Eachine E013 FPV of losse delen kopen

Discussie in 'Multicopters' gestart door jorrick, 12 jun 2018.

  1. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    Hoi, ik ben van plan te beginnen met FPV

    Ik heb geen behoefte in grote snelle drones. Na forums lezen en zoeken kom ik op de Eachine E013. Vooral de prijs (56 euro) spreekt mij aan.
    Zie: https://www.banggood.com/nl/Eachine...ra-VR006-VR-006-3-Inch-Goggles-p-1182628.html
    [​IMG]


    Alleen ben ik tegen een aantal punten aangelopen die mijn keuze nu beïnvloeden.

    - Ik draag een bril en de FPV set die je hier bij krijg is niet echt brilvriendelijk;
    - Ik lees veel dat de motoren van deze drone een beetje underpowered zijn;
    - Ik wil een drone met Altatude hold. En dat heeft deze niet. (hoeft niet via GPS);
    - Ik wil een drone met Headless mode en voor zover ik weet heeft deze dat ook niet;

    - ik wil ook een FPV auto kopen het is handig als deze dan wel compatible is met FPV spul wat ik al in huis heb zodat ik niet alles dubbel heb. De auto's die ik op het oog heb zijn de:
    Eachine RatingKing F14 Real Time FPV Buggy Met Camera 1/14 4x4 RTR RC Car en de WLtoys 12428 2.4G 1/12 4WD Crawler RC Auto Met LED Licht Maar hier ga ik liever dieper op in in het RC auto gedeelte. Zie topic hier:

    Eachine RatingKing F14 of WLtoys 12428 voor FPV




    Dus nu zit ik te kijken naar een micro drone die zelf al een altatude hold functie heeft en ook headless mode kan vliegen. Maar ik kan niet iets goed vinden.
    Ook heb ik dan een losse camera, receiver en FPV bril nodig maar hier zie ik ook door de bomen het bos niet echt.


    Nog een puntje is dat het mij op valt dat het beeld altijd zo verschrikkelijk slecht is. Veel storing en een enorm lage resolutie en lelijke kleuren. Ik vraag mij echt altijd af hoe men in het echt FPV kan vliegen als de kwaliteit zo laag is. Is dit kijkersbedrog of maakt de compressie van youtube dit slechter en valt het in het echt wel mee? Ik weet hoe lager de kwaliteit hoe minder latency des te beter maar moet de kwaliteit dan echt zo drastisch laag zijn?



    Budget voor FPV quad +- 100 euro



    (ik hoop dat ik dit in het juiste forum heb geplaatst)
    EDIT: Ik heb even een gedeelte weggehaald omdat ik niet duidelijk was.
    Ik wil met mijn micro quad geen 500meter weg vliegen. Ik snap dat het bereik daar slecht van is. Het zou wel mooi zijn als ik om mijn huis geen kan vliegen maar dat zal zeker ook wel lastig worden door muren heen?
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2018
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Headless mode heeft geen zin als je FPV vliegt, want dan weet je altijd waar de neus naartoe wijst. Headless mode zit trouwens vrijwel alleen bij het meer speelgoed-achtige spul.

    Wat betreft het beeld, Youtube maakt vaak gehakt van FPV video's als het om beeld gaat wat is opgenomen op de grond. In je goggles ziet er het vaak veel beter uit.

    Tussen de 300 en 500 meter voor een budget van 100 euro gaat hem niet worden, vrees ik. Bij veel van de goedkopere speelgoed-klasse drones houdt het bij 100m vaak wel op. Een beetje degelijke zender die zeker een halve km bereik heeft komt al op 50 euro, en dan heb je nog geen drone met FPV installatie, maar alleen een zender.
     
  3. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    Hey Indoor, bedankt voor je reactie.
    Ik snap je verwarring ik was ook niet duidelijk. Met de micro quad hoef ik geen 500 meter te vliegen hoor, dit is alleen voor in en om het huis en buiten als het niet waait.
    Omdat ik een aantal vrienden heb die ook wel geïnteresseerd zijn in deze dingetjes dacht ik dat Headless een goede opties voor hun was om het beter te leren.

    Heb je nog suggesties welke micro drone altatude hold heeft? Ik heb namelijk ook nog naar de Eachine Q90C gekeken maar deze heeft dat volgens mij ook niet.
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Dus je wilt iets om binnen FPV te kunnen vliegen, met altitude hold, en compatible met FPV systemen die ook een groter bereik hebben? In principe is alles wat op de 5.8GHz analoog werkt wel compatible, en kan overweg met een Fatshark bril, maar ook met een goedkopere optie, zoals de Eachine EV800.

    Ik ben zelf niet zo'n fan van altitude hold in combinatie met FPV voor binnen, omdat je dan niet zoveel controle hebt over de hoogte, en juist binnen moet je soms snel lager of hoger kunnen gaan, om over of onder een tafel door te kunnen vliegen bijv.
     
  5. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    Ja binnen en buiten eigenlijk. En inderdaad compatible met andere systemen.
    Thanks ik zal eens naar de EV800 kijken.
     

Deel Deze Pagina