** Easy-Star aanpassingen **

Hier mijn aanpassingen:

aanpassing-ES-uitleg-2.jpg

aanpassing-ES-uitleg.jpg

overige aanpassingen :

aanpassing-ES-uitleg-4.jpg

aanpassing-ES-uitleg-5.jpg

gr,
Martijn

Hey

Waarom zou je een koolstof staaf in de vleugel doen,als er al eentje inzit orgineel?

IJsbrand

Ik vlieg mijn easystar met een speed 480 L en 11,1 V verder volledig standaart en dus zonder al die koolstof staven en ik heb nog geen enkele keer ondervonden dat hij hier niet strek genoeg mee is.

Vincent

De Easy-Star is al sterk van zichzelf maar ik wil er straks een brushless motor in met erg veel power. De aanpassingen zijn simpel maar verstevigen het vliegtuig goed als je er meer uit wilt halen. Vooral de extra luchtgaten doen het erg goed. De accu en regelaar worden nu een stuk minder warm.

Ik heb met verschillende easystars gevlogen en ook met verschillende motoren erin, de sterkste was een jamara pro 480 die op 3 lipo's het model in enkele seconden naar grote hoogte bracht. Met alle easystars heb ik de meeste gekke en vreemde fratsen uitgehaald en bij geen een is er ook maar iets kapot gegaan tijdens het vliegen van al die fratsen. Zelfs de loopings gaan volgas goed zonder dat de vleugel ook maar een krimp geeft. En meer vermogen dan die jamara pro 480 of een fietsbel is onnodig en levert geen extra snelheid op. Het enigste waar dat extra vermogen voor zorgt is dat je niet meer echt lekker kan vliegen met het model omdat je steeds anders moet trimmen.

Mensen die ik bezig heb gezien en de Easy-Star tot het uiterste hebben gevlogen. hadden allemaal zoiets van als dat maar goed gaat. Met namen de vleugels hadden bij de loopings toch een redelijke V vorm. Die gene die een 20 cm langere 8 mm carbon buis gebruikte had daar geen last van. De 4 mm carbon buis onder de staart heb ik gedaan omdat deze dan beter tegen een stootje kan mocht je ergens tegenaan stoten. De 6 mm in de romp omdat ik dat vaker ben tegengekomen en toch zeker steviger is. Blij ben ik met de extra luchtgaten.... man, wat scheeld dat in temperatuur van de accu en regelaar. Nu aleen nog m'n richtingsroer iets groter maken zodat hij makkelijker de bocht om gaat.

Merk je qua vliegeigenschappen niet iets van die gaten in de neus?

nee, de lucht gaat via de neusgaten door de cockpit via de zijgaten weer naar buiten. Accu en regelaar van erg warm naar lauw!

hoi iedereen .
ik vloog hem met een axi 2208/20 en 3 cellen .
starten vanaf de grond .
loopings ed geen probleem .
ik heb alleen het richtingsroer wat meer uitslag gegeven door een gaatje op te schuiven.
en na wat raggen en rollen over de grond heb ik nog geen schade.
ik denk dat dit soort upgrade,s meer is voor rust in je hoofd dan voor het model .
behalve dan de koelgaten.
en gewicht maakt ook heel wat uit.
groeten wiebe.
ps voor elke beginner die dit leest.hij vliegt prima met de standaart spullen.dus perfekt uit de doos!!!!!!!!

Je kan de hoek waarmee het roer uitslaat toch inderdaad prima aanpassen door op je servo een gaatje naar buiten, of op je roer een gaatje naar binnen te gaan?

Alles kan, ik vind een groter roer wel leuk staan.

Ik heb zelfs Easy's gezien met een creditcard aan het roer geplakt.

Ik hou alles het liefst zoveel mogelijk origineel, qua uiterlijk dan. ;) Dan vindt ik de roeruitslag vergroten een betere optie.

wiebe zei:
ps voor elke beginner die dit leest.hij vliegt prima met de standaart spullen.dus perfekt uit de doos!!!!!!!!

ik heb dit dus erbij gezet omdat er snel al vraagtekens bij beginners waren of hij wel zou vliegen met de normale spullen .
want iedereen is hem aan het bling blingen .[ook ik ]
en dat is vast een geruststelling te weten als je wilt beginnen.
mvg wiebe.

is hij met deze aanpassingen nog wel geschikt als beginners model?
(blijft dat ik hem lelijk vind)

Back