Durafly DH 100 Vampire 70mm Fan draadje

Discussie in 'EDF forum' gestart door Stevo, 25 sep 2012.

  1. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Geen idee :) ik kreeg een zender in mijn handen geduwd met de melding "vlieg er eens mee". het was nog de kit versie. Zonder retracts maar met bungee
     
  2. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    De KIT versie is niet meer verkrijgbaar. Als je op gras vliegt heb je weinig aan retracts, ik vlieg dan ook zonder.
    Starten doe ik gewoon vanuit de hand, dat is redelijk goed te doen als je wat ervaring met handstarten hebt.

    Belangrijk is dat je de vleugels echt goed verlijmt want er zit geen spar in. Let daar dus op.
    Het hangt er een beetje van af hoe zwaar je het toestel maakt.
    Bij mijn XRP-14 heb ik ook carbon in de booms gezet voor extra stevigheid, en uiteindelijk wat glasvezel doek onder de romp en vleugels.
    De CS-10 heb ik weinig aan veranderd.

    Bij beide binnen in de romp achter de lucht-happers wat schuim weg gesneden voor betere air-flow.
    Verder zorgen dat het zwaartepunt correct ligt, maar dat spreekt voor zich.

    Verder vliegt de Vampire gewoon erg goed, niet de snelste EDF jet, maar verder niets te klagen.
    En ik denk dat je weinig andere EDF foamies kan vinden die zo'n mooi geluid hebben.
     
  3. mds

    mds

    Lid geworden:
    24 dec 2015
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Weeze
    IMG_2238 2.JPG Ik heb een carbon buis in gezet die 15 cm in beide kanten van de vleugels zit. Daarna nog carbon strips over de hele lengte van de vleugels en in de booms ook. Met wemotec fan. Dus we gaan het eens proberen met de maiden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 10 dec 2016
  4. bastiaandj

    bastiaandj

    Lid geworden:
    1 okt 2004
    Berichten:
    284
    Locatie:
    Nieuwe Tonge
    Pasgeleden heb ik ook een Vampire aangeschaft....vanochtend de eerste vlucht gemaakt en hij vliegt perfect. De fan geeft ook een mooi geluid.
    Opstijgen vanaf gras is geen probleem. Na 20 meter was de vampire los met windkracht 3 en nat gras.
    [​IMG]

    Gr. Bastiaan
     
  5. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Heb jij de fan gebalanceerd? Heb hier nog een HK Vampire kit liggen en de EDF is af fabriek reeds ingebouwd.
     
  6. bastiaandj

    bastiaandj

    Lid geworden:
    1 okt 2004
    Berichten:
    284
    Locatie:
    Nieuwe Tonge
    Bij mij zat de edf er ook al in maar ik kon net de fan er uit krijgen zonder heel de unit eruit te halen. Heb hem gebalanceerd met epoxy en micro balloons.
    Draait nu perfect in balans
     
  7. bastiaandj

    bastiaandj

    Lid geworden:
    1 okt 2004
    Berichten:
    284
    Locatie:
    Nieuwe Tonge
    Gelijk even stroom gemeten[​IMG]
     
  8. timmybeetle

    timmybeetle

    Lid geworden:
    3 sep 2010
    Berichten:
    481
    Locatie:
    Helden
    Vampire pusher uitvoering

    aangezien ik een limited edition Vampire heb nr 207, en deze komt niet altijd los van ons gras veld heb ik besloten om de spare onderdelen die ik eens heb gekocht te gebruiken om een pusher versie te maken.
    Had een vixen zo gemaakt echter is deze neergestort en in de Kliko beland.
    Motor is een RCTimer 3542-1250 Kv,prop is apc ( gemfan) 8 x 6, een 80A regelaar en 4S5000 lipo.
    Gebruik de bungee van HK ( hobbyking).
    Na wat opstart problemen, rcvr niet goed, motor instelhoek niet goed en de LIPO zat nog niet goed vast, vandaag de kist lekker rond gevlogen.
    Met de 4S5000 lipo kan ik makkelijk tussen de 10-12 minuten vliegen.
    Vlieggewicht ongeveer 1,25 Kg.
    Alleen bij volgas is het hoogte zwaar en dipt de neus iets, awel is ook een pusher he.
    Helaas nog geen video.
    Van mijn vixen wel zie hier....

    groet Hans IMG_3520.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Darknoor

    Darknoor

    Lid geworden:
    14 apr 2014
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Drenthe
     
  10. Darknoor

    Darknoor

    Lid geworden:
    14 apr 2014
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Drenthe
     

Deel Deze Pagina