E2K bouwdraadje

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door HugoW, 22 okt 2013.

  1. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    @Tjarko: net snel even gekeken naar het Duitse regelement voorbeeld..
    Tja, wat kan ik zeggen... Hiervoel ik ook veel voor en ik denk Wubbo ook.
    Zat zelf ook al te denken dat een box vormige romp over de gehele lengte er eigenlijk ook in zou moeten.
    Ik zeg op de Peel een datum afspreken wanneer we ons hierover gaan buigen. Ik heb al een optie op een vergaderlocatie. Misschien alle E2k vliegers dan uitnodige
    Groeten, Peet.
     
  2. quatie

    quatie

    Lid geworden:
    18 okt 2014
    Berichten:
    193
    Ik ben afgelopen week begonnen met mijn Slipher. et is mijn allereerste houtbouw en ik moet zeggen dat me dit tot nu toe niet tegenvalt.

    De vleugel is bijna af en ook de romp vordert aardig. Het is nu even wachten op de onderdelen van HK en wat andere spullen. Voor de sfeer even een paar snelle foto's. Het was al donker aan het worden, dus de kwaliteit is niet optimaal.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik ben erg tevreden over de "rechtheid" van de vleugel. De belangrijkste verlijmingen heb ik op het granieten aanrechtblad gedaan, daarop kan je ook goed de afwijkingen zien.

    Het enige waar ik wel tegenop zie is het folieen straks, dat heb ik nog nooit gedaan.

    Wat is aan te raden voor de aillerons, de breedte van 3 of 4 ribben?
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2016
  3. koelma

    koelma

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Zevenhoven
    Hoi
    Bijna goed ;-)
    De dunne multiplex met de golfjes zit tussen de boven en onder bedekking. Dus er tussen en er niet bovenop.
    Daarmee kan je de achterlijst heel dun schuren.
    Groet Frank
     
  4. quatie

    quatie

    Lid geworden:
    18 okt 2014
    Berichten:
    193
    Nee, helemaal goed, hij zit er ook tussen maar de laatste balsa strook mist. dit heb ik gedaan zodat ik heel secuur de ailerons kan uitzagen. Daarna lijm ik de laatste strook erop
     
  5. koelma

    koelma

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Zevenhoven
    Gelukkig !!!!
     
  6. quatie

    quatie

    Lid geworden:
    18 okt 2014
    Berichten:
    193
    Het is wat betreft pasvorm wel een fantastisch mooie kit. Even nog een praktische vraag.

    Onder de neus zit een bakje voor de lipo. Er zitten gaten inde romp en in het bakje om hem dicht te maken. Wat gebruiken jullie hiervoor? boutje met ingelijmde moer?
     
  7. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.868
    Locatie:
    Velserbroek
    Schiet lekker op!

    Voor de deksel van de lipo ruimte kan je een staafje hout of carbon van 4mm nemen, Die prik je in zijn geheel door de romp.
     
  8. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    De sluiting van dat luik vind ik het minste deel van het ontwerp. Als de een mooie passing maakt voor het staafje zodat het klemvast erin gaat en de romp wordt wat vochtig dan krijg je het staafje er bijna niet meer uit. Ik heb het anders opgelost met een verbouwde canopy lock zodat deze helemaal inwendig in de romp ligt en een touwtje dat uit de staart steekt. Werkt heel handig en de romp zijkant is helemaal glad.

    Let er straks bij het lijmen van de staart ook goed op dat deze in lijn zit met de vleugel. Bij mijn Sliphers was er een kleine afwijking die snel verholpen was door de gleuf een beetje uit te schuren.
     
  9. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.868
    Locatie:
    Velserbroek
    Mooie oplossing met die cockpit sluiting.

    Die ervaring met het staafje en dat vocht heb ik eigenlijk niet... misschien omdat ik het gaatje met CA hard maak en daarna weer iets uit vijl zodat het staafje past!

    Leuk om te zien dat er ook creatief gedaan wordt :D
     
  10. quatie

    quatie

    Lid geworden:
    18 okt 2014
    Berichten:
    193
    Motor en regelaar zijn binnen en de boel heeft uiteraard al even proef gedraaid.

    Waar kan ik de software en instructie vinden voor het flashen van de esc?
     
  11. quatie

    quatie

    Lid geworden:
    18 okt 2014
    Berichten:
    193
    Ondertussen ben ik al een stuk verder, de servo's zitten erin, de romp is dicht en grotendeels geschuurd, de stang naar de rudder zit erin, overige electronica zit op zijn plek. En zo met de staartvlakken erin lijkt het zowaar op een vliegtuig.

    Wat nu nog te doen? Vleugeltips monteren en schuren, rolroeren uitzagen, afwerken en monteren, hoogteroer afschuren en het geheel in folien.

    Daarna durven weggooien en hopelijk vliegen. Heb de motor al even test gedraait, best behoorlijke hoeveelheid power!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. koelma

    koelma

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Zevenhoven
    :yes::yes:
    goede servo's !!
    Dat zouden er meer moeten doen. ha ha ha

    Als je samen wilt invliegen kom dan even bij Peet en mij.
    Zo gedaan en daarna veel plezier.

    groet,
    Frank
     
  13. quatie

    quatie

    Lid geworden:
    18 okt 2014
    Berichten:
    193
    Normaal ben ik daarin altijd erg eigenwijs, maar gezien de bouwtijd die ik er nu al aan heb besteed, denk ik dat ik zeker van dat aanbod gebruik maak. Zou zonde zijn als ik hem meteen al sloop
     
  14. quatie

    quatie

    Lid geworden:
    18 okt 2014
    Berichten:
    193
    Op de valreep toch nog een klein bouwfoutje ontdekt. De deksel op de neus verkeerd om gemonteerd, het klepje wat erop moet is nu niet meer vezonken. Dat was nou net dat onderdeel wat ik vanochtend met haast gedaan had. Nou ja, als dat het ergste probleem is...dan valt het nog wel mee.

    Wel de balans al even gechecked en met een 1800 lipo is die nagenoeg perfect (ongefolied)
     
  15. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    @quatie, heb je eigenlijk wel een motor A brevet?

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk
     
  16. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
  17. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    A Brevet?? Wat is dat? Heb ik ook niet hoor. Kraait geen haan naar dus vooral geen slapende honden wakker maken ;-)
     
  18. quatie

    quatie

    Lid geworden:
    18 okt 2014
    Berichten:
    193
    Goeie tip, ik heb niets gezegd
     
  19. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
    Beter om zelf door te blijven slapen!

    Rick
     
  20. koelma

    koelma

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Zevenhoven
    Woef ;-)
     

Deel Deze Pagina