E550 kit

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door errorken, 2 dec 2016.

  1. errorken

    errorken

    Lid geworden:
    3 apr 2006
    Berichten:
    87
    Locatie:
    België
    Ik zou een TT E550 als kit willen kopen. De kit versie dus omdat ik het graag zelf in elkaar zet. Als FBL zou ik de BD-3SX nemen. Maar wat voor motor, esc incl governor, ubec en servo's (liefst futaba) zouden jullie hierbij aanraden? Of zou ik motor, esc+bec gewoon als accessoire van TT nemen? (die dus standaard bij de ARF versie zit)
     
  2. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    658
    Locatie:
    breda
    De keuze van setup is afhankelijk van je stuurkunsten. standaard motor en esc servo's voldoen voor meeste piloten. Belangrijk bij de keuze voor een model vind ik de beschikbaarheid van reserve onderdelen, informeer hier naar aub.

    Mvg
    Patriek
     
  3. errorken

    errorken

    Lid geworden:
    3 apr 2006
    Berichten:
    87
    Locatie:
    België
    Reserve onderdelen inderdaad. Daarom dat ik de E550 zou nemen. Als ik het goed begrijp is dit de opvolger van de v2 en titan dewelke ondertussen EOL zijn. Zijn er bedenkingen bij het verkrijgen van onderdelen voor de E550 ofzo?
     
    p40 vindt dit leuk.
  4. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    658
    Locatie:
    breda
    Volgens mij niet op zoveel plaatsen te koop.
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Nou ja..
    Align is bijna bij de supermarkt te halen. Dat gaat wel ene beetje heel ver, om daar verkrijgbaarheid mee te vergelijken.
    Ga voor een align van een paar jaar oud maar eens zoeken, ben je ook wel ff bezig

    Thunder tiger is niet verkeerd, en ook niet verkeerd vertegenwoordigd.
    het is alleen niet zo extreem vertegenwoordigd als align. maar dat is verder niet 1 helimerk.

    Qua setup, doorgaans is wat ze in hun eigen kit doen,gewoon goed.
    heb je dat ooit eens versleten (als je dat lukt), kun je altijd nog naar beter spul.

    Regelaar verslijt in principe (bijna)niet. Wel opletten voor de interne BEC (voeding voor de ontvanger), voor een maandje rustig vliegen is die vaak wel in orde..
    voor lange tijd wat enthousiaster zou ik een externe bec van minimaal 6 a 8 ampere aanbevelen.
    Losse stroomvoorziening voor ontvanger, met 2 stekkers inpluggen. mag met y draden.

    motor is doorgaans goed. kan altijd beter, is dan doorgaans ook een stuk duurder.

    Servo's, standaard is goed. beter is altijd duurder. vergis je niet in de kosten voor een beetje leuke servo's..
    die met 1 vlucht rijp kunnen zijn voor de prullenbak. 300 a 500 doet gewoon mee voor een complete set echt leuk spul..
    Futaba heeft op het moment niet zoveel servo's die mooi in deze maat heli passen.
    budget tegenover prestaties. ik ben zelf ook wel voor futaba, maar kwam voor mijn 600 toch op een ander merk uit.
     
  6. MDM

    MDM

    Lid geworden:
    14 jul 2011
    Berichten:
    219
    Locatie:
    VLAANDEREN
    Zelf heb ik met de motoren van TT wel nare ervaringen gehad en ik zou nu gaan voor een Scorpion of dergelijke.
    Ook de keuze van de batterijen (aantal cellen) waarmee je wil vliegen vind ik belangrijk.
    Voor servo's kan je evengoed bij Savox of andere merken terecht.
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Alleen, als je een kit koopt (compleet geheel, zegt niets over bouw), kost de gehele set met electronica zeer stevig minder

    Kun je misschien beter een jaar of wat met de kit servo's vliegen.

    Is maar net wat je leuk vind.
     
  8. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    658
    Locatie:
    breda
    Hoelang vlieg je al, en wat is je aspiratie?
     
  9. errorken

    errorken

    Lid geworden:
    3 apr 2006
    Berichten:
    87
    Locatie:
    België
    Kort samengevat: greenhorn, aspiratie: er naar kijken en rondjes vliegen :)

    10 jaar geleden begonnen met een chinese raptor 50 ARF clone (GP) die heb ik een paar keer in de bomen gestuurd, is niks geworden. Nadien een titan gekocht (GP) en zelf (deftig) in elkaar gezet, dat ging aardig en vloog nadien ook aardig. Veel gesimmed, maar nooit verder gekomen dan een (half) rondje te vliegen met de titan. Sinds 8 jaar ofzo doe ik er niks meer mee. Probleem met GP was het hele gedoe met brandstof, afstellen, kuisen. Op zich wel leuk en deel van de hobby, maar als beginneling toch een extra last als je iets wil gaan afstellen of gewoon snel wat wil vliegen om te oefenen. Ik mijd vliegclubs, dus ik doe het op mijn eentje in de tuin.

    Sinds een paar weken heb ik (voor mijn zoon natuurlijk! :) ) zo'n mini-quadcopter gekocht en viel me het weer te binnen hoe zalig elektro vliegen wel niet is. Is gepiept wat er tegenwoordig zoal te krijgen valt in de heli wereld dan en 50 size+ EP is geen uitzondering meer zoals het vroger wel was. Met een 3sx erop is het ook nog is (nagenoeg) crash proof, dat was vroeger niet zo evident (of onbetaalbaar) en lonkt het weer om ermee te gaan spelen:)

    Het is inderdaad zo dat 550 ARF (incl elektronica) een stuk goedkoper is dan het afzonderlijk te kopen. Maar ik ben niet voor ARF. Het moet vroeg of laat toch uit elkaar. Ik bouw het liever stuk voor stuk op met alle afstellingen erbij. Daarom dacht ik voor de kit te gaan en dan heb ik ook direct keuze in elektronica.
     
  10. errorken

    errorken

    Lid geworden:
    3 apr 2006
    Berichten:
    87
    Locatie:
    België
    Bedankt voor je antwoord. Je advies over een externe bec begrijp ik, maar wat voor zin heeft een y connector tussen bec en receiver? Als fault tolerance?
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Nee..

    Als je een 6 of 7 kanaals onvanger hebt, zijn er 6 kanalen gevuld door servo's en gyro.
    Doorgaans.

    Als je de ontvanger dan met 2 stekkers van stroom wilt voorzien, kom je een plaats tekort.
    Vandaar de y kabel. Aan de ene kant zet je stroom, andere kant de servo of wat dan ook.
    Kan geen kwaad, en je hebt toch voldoende prik in de ontvanger.

    Punt is dat 1 servostekker max 2,5 ampere continu, en 5 ampere piek (5sec) door kan laten.
    Meer, en je voltage donderd in elkaar. Rare storingen etc. Niet handig.

    Dit heb je met name bij digitale servo's, analoge trekken een factor 10 minder stroom.
    Alleen worden in heli's doorgaans alleen digitale gebruikt tegenwoordig
     
    errorken vindt dit leuk.
  12. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Ik vlieg de e550 van tt. Leuk ding, zeker niet de beste heli maar ik vlieg hem veel (en dan bedoel ik veel) en eigenlijk blijft hij het vrij goed doen. Vlieg de g4 720 van tt ook, ook een leuk ding.

    Een zaak om zeker op te letten is welke lipo je er in gaat duwen, meet effe goed de boel na en koop ze pas als je hem dus hebt want niet elke maat gaat passen.

    Servo's zijn wel ok hoor, ik heb ze gewoon laten zitten en voor heavy 3d gaan ze niet voldoen maar gewoon vliegen/acro is geen probleem.. als je 1 wilt veranderen steek dan een savox (align) voor de tail.

    Talon 90 is de standaard esc met zware bec speciaal voor heli en dus niks mis mee.

    Motor... tja... eerlijk is eerlijk die ace ripper is niet de beste motor.. 1 keer serieuze problemen mee gehad.

    Maar misschien had ik ook een maandag-versie..

    Al bij al een goede robuuste heli en een heel leuke om aan te werken, zit handiger/logischer in elkaar dan een trex.

    Is hij/vliegt hij dan beter dan een trex? Nee, zeker niet, maar het is gewoon een leuke heli met een iets minder kwetsbare staart ivm de riem tov bvb de trex met tail tube.
     
  13. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.244
    Locatie:
    Arnhem
    Waarom wil je perse een tt 550. Als ik je een advies mag geven en het is een beetje afhankelijk van je budget... koop een trex 500 doninator. Zeer goede kit alles werkt en met de beastx perfect. Veeeeel power en je kan er ook rustig mee vliegen. Bestel bij fastlad lekker goedkoop.
    Heb je wat meer budget dan kies je een 600.

    Wat je ook kan doen is een 2e hands heli kopen die uit elkaar halen en opnieuw opbouwen. Misschien een asje en een lager vervangen. Maar ik zou als ik opnieuw moest beginnen met een beperkt budget voor een 500 dominator kiezen perfect ding kan je werkelijk alles mee.
     
    renetl50 vindt dit leuk.
  14. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    500 zal denk ik best goed vliegen maar is toch veel kleiner dan een raptor 550 hoor.. die raptor is in de lucht even groot als een (duurdere) trex 600..

    en een 600 heeft meestal 3 lipo's nodig om te kunnen vliegen, een 550 maar 1.

    Just my 2cents he :)

    Dat 2dehands is idd zeker een goed idee, wel wat goed nakijken wat je koopt :)

    Gr
     
  15. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Ik heb de E550 ook gevlogen . Oorspronkelijk gekocht als rtf met flybar . Die flybar was echter vol speling en dus er af gegooid en naar fbl omgebouwd met align 3G . Met de staart servo was er ook iets , daar moest je opletten hoe je die ingeeft in het fbl programma , is anders dan de stock swash servo's . Verder eens alles in orde was zeer leuke heli om mee te vliegen . Heb er zelfs mijn B brevet mee gehaald .
     

Deel Deze Pagina