E-Sky Honey Bee FP help!

• Topicstarter Topicstarter MartijnB
  • Startdatum Startdatum
M

MartijnB

Guest
Ik heb een E-Sky Honey Bee FP nu vraag ik me af als ik iets gas geef gaat eerst de staart motor draaien hoort dit zo of moeten ze tegelijk gaan draaien of wat..?

Vervolgens als ik wil gaan opstijgen trekt hij heel erg na een kant toe schaatsend over de vloer hoeveren lukt dus niet echt

wat te doen?

na wat oefenen komt ie al de lucht in nu alleen draait ie direct rond om zijn as

is dat een kwestie van de staart rotorsnelheid bij stellen?

jah dit hoort ( of kan horen :D ) wat ik bedoel is dat je het in moet stellen met de twee draaischakelaartjes op je controllerboxje, die 4-in-1 weet je wel. Met één van de schakelaartjes stel je in hou sterk je gyro reageerd(zou ik op voluit zetten als je een beginner bent) en met de andere kan je de staartmotor harder of zachter laten lopen. Met die moet je dus eventjes van rommelen, totdat je staart 'ongeveer' recht blijft staan.

Je zal altijd wat moeten blijven corrigeren, maar hij hoort niet heel hard om zijn as te tollen natuurlijk :wink:

succes!

Marijn

nu stijgt ie zelfs al niet eens meer als ik ineens de hoofdrotor op vol gas doe gaat ie een beetrje debiel over de grond heen schaatsen maar omhoog gaat ie niet

Hij schaats wat een kant op en verder niks

MartijnB zei:
nu stijgt ie zelfs al niet eens meer als ik ineens de hoofdrotor op vol gas doe gaat ie een beetrje debiel over de grond heen schaatsen maar omhoog gaat ie niet

Hij schaats wat een kant op en verder niks

heb het al gevonden de kleine rotor kleppen daar stond een van de wieken totaal gedraaid van en daarom ging ie niet omhoog

nu stijgt ie weer moet alleen nog een hoop uitvinden denk ik want hij blijft bij het opstijgen steeds naar opzij wandelen waardat door komt snap ik nog niet helemaal

het kan zijn dat je swashplate niet helemaal horizontaal zit... probeer hem eerst helemaal uit te balanceren voordat je gaat vliegen, scheelt een hoop hoofdbrekens (en schade) :)

inmiddels al een klein beetje kunnen hooveren

iets meer gewicht voorop de ski s gezet gaat nu een stuk beter

alleen vraag ik me af waarvoor die gewischten met de kleine imbus zijn aan de kleine roto bladen
kan iemand mij dat uitleggen?

Die zijn voor balans dacht ik.
Zet die maar zo ver mogelijk naar buiten. Is je heli minder zenuwachtig in zijn gedrag.

wat ik alleen niet snap

ik lees van iedereen dat ze zonder extra gewicht de boel kunnen balanceren met alleen de batterij

als ik de batterij zo ver mogelijk naar voren doe en ik pak de heli op bij de rotor en laat m zakken dan komt eerst de achterkant van de ski op de grond en ik begrijp uit het afstellen dat juist de voorkant eerst de grond moet raken

hoe doet een ieder dat dan met alleen de accu als gewicht gebruiken

Hoi,
Mijn antwoord slaat misschien nergens op, maar kan je je ontvanger niet ietsje naar voren verplaatsen??
Mijne (in een lama) zat ver naar achteren standaard.
Heb hem ongeveer 1 CM naar voren kunnen plakken zonder verdere problemen en hij gaat nou niet meer achteruit bij starten.

Misschien heb je er iets aan misschien ook niet ik ken de "E-Sky Honey Bee FP" verder ook niet.

groetjes aad

dank voor je antwoord

maar helaas dat lukt niet echt makkelijk ivm het frame waar die aan vast moet komen

ik had laatst dat de accu uit de tray viel en los onder mijn heli hing toen vloog ie al een stuk lekkerder maar een los bungelende accu is ook niet alles

ik heb ook een E-sky honeybee en ik heb ook problemen met het afstellen en zo ik kan hem nog niet eens laten hoveren.
want hij gaat of naar voren of naar achteren of hij valt bijna om.

Jedi_Rick zei:
ik heb ook een E-sky honeybee en ik heb ook problemen met het afstellen en zo ik kan hem nog niet eens laten hoveren.
want hij gaat of naar voren of naar achteren of hij valt bijna om.

ik blijf ook op die manier rommelen wellicht misschien toch een andere heli aanschaffen???

Je moet niet verwachten dat je binnen een paar dagen met een heli staat te hoveren.
Misschien klinkt het wel erg bot, maar tis niet anders. Vaak wordt het dan direct op de heli afgeschoven.

Kun je al "goed" hoveren op een simulator? Heb je uberhaupt een simulator?
Zo niet raad ik je aan een sim zender te kopen van E-sky [reclame] In m'n onderschrift staat een site die er genoeg in voorraad heeft [/reclame]
Deze krijg je icm FMS maar werkt ook met earofly pro deluxe die zo te downloaden is..

Niet opgeven en de king hoeft absoluut niet de deur uit. Prima heli om mee te leren vliegen.

Groet,
Tjerk ;)

Lazerbeak zei:
Je moet niet verwachten dat je binnen een paar dagen met een heli staat te hoveren.
Misschien klinkt het wel erg bot, maar tis niet anders. Vaak wordt het dan direct op de heli afgeschoven.

Kun je al "goed" hoveren op een simulator? Heb je uberhaupt een simulator?
Zo niet raad ik je aan een sim zender te kopen van E-sky [reclame] In m'n onderschrift staat een site die er genoeg in voorraad heeft [/reclame]
Deze krijg je icm FMS maar werkt ook met earofly pro deluxe die zo te downloaden is..

Niet opgeven en de king hoeft absoluut niet de deur uit. Prima heli om mee te leren vliegen.

Groet,
Tjerk ;)

yep heb ik al alles al van heli4u gehaald ook de heli

Back