Dynamax EDF

Discussie in 'EDF forum' gestart door WimBlommaert, 13 mrt 2013.

  1. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, Belgiƫ
    vraagje aan de EDF vliegers hier....
    Ik heb op zolder nog 'n oude Saab Grippen liggen die vroeger vloog op een Dynamax/OS 91 combo.
    heel veel heeft die niet gevlogen, had wat problemen met't gear en loskomen op gras.... ondertussen vlieg ik ook met turbines (F-15 en Scorpion), maar eigenlijk zou't wel leuk zijn om die Grippen terug vliegklaar te maken op EDF. Zou de kist zo eenvoudig mogelijk houden, dus zonder retracts, en enkel sturen op Elevons... nu m'n vraag, heeft iemand hier ervaringen met't ombouwen van een Dynamax naar EDF? ik zag dit kitje: Dynamax Conversion Kit w/HK-5035-700KV - Scorpion Power System

    als ik dit toestel basic (dus light) zou vliegen met 12S en ongeveer 5,5kg thrust moet dit toch werken?
    Any Ideas?

    Thx,

    Wim
     
  2. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    524
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Hoi Wim,
    Vertel eens wat meer over die kist (afmetingen, fabrikant leeg gewicht?)
    Dat maakt het iets gemakkelijker om een advies te geven.
    Overigens zijn er hier weinig mensen die ervaring hebben met EDF's groter dan 90 mm (die Dynamax is iets van 115 of 120mm dacht ik?). De ontwikkelingen zijn wel erg snel gegaan dus een 90mm op 10s kan tegenwoordig ook al een 5 kg stuwkracht leveren en kisten tot een 7 kilo aandrijven. En die hebben dan nog het voordeel van een hogere uitstroomsnelheid dan die grotere fans.
    Grtz, Hans
     
  3. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Wichelen, Belgiƫ
    Hans,

    Is een Perfomance Model Product Saab Gripen (ontwerp Paul Gray)
    Was een klassiek DF model back in the days, samen met de Saab Viggen.
    Ik zou'm es van zolder moeten halen, span was iets van 1m, lengte 1,6m ongeveer he...
    vlieggewicht toen, met retracts en OS/Dynamax combo was een 6kg...
    Wim
     

Deel Deze Pagina