DX6i topic (tutorials & mods pag. 1)

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Helihabit, 14 jun 2008.

  1. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Hopelijk niemand! Dat is onder normale omstandigheden natuurlijk abnormaal. Al zou er plots geen voedingsspanning meer zijn verlies je nog geen opgeslagen data. Ik zou die zender laten nakijken.
     
  2. Turnhout89

    Turnhout89

    Lid geworden:
    12 jul 2009
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Turnhout
    Ik ben zojuist bezig om mijn mode te veranderen. Ik verander deze van gas rechts naar gas links, maar ik zit vast bij stap 13 het is super moeilijk om deze staaffjes opnieuw op zijn plaats te bevestigen. heeft er iemand misschien een tip?
     
  3. Lindert

    Lindert

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    1.500
    Locatie:
    België
    Hallo allemaal,

    Ik heb dit draadje eens grondig gelezen en ik las iets dat je na het binden de bind plug moest wegnemen.

    Ik laat deze gewoon zitten en heb nog nooit problemen gehad.

    @ MrBean
    Hoi allemaal,

    bij Kerstmis kocht ik een DX6i voor onze zoon.

    Alles werkte in principe goed, tot vandaag. Vandaag dook zijn toestel recht naar beneden en ik had geen reactie op de hoogte, wel op alle andere zaken (gas,...). Om één of andere reden besloot het hoogteroer opnieuw te reageren op 1m boven de grond, waardoor ik het toestel nog net kon redden.

    Na controle bleek er niks mis te zijn : alles was goed geladen, alles werkte perfect, ... Dus geen echte reden.

    Maar goed, dat is één.

    Vorige week wou ik de uitslag van de hoogte instellen op het veld en nadat ik dat succesvol had gedaan, bleek dat de ontvanger niet meer wou binden. Ik heb dan met de bind plug geprobeerd en ook dat lukte me niet. Na 5 keer opnieuw proberen, besloot ik zelf even met een andere zender te gaan vliegen.

    Na die 10 minuten werkte de eerste keer binden wel zonder problemen. Ik zette alles na het binden uit, tankte het toestel en schakelde alles terug in. Het toestel wou weer niet binden. :sad:

    Het toestel afgezet en opnieuw 10 minuten gewacht. Daarna werkte alles weer perfect, ook na 5 vluchten.

    Vandaag, na het gebeurde, wou ik aan iemand tonen dat alles wel degelijk perfect werkte. Ik zette het toestel aan, alles werkte. Ik zette toestel en zender uit en max. 30 seconden erna terug aan. Toen werkte weer niks meer. Nog een 10-tal keer alles aan en uitgezet, maar wou niet werken.

    10 minuten wachten brengt uiteindelijk altijd de oplossing. Ik heb dus het gevoel dat er ergens een "time-out" inzit of toch een ander probleem.

    Heb net dus maar contact opgenomen met de winkel waar ik hem kocht om hem binnen te mogen brengen !

    Hebben er nog mensen dit euvel gezien ?

    Groetjes,

    Davy .


    Nu ik heb een tijdje geleden dit zelfde probleem gehad bij mijn ontvanger, ik heb hem nu al een keer of 7 gebind gewoon in het huis zonder problemen maar hij is nog niet de lucht ingegaan.

    Mag ik het wel proberen om hem in de lucht te laten gaan of ga ik dan problemen krijgen ?

    Hij heeft al 3 vluchten gedaan en altijd zonder problemen.

    Nadat dit probleem er was is het vliegtuig nog niet omhoog gegaan.

    LIPO

    Ik ben ook aan het denken om een 2s lipo in de zender te zetten omdat die AA batterijen heeeel duur zijn.

    En ik ga regelmatig vliegen. Heeft iemand deze mod al eens uitgeprobeerd ?


    Gr,

    Lindert
     
  4. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Turnhout89,
    Voor de hand liggend is een smeermiddel gebruiken maar je kan ook het staafje even in de vriezer leggen zodat het krimpt.

    Lindert,
    Het binden van zender en ontvanger is een éénmalig proces per ontvanger/model. Na het binden zal de ontvanger niet reageren op bijv. een, in de zender gekozen, ander model (ModelMatch).
    Als je de bind plug laat zitten en je schakelt de ontvanger in zullen de leds iedere keer gaan knipperen ten teken dat de ontvanger klaar is om te binden. In theorie een kwetsbaar moment omdat je rx openstaat voor binding met een geschikte zender in de buurt die op dat moment gaat binden (misschien wel iemand die jouw 'tip' heeft overgenomen). In de praktijk zal de kans dat zoiets zich voordoet klein zijn maar je vraagt er zo wel iedere keer om.

    Bij het telkens opnieuw binden moet je ook rekening houden met de stand van de sticks en switches i.v.m. Smartsafe/Fail-save dat tijdens het binden ook wordt opgeslagen.
    Behalve dat het een uitstekende plek is om de plug te bewaren zie ik dus alleen maar nadelen en mogelijke problemen.
    Als laatste, :idea: in de manual staat dat na het binden de plug verwijdert moet worden voordat je de rx uitschakelt.
     
  5. Lindert

    Lindert

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    1.500
    Locatie:
    België
    Ok bedankt,

    Ik ben een van de 3 die vliegt op 2.4 in de club.
    Dus problemen zal ik wel niet hebben
     
  6. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    En van die paar mogelijke vrijvliegers rondom de club zal je waarschijnlijk ook geen last hebben. Maar wat vind je zo belangrijk aan een ingestoken bindplug dat je daar de extra moeite voor wilt doen en risico voor wilt lopen?
     
  7. Lindert

    Lindert

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    1.500
    Locatie:
    België
    Maar ik ga hem ook niet erin laten zitten hoor,
    Gewoon binden dan bindplug verwijderen en de lucht in.

    Maar ik heb problemen gehad dat mijn ontvanger niet wou binden. Normaal als je je accu aansluit gaan de ledjes knipperen maar ze bleven branden.

    Dit heb ik een keer of 3 gehad en nu niet meer.
     
  8. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    3x is scheepsrecht. ;)
     
  9. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    Hallo,

    Ik heb zo'n screenguard gekocht maar weet niet hoe ik hem moet installeren en aan de handleiding kan ik niet uit.


    HELP !!!


    Andreas
     
  10. evbragt

    evbragt

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    1.549
    Locatie:
    Oss / MVC Berlicum
    Is dat een folielaagje voor op je display om krassen te voorkomen?
    Ik denk gewoon opplakken net als een sticker.
     
  11. DRERC

    DRERC

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Antwerpen, België
    ja dat is het en het is gebeurd was wel wat gevring en gemik maar het is gelukt !!!
     
  12. JPeirs

    JPeirs

    Lid geworden:
    25 jul 2011
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Gent
    Probleem met rudder dx6i

    Hallo

    Ik wil even van het forum gebruik maken om een ervaring met de dx6i te delen omdat misschien nog andere mensen dit probleem zullen hebben.

    Enkele weken geleden had ik problemen met de rudder. Ik dacht eerst dat het aan de servo lag maar op het monitor scherm kon ik zien dat het rudder kanaal van mijn dx6i niet goed werkte. Het signaal van de rudder was niet stabiel en kwam niet overeen met de positie van de stick.
    Ik heb eerst zelf geprobeerd om het probleem op te lossen door de potmeter kabeltjes te controleren, kalibreren,... maar dat maakte allemaal niets uit.

    Daarna een mailtje gestuurd naar Horizon Hobby in Duitsland. Nog geen uur later mailden ze al terug met een service nummer en met de vraag om de zender op te sturen. Dat heb ik dan ook gedaan.
    Ik was zeer verrast om de zender na 6 dagen al terug in de bus te hebben:D. Bij Horizon Hobby hadden ze de volledige stickunit vervangen. Het probleem is nu opgelost. Bovendien zat er helemaal geen factuur bij de herstelde zender. Ik heb dus alleen de verzendingskosten (12euro) naar Duitsland moeten betalen. En dat voor een zender die reeds buiten garantie is (model uit 2010 - HA001X).
    Ik kan dus alleen maar positief zijn over de service van Horizon Hobby .

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina