E-Flite Apprentice (oud model?)

Discussie in 'Beginners' gestart door WillydeWoofer, 28 okt 2015.

  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Gisteren de allereerste solovlucht gemaakt met een al wat oudere Apprentice. Met een 3300 Ace was de balans prima in orde. Met een 2200 was het toestel erg staartlastig. Toch wil ik met een 2200 gaan vliegen. want daar heb ik er 5 van. Wat lood toevoegen helemaal voorin, bij de motor, lijkt me het minste gewicht te kosten. Vanwege het zwaartepunt denk ik, onderaan in de neus. Iemand suggesties?

    De Amerikanen zweren bij dit vliegtuig, maar dan met instelbare gyro. Persoonlijk vind ik hem 10x mooier dan een You Can Fly. Verder vliegt hij prima.
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    gewicht uit de staart halen, of gewicht voorin toevoegen.
    om zo min mogelijk gewicht toe te voegen, idd zo ver mogelijk aan de voorkant.

    wat ook wel wordt gedaan (licht aan hoeveel gewicht nodig is), is de motor verder naar voren plaatsen.
    houtje triplex tussen de motorsteun bv.
    niet overdrijven daarin, niemand vind een vliegtuig mooi als de motor op 10 cm van het bedoelde motorschot zit ;-)

    gewoon zo ver mogelijk naar voren.
    kun je het kwijt in de lengteas van het toestel (bv in het midden van de motorsteun, soms kan dat) plak je het daar.
    anders zo veel mogelijk in de buurt.

    als het goed is ga je geen 10% van het toestelgewicht toevoegen (hoop ik), zoveel invloed heeft dat beetje gewicht dan niet.


    bij de weg, gyro's horen niet in een vliegtuig ;-)
    paar keer mee gevlogen... persoonlijk vind ik het dan geen vliegtuig meer.
    reageert niet goed. traag. etc
     
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik las zojuist op internet dat je ook 2 stuks 2200 parallel kunt zetten. Is dat een goed idee?
     
  4. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Het verschil in gewicht tussen de lipo's toevoegen als je de 2200 gebruikt.
    Wel de cg goed controleren.
     
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Daar heb ik ook aan gedacht. Er is nl een loze ruimte in het batterij compartiment, naar beneden toe. Daar zou onderaan (bijna de bodem van het vliegtuig) een stukje balsa met aan het uiteinde een stukje lood geschoven kunnen worden. Dit soort tooltje hoeft er niet in bij gebruik van een 2200. Zoiets kan ik zelf op maat maken. Lekker prutsen :D.
    De cg had ik al gevonden.
     
  6. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Wat lood met klittenband op de lipo bevestigen.
     
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    En dat werkt goed. Bedankt!
     

Deel Deze Pagina