Eachine Aurora 100 Mini Brushless FPV Racer BNF

Discussie in 'Multicopters' gestart door Timcopter, 26 apr 2017.

  1. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82
    Iemand deze al gezien? Banggood - Eachine Aurora
    Op het moment 20% korting en maar 97.5,- euro met de coupon van Banggood: AAAA/BBBB/CCCC.
    Ik zit er sterk aan te denken om er een te kopen. Gezien ik hem graag wil vergelijken met mijn brushed Tiny Whoop.

    [​IMG]
    Het lijkt mij de ultieme tiny whoop riveel met zijn brushless motoren op 2s en met BetaFlight. In de beschrijving staat zelfs dat het met 3s overweg kan dus mocht ik hem kopen dan ga ik dit zeker proberen.

     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2017
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Inderdaad een leuke optie, presteert uitstekend, op 2S zelfs al. Let wel op het frame, dat is erg dun. Er zijn dikkere frames beschikbaar, 2mm en 2.5mm, als ik het goed heb onthouden. Sommigen hebben een 2e standaard frame gekocht, en vliegen met een dubbel frame.

    Er zijn wel hier en daar wat problemen met een zogenaamde "flip of death", dat de quad na een roll door blijft tollen, todat hij op de grond ligt. Kan ook met de Aurora 90 gebeuren.
     
  3. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82
    Heb je er zelf ook toevallig ervaring mee en kun je hem aanraden? Dat flip of death heb ik wel vaker van gehoord, had er ook last mee met mijn CX10.
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik heb hem zelf gevlogen, presteert super. Licht, veel power, wendbaar, relatief stil. Ik moest wel de flight controller op rubbertjes zetten, vanwege toenemende drift in self leveling modes. En de camera was niet scherp. Omdat de lens erg goed zit vastgelijmd, heb ik een vervangende camera gevraagd. Al meerdere personen hebben de camera beschadigd bij een poging de focus beter af te stellen. Ik ga nog wel een poging wagen, maar pas als ik de vervangende camera binnen heb. Dan heb ik wat achter de hand, mocht het mislukken met de originele camera.
     
  5. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    de Flip Of Geath (FoD) is iets wat steeds terugkomt bij verschillende gebruikers..
    maar mij lijkt hier een simpele oplossing voor te zijn... de quad en lipo hebben jst connectoren... die kunnen max 5 (10) ampere aan, evenals de draden die hierop zitten.. de boel vervangen voor dikkere draden en xt30/xt60 connectoren moet de boel oplossen. (mits je een goede lipo gebruikt, de meegeleverde is een hele goede, maar met verkeerde draden en connector). mensen die vanaf het begin al de boel hebben uitgewisseld hebben nog niets gemeld over een FoD...

    die code werkt trouwens niet. (aaaa/bbbb/cccc) :(
    heb ik ook al geprobeerd..

    trouwens. (of ik moet wat missen) de 97 euro versie is een andere versie dan jij gelinkt hebt. (117 euro) de 97 euro versie heeft geen camera/vtx, maar wel 10 paar props..en geen lipo..

    ik heb een paar weken geleden ook een aurora 100 besteld, de 97 euro versie, aangezien ik enkele cam/vtx combo's onderweg heb voor een review.
    ik hoop hem toch wel volgende week binnen te hebben...
    ik heb er ook meteen propguards bij besteld..
    een whoop wil je indoor kunnen gebruiken en de props zijn bij een whoop goed beschermd. (ducts) wil ik de aurora binnen gebruiken zal hij toch iets van prop bescherming moeten hebben...

    het dikkere frame was out off stock toen ik de boel bestelde, dus heb meteen maar 2 reserve bottom frames besteld. deze lijm ik aan elkaar om toch een stevig frame te krijgen...

    zodra ik hem binnen heb meld ik mij weer. :)
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Vreemde is dat niet iedereen er last van heeft, er zijn personen met de standaard plug die er tot op heden geen last van hebben gehad.

    Ook raar is dat voor zover ik heb begrepen, elke keer steeds een paar motoren uitvallen, maar de andere 2 gewoon blijven werken, vandaar dat de quad dan razendsnel blijft rollen naar 1 kant. Je zou verwachten dat als het een dip in de spanning is, door verkeerde connector, dat dan alles uit zal vallen, alle vier de motoren, en ook bijv. de OSD, terwijl het bord opnieuw gaat initialiseren door de spanningsdip.

    Maar bijvoorbeeld de keer dat ik het heb meegemaakt met de Aurora 90, bleven camera en OSD perfect werken. Alleen stopten de 2 motoren links ermee. Ook apart was dat het gebeurde na een voorwaartse flip, die beweging werd netjes gestopt, en daarna pas viel de quad weg over links. Je zou verwachten als de spanning inklapt door de voorwaartse flip, dat de quad dan naar voren blijft tollen. Maar hij komt gewoon weer horizontaal, en valt daarna dan ineens weg.

    De accuspanning was, toen het gebeurde, net als tijdens de rest van de vlucht, tussen de 6.8 en 7.1 volt, onder belasting. Wat gebruikelijk is voor deze accu in combinatie met deze motoren, ik zie zelfs personen die geen problemen hebben met het voltage nog wel onder de 6.8 rondvliegen, en alles werkt dan nog prima. Ook gebeurt het niet als je gewoon een flinke stoot gas geeft, ondanks dat de spanning dan nog wel eens verder daalt dan de eerder genoemde 6.8 volt. Als het puur een probleem met de stroomtoevoer zou zijn, dan zou je verwachten dat ook een klim op volgas, een crash moet kunnen veroorzaken, maar dat is bij mijn weten nog niet voorgekomen.
     
  7. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    dat maakt het wel weer apart ja... blijft een vreemd iets... wat voor lipo's gebruik jij indoorvlieger?
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik gebruik bij de Aurora 90 de standaard LiPo, die, in tegenstelling tot andere accu's die Eachine met hun producten meelevert, best wel goed is. De Aurora 100 komt met dezelfde accu.

    Ik heb ook de Gaoneng 2S 550mAh, die iets langere vliegtijd zou geven, zonder dat de quad merkbaar zwaarder wordt. In de 100 heb ik momenteel een Conrad 350mAh, net iets lichter dan standaard 450mAh, die ik momenteel in een andere quadcopter gebruik.

    Ik heb met de Aurora 100 nog geen FoD gehad, maar ook nog geen rolls en flips mee gedaan, nadat ik berichten hoorde over het dunne, breekbare frame. Ik heb een Firer 110 frame onderweg, dat zou veel sterker zijn. Als dat binnen is, kan ik wel eens kijken of mijn 100 wel of geen last heeft van het FoD probleem
     
  9. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82
    Ik heb hem besteld, zodra ik hem binnen heb zal ik er verslag van uitbrengen.
     
  10. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    okiedokie, ik meld weer...:cool:

    vandaag pakketje van BG gehad. (erg apart zo snel als deze is, anderhalve week voordat ik dit bestelde had ik een andere bestelling.... en die is er nog niet..:()

    auropack01.jpg

    auropack02.jpg

    minicube, 4-1 esc en frsky rx: DIY microcube!:rolleyes:

    auropack03.jpg

    de Aurora... lekker weinig spulletjes, dus kunnen ze ook niets vergeten..:oops:

    auropack04.jpg

    geen Eachine motoren maar Racerstar :cool: (eachine heeft vast exact dezelfde maar met andere naam erop.. maar goed..


    en aangezien ik toch alle doosjes open had, viel mijn oog op de schroeven die bij de racerstars zitten..
    2 voor de prop, en 4 voor de motor vast te zetten...
    mwjah... de motor schroeven zijn dus te klein :hammer:

    auroscrews01.jpg

    geen tijd gehad vandaag om te bouwen. (werk..o_O) morgen maar eens proberen er wat van te maken.
     
  11. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    oke, zondag had ik twee uurtjes over, dus de soldeerbout opgewarmd en gereedschap opgepoetst.
    tijd om te bouwen!
    eerst de esc, fc en rx samenvoegen om er een minicube van te maken.
    paar pinnen (5) tussen fc en rx solderen (met de m2 standoffs ertussen!) en dat was het moeilijkste deel van de bouw op weer klaar.
    1.jpg

    2.jpg

    minicube op het frame..
    3.jpg

    zoals in mijn vorige post al genoemd; de motoren komen met de verkeerde schroeven, te dun...
    maar aangezien ik meteen propguards had meebesteld, en deze met geschikte schroeven komen, kon ik toch lekker alles afbouwen..
    ik heb er 1 led (2812 droplet) opgezet en deze laat de arm status zien en evt als er storing is.
    fpv zit er nog niet op, hetgene wat erop moet komen zit nog in mijn Q100, en ik heb 2 aio's liggen waarvan ik een review moet doen, en die hang ik tijdelijk op de aurora denk ik. (alhoewel 1 er niet in past zie ik.... ;( )

    binnen no time zat alles erop en ingesteld.

    4.jpg
    5.jpg
    6.jpg


    en ter vergelijking met een paar brushed quads:
    9.jpg

    ik heb even snel 1 lipo gevlogen...(2S 800mAH 30-40C)
    -de kabel voor de lipo aansluiting moet ik wat langer maken... :(
    -standaard PIDs vliegt best strak en soepel. ideaal voor binnen.
    -na 6 minuten op de grond gezet, maar nog geen low voltage alarm gehad..ook niet lopen stunten of rare dingen gedaan..
    -ding maakt best wel herrie eigenlijk.
    -lijkt een rustige vlieger, totdat je een korte punchout doet.hij knalt dubbel zo snel van vloer tegen plafond dan dat hij dezelfde afstand naar beneden valt.. :p zit stiekum behoorlijk wat power in die motoren!
    -kan niet wachten tot ik tijd heb om buiten te vliegen en de rates wat omhoog kan gooien. (is nu redelijk mak, nogmaals ideaal voor binnen)

    binden met mijn TGY ER9X met DJT module was appeltje eitje, maar channel mapping in BF staat standaard verkeerd.boel aangepast en het werkt als een zonnetje.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 7.jpg
      7.jpg
      Bestandsgrootte:
      249,1 KB
      Weergaven:
      151
    • auropack01.jpg
      auropack01.jpg
      Bestandsgrootte:
      154,6 KB
      Weergaven:
      131
    Laatst bewerkt: 3 mei 2017
  12. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    Foto's zijn niet zichtbaar .
     
  13. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    stom.. ik zie ze wel...

    ff anders doen...
     
  14. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    nu wel , dank je .
     
  15. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    oke, ik kreeg geen LVA (low voltage alarm) na 6 minuten vliegen (rustig) en dacht dus nog langer te kunnen vliegen..
    dat kon.... ongeveer een minuut, en toen kwakte hij onder luid gepiep uit de lucht..

    oke, gedeeltelijk mijn fout.ik had tijdens de setup de lva moet controleren...... de LVA was op iets van 2,8V per cel standaard ingesteld... right.. dat vind de lipo ook niet leuk... maar ieder nadeel heb z'n voordeel, zoals een bepaalde voetballer zou zeggen.. ik had koude handen en de lipo was en perfecte handwarmer geworden.. ;)

    dus altijd dubbel en triple checken of de lva wel goed staat ingesteld standaard...
     
  16. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ja, ze hebben die erg laag staan, zet je het alarm op een normale waarde, dan gaat de pieper al na een minuut of twee, en bij een stoot gas. Een goede accu om nog wat langer te kunnen vliegen, is de Gaoneng 550mAh 50/100C of 60/120C
     
  17. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    ..... voorlopig niet meer vliegen met de Aurora.. :(
    3S vond de esc niet leuk.. 1 van de 3 althans.. ingeplugd en meteen werd de esc heet, geen rook trouwens, toch proberen te vliegen, maar motor 1 geeft geen sjoege.. andere motor op de esc pins.. nope... motor 1 op andere esc pins.. jep..
    dat word dus een nieuwe esc bestellen... ga meteen maar eentje met wat meer amps en max 4S bestellen zodat ik in de toekomst nog wat kan kloten met andere motoren..
     
  18. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Da's balen. Welke 4 in 1 ESC ga je er nu inzetten dan?
     
  19. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    ga nu voor de racerstar dark 18A...
    https://www.banggood.com/Racerstar-...ess-ESC-p-1133222.html?p=3C161440472062016034
    [​IMG]
    beetje overkill misschien, maar aangezien deze net even goedkoper was... dan maar voor de overkill.. :p

    en als ik toch Amp ruimte heb meteen ook alvast andere motoren besteld.
    de racerstar racing edition BR1103B 8000KV.
    https://www.banggood.com/4X-Racerst...i-Frame-p-1133969.html?p=3C161440472062016034
    [​IMG]
    esc met express shipping besteld, maar de motoren niet.. die komen uit een ander warehouse ofzo, en dan moet je weer apart betalen voor express shipping.. :(

    donderdag komt de esc binnen dus kunnen we weer bouwen en vliegen aan/met de aurora. :)
     
  20. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82

Deel Deze Pagina