Eachine X220S - Reciever wordt niet herkend

Discussie in 'Multicopters' gestart door Ralphie, 20 sep 2017.

  1. Ralphie

    Ralphie

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rhoon
    Ik heb de Eachine X220S gekocht, maar krijg de receiver niet aan de praat.

    Ik heb de ARF versie gekocht, dus zonder ontvanger.
    De quad kwam met een los draadje met daarin een rood, zwart en wit kabeltje aan een kleine 4 polig stekkertje.

    Ik heb deze kabel doorgeknipt en een servo kabeltje aan gesoldeerd.
    Hieraan heb ik verschillende ontvangers van Spektrum (PPM) geprobeerd.

    De ontangers heb ik van te voren al gebonden aan de zender.
    Als ik de USB aansluit dan licht de ontvanger ook op en is hij gebonden aan de zender.
    Maar in Betaflight krijg ik met geen mogelijkheid uitslagen te zien bij receiver.

    bij tabje Ports staat UART6 Serial Rx actief
    bij tabje Receiver heb ik alle mogelijkheden geprobeerd.

    Wordt er een beetje moedeloos van, want ik wil graag vliegen.
     
  2. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    welke flightcontroller zit erop? de omnibus F4?.zo ja dan zit de ontvanger als hij via een 4 polige steker verbonden word met het bord niet op UART6, UART6 zit op een 6 polige steker..

    jij zit dus waarschijnlijk met een 4 polige steker op UART1. dit stekertje heeft 4 polen: gnd,+5V TX1,RX1. en de aansluiting moet dus zijn: zwart op zwart, rood op rood dan een lege pin, en dan wit (op RX1)
    dus zet serial RX op uart1 en dubbelcheck de draden.

    ga daarna naar de CLI en knip en kopier onderstaande en plak dit in CLI:

    set serialrx_provider = SBUS
    set serialrx_halfduplex = OFF
    set sbus_inversion = ON

    druk op enter, type daarna SAVE.
     
    Ralphie vindt dit leuk.
  3. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    crap// jij hebt PPM... :(

    vergeet bovenstaande... (nog beter.. koop een SBus receiver.. veel beter... ;) )
    die werkt niet met het serial RX protocol..

    tijd om het kabeltje met 4 polige steker eruit te halen en op te bergen voor de tijd dat je een sbus receiver hebt.. ;)

    je zal zelf op het bord moeten solderen, en/of een soldeer pad moeten verbinden. of de soldeer brug verwijderen... er zijn veel verschillende versies van de omnibus dus zonder precieze info kan ik je niet goed helpen...
    dus maak een goede duidelijke foto van jouw flightcontroller en post hem hier..

    snel tussendoor: aangezien je het over UART6 had: lokaliseer deze op de FC, als je hem kan vinden dan zal erboven een soldeer brug moeten zitten, als dit zo is, dan is dit de poort die voor PPM gebruikt kan gaan worden, zo niet.. dan moet ik op de foto zoeken..
    als het AURT6 is dan moet je op RX6 de witte draad solderen. rood op +5V en zwart op GND. de soldeer jumper heeft als het goed is PPM erbij staan en daar waar ppm staat moet het soldeer blobje vanuit het midden contact mee maken. doet hij dat niet en is Sbus verbonden, dan moet je dat soldeer blobje weghalen.

    deselecteer in de ports tab alles wat op UART6 zit. (niets geselecteerd dus, ook geen serial receiver!!)
    ga in de configuration tab naar receiver.
    selecteer bij receiver mode: PPM RX INPUT.
    druk op save and reboot.

    het zou nu moeten werken, mits het soldeer blobje bij UART6 zat..
    :feli:
     
    Ralphie vindt dit leuk.
  4. Ralphie

    Ralphie

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rhoon
    Goede info. Dank daarvoor.

    Wat zijn deze Omnibus F4 bordjes irritant dan.
    Ik heb meerdere Naze32 gehad en daar nooit problemen mee gehad om ontvangers aan te sluiten.

    Ik heb een SBUS ontvanger besteld. Nu paar dagen wachten,
     

Deel Deze Pagina