Dx4e usb kabel.

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Birrr83, 16 dec 2014.

  1. Birrr83

    Birrr83

    Lid geworden:
    12 dec 2014
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Leeuwarden
    Hallo,

    Ik ben nieuw in deze wereld en wil graag leren om eerst op een simulator te vliegen alvorens ik echt ga vliegen.
    Nu heb ik een Spektrum DX4e echter nog geen kabel om aan de computer te verbinden. Wie weet waar ik die kan kopen of kan dit met elke usb kabel aangesloten worden die van usb naar jack gaat?

    Alvast dank.

    Groet Jeffrey
     
  2. Birrr83

    Birrr83

    Lid geworden:
    12 dec 2014
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Leeuwarden
    Dusss, Niemand?
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    nee, dat gaat niet met iedere kabel.

    Meestal wordt er een kabel vanaf de trainer poort naar de computer gebruikt.
    Ik weet niet of de Dx 4 een trainer poort heeft.

    Verder hebben de meeste simulators een soort "dongle" nodig. Dat kan een meegeleverde losse dummy zender zijn, kan ook een kastje zijn waar jij jouw zender weer mee moet verbinden.
    Vaak zit er bij een simulator ook een manier om de zender te verbinden. zit het er niet bij, staat het op zijn minst uitgelegd.

    Sommige oude of gratis simulatoren werken ook met een joystick, dan kun je wegkomen door je zender als joystick op de computer in te stellen.
    alleen moet je dan natuurlijk wel zelf even zorgen dat de kanalen op de goede stick staan etc...

    Ander puntje waar je even op moet letten: een real life simulator is geen goede leerschool om rc te leren vliegen.
    probeer een simulator te pakken die voor rc toestellen gemaakt is. Phoenix, realflight, etc. is best wat keuze..

    Met betrekking tot je andere vraag in de verkoophoek, het kan makkelijk zijn om in je profiel aan te geven waar je ergens in nederland zit.