Dynaflite Super Decathlon (bouwproject)

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door santana, 26 nov 2006.

  1. santana

    santana

    Lid geworden:
    22 sep 2005
    Berichten:
    19
    Locatie:
    lelystad
    Ben tog maar begonen met richtingsroer. zie foto



    alleen die maaten zijn in inch en dan moet ik eerst in het boekje kijken en dan op het papier op naar de mm te kijken en als ik dat heb moet ik met de schuifmaat weer het houtje op meten maarja dat vind ik wel lastig.
    ik bouw rustig aan.

    sorry ben nog niet handig met fotos er op zetten.
     
  2. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
    Voor mijn four-star heb ik gewoon een rekenmachientje erbij gehouden. Inch maat vermenigvuldigen met 2,5 en je hebt ongeveer de maat in cm. (nauwkeurig genoeg om het onderscheid te maken, officieel is het geloof ik iets van 2,51.... :wink:)
    Verder heb ik de houtjes gewoon met een lineaal opgemeten, dat was al nauwkeurig genoeg, en volgens mij ook sneller

    Succes met de bouw, hoeveel heb je al met de calmato gevlogen (boven of onderdekker :?:)

    Ik ga het iig volgen :wink:
     
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Santana,

    Allereerst welkom op dit wonderschone forum :)


    ik ben zeer benieuwd naar de bouw van jou Decathlon en ben nu dus ook geabboneerd en blijf het volgen.

    Zelf heb ik een 2de hands gekochte ARF Super Decathlon met een spanwijdte van 2430mm en voorzien van een MVVS 35.
    Het is een erg relaxte vlieger, wel groot als 2de model maar aan de vliegeigenschappen zal je geen problemen ondervinden.

    Het plaatsen van foto`s gaat vrij eenvoudig, je moet ze eerst op het web zetten en dan die link tussen de tags plaatsen.
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    voor dat omrekenen effe met Google naar het programma Convert zoeken. Hiermee kun je allerlei verschillende maatvoeringen omzetten.
     
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Mooi toestel, wij hebben hem 2 jaar geleden gebouwd. De ZDZ40 is een mooi krachtpatsertje voor dit toestel, 6800 toeren met een Seyer 19*11 drieblads carbon prop;

    [​IMG]

    Mocht je ergens niet uitkomen of foto's willen zien, dan geef je maar een gil.

    Grt.
     
  6. jesse

    jesse

    Lid geworden:
    25 jun 2006
    Berichten:
    1.153
    Locatie:
    Groot Ammers
    1 INCH = 2,54 CM precies.
     
  7. paul_ehv

    paul_ehv

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    146
    Locatie:
    waalre
    Heb zelf ook een dynaflite SD, schitterend vliegtuig. De mijne is uitgerust met een MVVS 26cc. Over de vliegeigenschappen kan ik nog niet veel zeggen, hij moet nog ingevlogen worden.
    Succes met de bouw, en ik ga zeker dit draadje volgen.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina