vind ik het altijd fijn als iemand anders hem de eerste keren gooit maar het is wel te doen hoor, zelf neem ik voor de zekerheid een klein aanloopje voor het gooien
     
  10. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Mex,

    Het jeukt natuurlijk gigantisch om ermee te vliegen.....

    ray,

    Kun je inderdaad doen (en het is ook gedaan bij diverse Vampires op RC groups) echter het zal nooit een snelheidsmonster worden vrees ik.

    Stevo
     
  11. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Ik heb inmiddels 7 vluchten achter de kiezen met de Vampire:proost:

    Een paar bemerkingen :

    Contra :

    1 -Standaardregelaar die erbij zat (45 A) schuurt constant tegen zijn eigen limiet aan en houd er na ongeveer 1 a 2 minuten mee op (alsof er een soft lipo cut off geactiveerd wordt)....Strontvervelend en aangezien geen mens het merk weet (laat staan de manual ervoor) vervangen door een Turnigy Plush 60A. Gaat gewoon lekker nu.

    2- Van kort gras opstijgen is 3 keer gelukt met een 2 Beaufort kopwind.Met minder moet je hem opgooien...

    Pro :

    1 vliegt als een echte Vampire qua schaalsnelheid

    2. absoluut goedmoedige vliegeigenschappen.

    3.Ook met een goed gebalaceerde 5 blads (stock) fan stil te krijgen en een soort "jet" geluid te bekomen.

    4. enig vliegbeeld.

    5. Heel scala aan lipo's te gebruiken (er heeft een 3300 Turnigy pack in gezeten, een TP 3800 pack en een Rihno 3700 pack, uiteraard 4S)

    Résume :

    Ik koop hem morgen opnieuw maar dan wel de kit alleen om reden dat :

    ESC is vervangen en kost toch al 20 Euro...

    Intrekbaar landingsgestel is bruikbaar op een biljartlaken (niet je doorsnee vlieglocatie)....dus kun je die weglaten en het spaart gewicht.

    5 Blads fan was gewoon niet in balans, een doorsnee piloot die daar geen erg in heeft sloopt de lagers van de motor binnen geen tijd of je fan sneuveld en het maakt een pokkeherrie ook.

    Stevo
     
  12. MadRay66

    MadRay66

    Lid geworden:
    10 feb 2011
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Dordrecht
    Proost !!

    Gefeliciteerd :celebrate: .

    Ik heb m'n nieuwe ontvangers binnen en hoop ook binnenkort de maiden te kunnen maken.

    Houd jullie op de hoogte.
     
  13. MeX101

    MeX101 Guest

    Nice! Jammer altijd dat er van die habby wabby landingsgestellen onder veel Chinese foamies zitten. Op schaal zijn ze wel, alleen niet bruikbaar waar sowieso ik vlieg. De kit was toen ik hem kocht 70$ goedkoper dan de ART dat was voor mij de reden om zo zelf de elektronica uit te kiezen ;)
     
  14. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Nu je het zegt, heb hier nog een werkloze CS10 met motor en ESC +servos liggen lol :D

    Stevo
     
  15. MeX101

    MeX101 Guest

  16. MadRay66

    MadRay66

    Lid geworden:
    10 feb 2011
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Dordrecht
    Magische rook

    Shit, per ongeluk de magische rook uit de ESC laten ontsnappen. Bij het passen van de nieuwe ontvanger, een Corona RF6A-SB, wilde ik de accu even aansluiten, maar blijkbaar een kortsluiting in de ESC want een vonk en knal later ontsnapte de magische rook waar die dingen toch nog altijd op blijken te werken :rolleyes:. Bijvullen lukte niet meer, dus die is overleden :(.

    Gelijk maar een 80A Turnigy Plush besteld, ben ik tenminste ook voorbereidt voor de overstap naar een 10- of 12 blads fan, mocht de stock fan tegenvallen.

    Hopelijk volgend weekend dan eindelijk de maiden. To be continued...
     
  17. MeX101

    MeX101 Guest

    'Shit happens' beter dat het op de grond gebeurd dan in de lucht;)
     
  18. MadRay66

    MadRay66

    Lid geworden:
    10 feb 2011
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Dordrecht
    bijna zover

    De Vampire is nu klaar op wat afstelwerk na. De nieuwe ESC, een Turnigy Plush 80A, zit er in en doet zijn werk uitstekend. AUW is uitgekomen op 1250 gr. Thrust morgen even meten.

    Een ander verhaal is de uitslagen van de rol- en het hoogteroer. Hierover staat niets in de handleiding. Kunnen jullie mij even verder helpen, Stevo en Mex? Met welke uitslagen op de roeren vliegen jullie ?

    Ik hoor het graag.

    Gr. Raymond
     
  19. MeX101

    MeX101 Guest

    Edit: 1cm uitslag op ailerons en elevator de elevator heeft 2mm uptrim 25% expo op alle servo's. Die van mij weegt 1100gram met turnigy 3000mah 4s 40c en de trust is 1000gram


    edit 2: verdorie sluit ik de lipo aan in de Vampire om de uitslagen op te meten ging de voltage waarschuwing af op me zender vreemd dacht ik want ik had de lipo opgeladen voor de winter (de hele winter er niet mee gevlogen) dus ik sluit de lipo nu net aan op de lader (graupner ultramat 16) komt er een melding te staan 'voltage to low' blijkt dat cell nummer 3 uit zich zelf leeg is gelopen de andere 3 cellen zijn nog wel vol :s Hoe kan dat nou weer...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2013
  20. MeX101

    MeX101 Guest

    dubbelpost
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2013

Deel Deze Pagina