Easystar (update 24 juni 2007) :mrgreen:

Easystar (filmpje 27 januari 2008)

Hoi,

Na een niet zo succesvolle start (met een compleet Conrad charter model een jaar ofzo geleden slechts enkele vliegminuten :oops: ) ben ik onlangs weer begonnen met vliegen :D

Deze keer heb ik me iets beter in de materie verdiept wat resulteerde in een Easystar en een MX-12 :D Met dank aan enkele forumleden die me achter de schermen via PB geholpen hebben met wat vragen.

Afgelopen zondag heb ik m'n maidenflight gehad, na 1 minuut een crash :cry: Oorzaak: dicht bij de grond in een reflex "down" gegeven in plaats van "up". Waarschijnlijk heb ik deze reflex te danken aan de X-twin, waarbij de knuppel wel naar voren moet als ie te dicht bij de grond komt :|:

Ik weet het, bij een club had ik dit wellicht kunnen voorkomen, maar ik wil vooralsnog niet bij een club gaan...

Na een reparatie met een pleister (schade was niet zo groot, bedankt Hansaplast) verder gevlogen, dat ging prima, beide accu's leeggevlogen 8)
20070311180006aakh6.jpg

Ik ben helemaal in m'n nopjes met m'n nieuwe spullen :thumbsup:.

Ik heb me voorgenomen veel te gaan oefenen. Uiteindelijk zal er dan vanzelf behoefte aan een tweede toestel komen (met rolroeren) en als m'n enthousiasme blijft ga ik waarschijnlijk ook wel eens bij een club kijken ;)

Ik heb ook nog een filmpje van de Maiden. Jammer misschien, maar de crash staat er niet goed op :?

Bij deze ook alvast m'n excusus voor de muziek, dit nummer is hier al vaak gebruikt, maar bij mijn weten nog niet in deze uitvoering :schrik: :mrgreen:

Filmpje, klikken maar :cool:

Laatst bewerkt:
ik vind het zeer mooi ;-)

proficiat :-)

ga zo door

grtzz
kevin

Netjes hoor, voor de eerste keer 8O

Ik hoop dat je wel op de hoogte bent van de clubs in de omgeving, voordat je iemand de lucht uit vliegt :cry: Minimaal een circel met een straal van 5 km bij vandaan blijven...
Je bent bij ons van harte welkom hoor, er komen best veel mensen bij ons uit veldhoven (ik vlieg in Weebosch)

Stefan

Netjes voor de eerste keer hoor, en een erg leuk filmpje.
Het blijft een heerlijk toestel die easystar, zelf ben ik de EZ al een heel eind voorbij gegroeid, hij heeft vanmiddag met het opruimen van de schuur een speciaal plekje aan de muur gekregen en als ik binnenkort weer eens tijd en zin heb hang ik er een brushless setup in en snij ik er rolroeren in.

Groetjes, Jesse.

Het liedje is idd al vele malen gebruikt geworden in filmpjes,maar deze bewerking vond ik meer dan OK :music: :thumbsup:

Hier heb ik de Easystar Fanpagina .Ik denk dat je er leuke ideetjes zult kunnen uithalen.Zo kan je je EZ nog gaan verbeteren. 8) Of voorzien van leuke mods. 8)

GRTS

Nog veel plezier met je toestel en dat deze maar mooie vluchtjes mag maken. Ook is het een uitstekende zwever, heb een keer zo'n easystar thermiek zien pakken tot nagenoeg in de wolken.

Bedankt voor de leuke reacties :D

Helaas wil m'n lader (delta peak expert 3 lader van Carson) m'n 8 cels accu's niet opladen (stopt na paar minuten al met laden :evil: )

Vannacht op 150mA (uitgang om zender te laden) 1 accu opgeladen, ben nu aan het twijfelen een andere lader te gaan halen (Ultramat 14 misschien, daarmee kan ik m'n delta peak voltage instellen en in de toekomst LiPo's mee laden)... :?

Terug naar de EZ, vandaag na m'n werk (heeeeerlijk dat de dagen weer langer worden) de volle accu leeggevlogen :D
Het starten heb ik deze keer zelf gedaan (ging prima).
Bochtjes gaan steeds beter (het naar beneden duiken bij inzetten van bocht corrigeren).

Ben ook maar eens aan het oefenen gegaan met het willekeurig dichtgooien van het gas en dan proberen om de EZ goed te landen (om voorbereid te zijn als m'n accu leeg raakt). De wederhelft heeft nog een paar filmpjes geschoten, misschien dat ik die het weekend ofzo nog eens aan elkaar plak :mrgreen:

@Rene, pleister ziet er inderdaad wel grappig uit, was het enige wat ik bij me had om de schade ter plekke te herstellen (verbanddoos in de auto :oops: ).
Inmiddels heb ik een tube UHU Por gehaald en is alles goed hersteld. Canopy sluit niet meer zo mooi als toen ie nieuw was, maar vliegen doet ie weer prima :P

Het is verstandiger om een computerlader aan te schaffen, welk merk laat ik even in het midden.
Die Graupner lees ik wel goede dingen over. (heb zelf Robbe Infinity2)
Je kan prima bijhouden wat er in je accu's gaat, misschien even een onderhouds programma uitvoeren op je accu en in de toekomst lipo's laden.
Het is even een aanschaf, maar het is wel het behoud van je accu's.

Met je kan Easystar je gemakkelijk bovenin je motor uitzetten en dan lekker rustig naar beneden zweven.
En veel oefenen ! Ik denk zomaar dat je er heel veel plezier van zult hebben :wink:

Ik denk dat ik ook maar eens na het werk ga vliegen met mijn Easy Glider, kan ik nog mooi even een uurtje mee pikken.
Kan niet wachten tot het weer tot ver in de avond licht is !

Mijnheer Rob zei:
Ben ook maar eens aan het oefenen gegaan met het willekeurig dichtgooien van het gas en dan proberen om de EZ goed te landen (om voorbereid te zijn als m'n accu leeg raakt)

dat probleem heb ikn iet bij mijn ez,heb er een regelaar opzitten die de motor automatisch uitzet als de spanning onder de... komt EN dat ik nog 20(!!!) minuten kan vliegen met mijn servo's

@Senne,

Dat probleem heeft ,in principe, iedereen.
De meeste regelaars slaat af bij een bepaald voltage onder belasting, dit is om te voorkomen dat je je accu niet sloopt.
Als bij mij me regelaar de motor gaat terug regelen weet ik dat ik moet landen.
Ik probeer altijd aan de grond te staan voordat me regelaar ingrijpt.
Ik weet hoelang ik met me vliegtuigen kan vliegen en heb daarop de timer op me zender ingesteld.Dan heb ik altijd nog 15 a 20% accu over.

Dus op jouw manier sloop je als nog je accu :wink:

Ik bedoel inderdaad wat Rene ook aangaf, als je accu bijna leeg is gooit de regelaar de motor uit en komt ie naar beneden 8O
Daar wil ik op voorbereid zijn, zodat ik kan inschatten hoeveel afstand ik nog kan overbruggen, hoe ie vliegt en landt als je vanaf grotere hoogte zonder vermogen naar beneden komt etc. :mrgreen:

Vanavond weer een accu leeggevlogen :D Deze keer redelijk wat (vlagerige) wind, op grotere hoogte had ie moeite om er tegen in te komen.
Vliegt stukken nerveuzer dan op de windstillere dagen, maar waarschijnlijk geen verkeerde oefening :)

Kon het niet laten en heb filmpjes van gisterenavond ook even aan elkaar geplakt 8) Begon te schemeren dus een beetje donker af en toe :|

[GVideo]http://video.google.com/videoplay?docid=-1807200937073190092[/GVideo]

Senne zei:
leuk!! welke batterij gebruik je eigenlijk ?
Ik heb nu een MPX 8 cels NiMH accupack van 1500mAh in de buik van de Easy liggen (heb er daar twee van) :D
Wilde eerst met LiPo gaan vliegen, maar voorlopig doe ik het even met NiMH 8)

Makkelijk hoor senne, mijn broertje vloog eerst op 6 cellen, dat was een beetje krap, maar toen we op 7 cellen overstapte ging het echt goed!

8 cellen op het orginele motortje is wat overdreven, blijft na een tijdje ook niet veel meer van over.

Mvg Jesse

Back