Dynam Primo 1450mm Bush / STOL plane :)

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door DutchRC, 29 jan 2017.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa mensen :)

    Ik heb weer es een nieuw vliegtuigje! :D Veel quadcopters de laatste tijd op mijn kanaal.. Maar vliegtuigen vliegen vind ik zonder meer nog steeds Erg leuk :) Een paar weken geleden kwam deze Dynam Primo beschikbaar op enkele verkoop-sites, dus besloot ik der 1 aan te laten rukken :)

    Linkje naar dit vliegtuig: Dynam Primo 1450mm Bush plane

    Vandaag zal ik Twee video's over dit toestel plaatsen :) De eerste is een 'show & tell' / unboxing waarin ik alle onderdelen laat zien & mijn indruk erover geef..
    Later vandaag zal ik ook nog een 'bouw' video plaatsen.. Vooral bedoeld voor nieuwere piloten :)



    Specifications:
    Type: bushplane / STOL plane / High wing trainer
    Landing gear setup: taildragger
    Wingspan: 1450mm
    Length: 1015mm
    Material: EPO foam
    AU Weigth: 1660g
    Servo's: 6x 9g plastick geared
    Motor: 3720 650Kv
    ESC: 40A with BEC
    Propellor: 13x6 APC style (isch)
    Channels: 6
    Flaps: yes
    Retracts: no
    Lights: no
     
  2. DutchRC

    DutchRC Guest

    EN.. zoals beloofd: mijn 'bouw' instructies voor een toestel als deze.. Uiteraard vooral bedoeld voor minder/niet ervaren PNP-vliegtuig bouwers..

     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  3. Ronnie74

    Ronnie74

    Lid geworden:
    5 dec 2015
    Berichten:
    49
    Locatie:
    Heerenveen
    leuk dat je weer vliegtuigen doet, hopelijk review je die nieuwe 1450 mm spitfire van AVIOS (hobbyking) ook :koud:
     
  4. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ghehe ja.. ik Denk dat multi-rotor video's wel meer bekeken zullen worden, maar soi.. Ik doe et vooral omdat ik RC-en leuk vind.. En vliegtuigen zijn daar voor mij wel een vrij groot deel van :)

    Pfew! Wat gaat die kosten denken we? (iets meer dan €200 gok ik?)
     
  5. DutchRC

    DutchRC Guest

    En hoe vliegt zo'n geval dan hè? Vandaag heb ik em even uit gelaten, vanaf een KLEIN veldje.. Naja 'veldje'.. een semi moeras was et zo'n beetje :D

     
  6. Ronnie74

    Ronnie74

    Lid geworden:
    5 dec 2015
    Berichten:
    49
    Locatie:
    Heerenveen
    ja heb je maiden bekeken vd dynam primo, je vliegt steeds ergens anders..is je oude spot (industrieterrein) niet meer toegankelijk?
     
  7. DutchRC

    DutchRC Guest

    Helaas pindakaas inderdaad niet meer toegankelijk. Daar word nu gebouwd.
    We hadden daarna een Redelijke plek ergens op dat industrieterrein gevonden, maar daar word nu Ook gebouwd :|

    Nadeeltje van het aanrtekken van de economie hè ;)
     
  8. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa mensen :)

    nu ik deze Primo een aantal maanden heb gevlogen wordt het tijd om een evaluatie / review te maken van dit toestel..
    Dit soort STOL vliegtuigen zijn populair omdat ze aan de 1e kant de looks hebben van een echt klassiek vliegtuig, maar ook heel makkelijk te vliegen zijn. Dat maakt ze, in mijn ogen een goede optie als bv 2e vliegtuig..

    Allright.. m'n review van de Primo dan :)
     

Deel Deze Pagina