Durafly Zephyr V 70 tips en trucs

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door DPK, 2 jun 2014.

  1. DPK

    DPK

    Lid geworden:
    5 mei 2012
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Wormer
    Dag mede modelfanaten. Ik verwacht vandaag of morgen een leuk pakketje, namelijk de Durafly Zephyr V 70 van HobbyKing. Nu heb ik uiteraard tot in den treuren van de voorpret mogen genieten en heb hierbij veel gelezen over het vliegtuig. Nu krijg ik alleen veel gemixte berichten. De één is lyrisch, de ander heeft het één na het andere probleem.

    Mijn vraag: Zijn er hier mensen met zo'n vliegtuig en hebben er mensen eventueel tips of dingen waar ik op moet letten met de afbouw/instellingen?

    Alvast bedankt.
     
  2. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. DPK

    DPK

    Lid geworden:
    5 mei 2012
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Wormer
    Ja die had ik gezien ja. Bedankt. (Briljante gasten zijn dat trouwens. Haha)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  4. david stelma

    david stelma

    Lid geworden:
    27 dec 2010
    Berichten:
    291
    Locatie:
    geldermalsen
    Van de week heb ik dit model ook binnen gekregen. Ik had veel gelezen dat de vleugel er weleens onderuit breekt. Dus ik heb de vleugel netjes met extra glasvezel tape aan de romp geplakt, natuurlijk de bouten ook gebruikt, zo kan ik hem er ook nog afkrijgen als dat moet. Het zwaartepunt is ook wel een beetje lastig voor elkaar te krijgen omdat er niet zo heel veel ruimte is in het compartiment, bij mij zit het zwaartepunt ook helemaal niet goed maar hij vliegt perfect dus...
    Netjes strak ook in de iets wat hardere wind. De besturing is goed, snelle en sterke servo's en in de lucht is hij nog best wendbaar. Hij blijft ook nog wel zweven als je het gas dicht doet. Het duurt wel even voordat hij op snelheid is. Ik vlieg op 3s 3300mah.

    Ik ben benieuwd wat andere van dit toestel vinden. Persoonlijk vind ik dat hij nog wel wat sneller mag maar ondanks dat ben ik er heel erg tevreden mee.

    David
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2014
  5. david stelma

    david stelma

    Lid geworden:
    27 dec 2010
    Berichten:
    291
    Locatie:
    geldermalsen
    Ik ben van plan om er een ander motor in te zetten.
    ik heb nog niemand gezien die er een andere motor in heeft gezet dus ik weet niet precies wat het beste is.
    een Dr. mad thrust 1300 watt motor lijkt mij wel wat, gewoon op een 3s accu.
    nu vraag ik mij wel af of ik de fan ofzo ook moet vervangen. het is wel de juiste diameter die voor de motor word aangeraden maar hoeft er niet gekeken te worden naar de spoed?
    wat voor effect kan een andere (betere) fan geven?

    mvg david
     
  6. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Als nog niemand dat gedaan heeft zal ook niet bekend zijn wat het beste is. :rolleyes:
    Maar, een sterkere motor moet wel de mogelijkheid hebben dat vermogen om te zetten in snelheid. Aangezien de diameter vast ligt wil dat zeggen dat hij óf sneller moet draaien (meer KV) óf een grotere spoed moet hebben.
    Maar, vergeet dan ook de regelaar niet :)

    Overigens, om te zien (filmpje) is het een leuke kist hoor :)
     

Deel Deze Pagina