E-flite Supercup

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door OpaDick, 4 aug 2017.

1. OpaDick

OpaDick

Lid geworden:
    13 feb 2010
    Malden bij Nijmegen, vliegclub Columbia Boxmeer
    Zijn hier mensen die deze prachtige Cub ook al hebben (gebouwd)

Ik ben er nu mee bezig en vraag mij af hoe en welke lipo jullie hebben gemonteerd.
    Ik heb een 4S Lipo 3600Mah, maar die past er niet in met de motorkap op z'n plaats.

Ook het monteren en de ESC gaat niet van een leien dakje, de snoertjes zijn wat erg kort en de locatie die de bouwhandleiding voorstelt, tegen een steun van het landingsgestel aan, lijkt mij ook wat onhandig.

Wie geeft me raad

2. Bart83

Bart83 verslagschrijvers

Lid geworden:
    1 okt 2007
    Hallo Dick ,

De supercub van e-flite is een geweldig toestel. Als je de kist zo bouwt zoals in de handleiding is aangeven heb je er een goede kist aan.

Ik heb mijn SuperCub een stuk lichter gemaakt omdat het toestel naar mijn persoonlijke voorkeur te zwaar was. Ik heb alle bouten en moeren vervangen door nylon exemplaren en de servo's naar de neus verplaatst. Ook de stuurstangen zijn vervangen door carbon exemplaren en nylon kwiklinks. Door de gewichts-besparing vliegt het model nu op een 3s3300mAh met een G15 motortje. Het model vliegt nu mooi schaal en er is nog power voldoende.

Mvg,

Bart

Hier een video van mijn SuperCub :

Hier enkele foto's van mijn modificaties :

3. OpaDick

OpaDick

Lid geworden:
    13 feb 2010
    Ik vind dat je dat heel mooi gedaan hebt. Hij vliegt ook erg mooi ja, maar dit is helaas niet het antwoord op mijn vragen?

Kon jij de ESC op de aangegeven manier kwijt? En wat is de max. boterei-grootte want ik heb de setup al, de G25 en wil me daar wel aan houden.

4. Bart83

Bart83 verslagschrijvers

Lid geworden:
    1 okt 2007
    @OpaDick : Ik heb de esc veel verder naar voren geplaatst. De aangegeven locatie is inderdaad niet praktisch.
    Wat bedoel je met boter ei ?

Mvg,

Bart

5. OpaDick

OpaDick

Lid geworden:
    13 feb 2010
    Sorry, mijn spellingschecker zit weer eens dwars, boterei moet zijn batterij:weetnie:

OK waar heb jij je ESC zitten, op de foto's zie ik hem zo gauw niet. Geeft dat geen problemen met het CG.

6. Bart83

Bart83 verslagschrijvers

Lid geworden:
    1 okt 2007
    @OpaDick Ik heb de esc gemonteerd in het frame direct achter de motor. Omdat ik met een zéér lichte setup wilde vliegen heb ik ervoor gekozen de componenten zo ver mogelijk naar voren te plaatsen.
    De maximale accu welke je kwijt kunt is volgens mij een 4s3300mAh. Ik heb er nu een 3s 4500mAh in.

Mvg,

Bart

7. OpaDick

OpaDick

Lid geworden:
    13 feb 2010
    OK, bedankt. mijn 4S 3600 wilde er niet in nl.

Bart83 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina