EDF Fan balanceren met strijk kraaltjes!!

Discussie in 'EDF forum' gestart door Zipper2013, 20 jan 2014.

  1. Zipper2013

    Zipper2013

    Lid geworden:
    10 jul 2013
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Hallo allemaal,
    De Durafly Vampire aangeschaft, bij het test draaien bleek dat er behoorlijk onbalans zat in de fan.
    Balanceren dus; een geniaal idee! STRIJK KRAALTJES!
    Pakje met 100 van die kraaltjes kost nog geen 2 Euro, je kan ze even simpel "plakken" met plastic lijm. geeft je de tijd om te balanceren en e.v. te verplaatsen. Goede balans gevondendan verlijmen met twee componenten.
    Nog een voordeel, de kraaltjes zijn ook goed te snijden in dunne plakjes!

    Gr,

    George
     
  2. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Als je de kraaltjes definitief gaat lijmen komt er weer extra gewicht bij van de lijm, lijkt me niet een heel handige methode. Ik gebruik siliconen kit om fans te balanceren. Aanbrengen in de hub van de fan tot deze statisch perfect in balans is, daarna met de klok methode dynamisch balanceren. De kit moet dat wel helemaal zijn uitgehard.
     
  3. rogier50000

    rogier50000

    Lid geworden:
    6 sep 2007
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Amsterdam
    Gaan we weer

    Het hele ding gezien uit de naaf, elastische dingen, kit vervormd mee gelang het toerental.

    Dit is dus naar mijn mening geen absolute oplossing(sukr).

    Lees threads.
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2014
  4. Zipper2013

    Zipper2013

    Lid geworden:
    10 jul 2013
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Geen last van extra gewicht van de lijm. Gebruik langzaam drogende lijm en balanceer met de lijm! Zit het goed, afblijven en laten drogen.
    Vandaag eindelijk mijn eerste vlucht kunnen maken met de Vampire, strak de lucht in, geweldig kistje.
    gr, George
     

Deel Deze Pagina