Eachine racer 250 - NAZE32 of CC3D

Discussie in 'Multicopters' gestart door K9 Spike, 7 jan 2017.

  1. K9 Spike

    K9 Spike

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    69
    Heb de smaak te pakken met mijn kleine Blade Indutrix die ik ga ombouwen naar tiny Whoops. :)
    Ben dus een beginner met Quadcopters en die Inductrix is zo leuk om te vliegen dat ik op zoek ben gegaan naar iets groter Quadcopters zoals de Eachine racer 250...
    Ben al een tijdje opzoek werk aan het doen naar de verschillende FC (Flight Controllers) en de software om deze aan te passen.
    Helaas is het voor een beginner zoveel info te verwerken dat ik momenteel niet weet wat het ideale FC en software is om er mee te beginnen.
    Zien veel met Cleanflight en andere met Baseflight en nog andere met LibrePilot.
    Wat ik al weet is dat CC3D met LibrePilot werkt, maar ook kan flashen met Clean Flight
    NAZE32 werkt met Clean Flight.

    Dus om het simpel te houden zijn er personen die een Eachine Racer 250 gebruiken met welke FC board NAZE32 of CC3D en welke software Clean Flight of LibrePilot en wat zijn jullie ervaring erover.

    Mocht je een andere drone hebben met 1 van deze twee FC dan hoor ik dit ook graag....
    Er staat nog niets vast voor een aankoop van zo'n Race drone, wil eerst de keuze kunnen maken welk FC board ik zou gaan eens ik daar uit ben ik weer een stap dichter voor de aankoop van zo'n Race Drone. :)

    Ik ken niemand in mijn vriendenkring of in de buurt die met race drones zich vermaken.:(
    Dus ik hoop hier toch wel wat reactie te verwachten... ;)
     
  2. K9 Spike

    K9 Spike

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    69
  3. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
  4. K9 Spike

    K9 Spike

    Lid geworden:
    1 feb 2012
    Berichten:
    69
    Welke voordelen heeft de F3 FC tegenover de andere FC ?
    Gebruik jij dit board denk het wel anders zou je deze niet aanbevelen. ;)
    En welke drone heb je deze geïnstalleerd ?
     
  5. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Wat ik gelezen heb is dat zo'n modernere f3 flightcontroller sneller zou zijn dan de naze32. Ik gebruik echter een naze32 zonder problemen met cleanflight maar vlieg ook niet competitief ofzo.Wat betreft aanpassings software denk ik dat betaflight interessanter is, dit wordt constant aangepast dus altijd het nieuwste qua software (gelezen). Je hebt ook nog raceflight,geen ervaring mee.Verdiep je ook zeker eens in de esc's en hun firmware (bl-heli , bl-heliS , simonK) Ikzelf heb simonK esc's en dit op een 250 H frame. Ik heb onlangs ook een sprong in het diepe gemaakt en heb componenten besteld voor een 130mm frame. Ook weer met een naze32 maar deze keer BL heli esc's. Waarom? Waren goedkoop :p En eigenlijk heb ik niet teveel schrik om nieuwe dingen te proberen, er staan nu al zoveel tutorials op google,youtube,fora... Je vind zoizo een oplossing als er eens wat fout gaat of niet lukt. Ik heb ook nog altijd geen idee waarom welke bepaalde esc beter of slechter is, laat staan dat one shot en multishot gedoe... Ik zie wel wat het wordt. Een vriend van me heeft nu eens een cc3d en hij vind persoonlijk cleanflight makkelijker werken dan librepilot. Maar dit hoeft daarom niet voor jou zo te zijn.Wat ik je wel wil zeggen is dat je moet oppassen met cleanflight en een Chinese naze clone, diezelfde vriend heeft een naze 32 gekocht (stond zo in de titel) maar bij flashen in cleanflight (voor nieuwste naze32 firmware) bleek dit dus niet te werken. Het was een sp racing f3 controller en dan moet je natuurlijk de sp racing firmware erop zetten... Je kan dit normaal weer fixen door te booten maar om een ofzo andere reden ging dit ook niet meer, flightcontroller dus om weg te gooien.
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2017
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Naze32 en SP Racing F3 vliegen beide erg goed, mits goed getuned. De F3 kan wel wat makkelijker nieuwe firmware als Betaflight draaien, met hogere gyro-refresh frequentie, wat in theorie beter zou zijn. Een F3 heeft ook meer communicatie-poorten. Bij een Naze32 heb je er eentje vrij, met een F3 kun je prima een GPS aansluiten, en tegelijk een Sbus serial ontvanger.

    Met een F3 ben je dus iets meer "future-proof", maar een CC3D of Naze32 zijn ook een goede keuze.
     
  7. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Zierikzee
    Hoi.

    Sorry dat ik me even hierin meng, maar ben me een beetje aan het oriënteren om een racing droge aan te schaffen.
    En aangezien ik met Frsky vlieg kwam ik deze tegen.
    Is dit ook een F3??

    http://www.frsky-rc.com/product/pro.php?pro_id=176


    Gr: Adrie
     
  8. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)

Deel Deze Pagina