dx6i met OrangeRx R710 of niet?

...... En daarom zou ik me veel veiliger voelen met de orangeRx omdat hij dan autotisch terug keert naar huis.

Waar je dat vandaan haalt weet ik niet maar dat zal NIET gebeuren. Wanneer de verbinding met de zender uitvalt zal de ontvanger de servo's in een vooraf door jouw bepaalde stand kunnen zetten. Dat kan b.v. gas dicht met een beetje up en een heel klein beetje richtingroer naar één kant zijn. De bedoeling is dat je model dan niet te gek snel met een stilstaande prop naar beneden komt cirkelen. De landing zal zo goed als nooit netjes zijn dus schade aan je model zal je hoogstwaarschijnlijk wel hebben.
Het enige voordeel is dat je model niet langzaam maar zeker uit het zicht verdwijnt en ergens anders, ver weg, naar beneden komt. Weg model, en als je pech hebt ook nog schade aan een auto, een huis of nog erger.

Ernst, de dji f450 is een quadcopter met NAZA flight controller. Deze ondersteund RTH dus wel degelijk als de ontvanger een kanaal (meestal 5) op een PRESET failsafe instelling kan zetten... (en hij de gps (upgrade) heeft)

Wat hij vraagt is het volgende of dit kan bij de betreffende ontvanger:

Dus geen ontvangst / storing time out ----> kanaal 5 naar vooraf ingestelde positie...
(waardoor de f450, mits een home point gerecord heeft EN voldoende sats heeft gevonden , dus naar "huis" vliegt)

Hier een leuk filmpje (mijn eigen) met wat hij bedoeld:

Uit dit verslag:
Dji naza f450: (quadcoptyer)
manual-bouwverslag-dji-flame-wheel-f450-f330-instellen-naza-controller-gps-upgrade-demo-en-uitleg-filmpjes

of:

Dji naza f550: (hexacopter)
manual-bouwverslag-dji-flame-wheel-f550-instellen-naza-controller-gps-upgrade-demo-en-uitleg-filmpjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt emil, en ik kan dus gewoon binden met een orange rx en al mijn instellingen blijven hetzelfde?
En hoe stel je dan die failsafe in? Dat hij dus doet wat er gebeurt in jou video.

Mvg

Ernst, de dji f450 is een quadcopter met NAZA flight controller. Deze ondersteund RTH dus wel degelijk als de ontvanger een kanaal (meestal 5) op een PRESET failsafe instelling kan zetten... (en hij de gps (upgrade) heeft).

Prima, mooie feature maar hoe moet ik weten dat TS dit heeft en dat het NIET de ontvanger is die dit doet maar de quadcopter controler!
...... En daarom zou ik me veel veiliger voelen met de orangeRx omdat hij dan autotisch terug keert naar huis.
Als ik lees wat de TS vraagt is mijn antwoord helemaal het juiste antwoord!
Zo zie je maar hoe belangrijk het is de juiste vragen te stellen en ook een juiste titel voor je draadje te kiezen. Je kan op zich 100% juiste antwoorden krijgen alleen die gaan niet op in jouw geval.
Overigens is het helemaal niet nodig om perse een orange ontvanger te kiezen, elke ontvanger waarvan je de Fail-save functie kunt instellen kan je hiervoor gebruiken. Spektrum heeft die toch ook zelf wel!?

Prima, mooie feature maar hoe moet ik weten dat TS dit heeft en dat het NIET de ontvanger is die dit doet maar de quadcopter controler!

In de eerste post heeft hij het over zijn dji f450 die wel eens weg vliegt ;)

Als ik lees wat de TS vraagt is mijn antwoord helemaal het juiste antwoord!
Het is idd een beetje lastig te gokken wat hij nu precies bedoeld De vraagstelling had een stuk beter en uitgebreider gemoegen idd...
Zo zie je maar hoe belangrijk het is de juiste vragen te stellen en ook een juiste titel voor je draadje te kiezen. Je kan op zich 100% juiste antwoorden krijgen alleen die gaan niet op in jouw geval.HELEMAAL mee eens
Overigens is het helemaal niet nodig om perse een orange ontvanger te kiezen, elke ontvanger waarvan je de Fail-save functie kunt instellen kan je hiervoor gebruiken. Correct. Zie ook mijn stukje tekst. Spektrum heeft die toch ook zelf wel!?

Helaas niet dus, enkel de wat duurdere hebben dat. De standaard bij de dx6i geleverde ontvanger heeft dat dus niet.

Even wat in rood erbij gezet... ;)
Post was beter af geweest bij de sectie multicopters ;)

Ja maar zijn die niet duurder? Zo een orange rx kost maar 17 euro...
Prima, dat jij dat riskeert, ik zou er een gewoon een goede ontvanger op zetten. Misschien zijn ze prima, maar ik liet mijn 400 eur0+ kostende model niet aan en 17 dollar ontvangertje over.. Een ragbakje (auto boot tuigje)prima maar dit, nope niet mijn keus..

Maar dus ik kan gewoon mijn ar6210 rx vervangen door de orangerx r710 en gewoon binden?
Ik heb geen idee hoe je de failsafe van de rx kan koppelen met de naza zodat hij dan op failsafe komt te staan wanneer de tx uit gaat.?

Nog 2 vraagjes:

-wat is de range met die rx?
- als dit alles lukt en ik heb geen bereik meer tijdens het vliegen, dus dan is de bedoeling dat hij terug komt naar huis.. maar wat gebeurt er als hij opeens tijdens dat de failsafe actief is weer bereik heeft? Komt hij voor mijn neus landen of moet ik dan weer zelf besturen?

......... Post was beter af geweest bij de sectie multicopters ;)

Inderdaad zou dat beter zijn geweest want ik weet (wist) echt niet wat een dji F450 is. Ik dacht dat het één of ander foam dingetje was of zo. :oops::oops::oops::oops:
Ik ben het ook eens met Emil dat je niet altijd naar de prijs van een ontvanger moet kijken. Je hebt een duur apparaat en dat ga je met een goedkope ontvanger besturen. Wanneer ik naar de leeftijd van thomas13 kijk kan ik daar echter ook wel weer wat bij voorstellen. Hij heeft natuurlijk ook een eindige bankrekening.
Over de range zal hij zich waarschijnlijk geen zorgen hoeven te maken. Je blijft met zo'n multicopter toch vrij dicht bij je. Ook al zou die ontvanger "maar" 1000 meter bereik hebben dan is dat nog zeker 3 keer zo ver dan wat je ooit bij je vandaan zal vliegen. Zo'n multicoptertje op 300 meter bij je vandaan is heel vreselijk lastig te zien en of hij dan nog heel bij je terug komt????? Met die fail-safe waarschijnlijk wel dus wie weet is het dan zelfs veiliger?
Wat gebeurt er als hij tussentijds weer contact krijgt met de zender? Dat weet ik niet zeker, ik denk dat je dan gewoon weer de controle terug krijgt. Zou je in de problemen komen dan kan je dat voorkomen door simpelweg je zender uit te zetten tot hij weer veilig voor je op de grond staat.

Laatst bewerkt:
Back