Hi all Ik ben bijna klaar met mijn extra 300 88" en zit nu te denken over een volgende project, en heb het volgende in gedachte. - EDF - sukhoi 37 - dubbel EDF - trust vectoring - en nu komt het , hoveren moet mogelijk zijn - hoge snelheid speeld geen rol Heb geen ervaring met EDF alleen met propellors, heb het niet zelf verzonnen maar vond dit wel heel mooi, [URL=" - R/C TURBINE MIG 29 HOVERING!!![/URL] ik kreeg namelijk wel een beetje kippenvel bij het bekijken naar dit filmpje de eerste keer. Ik heb alleen niet het geld en wil ook niet direct met een mega kist dit gaan proberen. Daarom ook de bovenstaande vraag, en vind de sukhoi 37 de mooiste jet ooit, ook vooral om wat ie kan. Is het boven genoemde in een redelijk formaat 4-5 kg te maken. Afmeeting kan ik zo niet verzinnen maar de het gewicht is een beetje dikke duim zuigen, en de gedachte dat EDF een efficiency heeft van 60%. Ik heb zoiezo geen sukhoi 37 kunnen vinden van redelijk formaat, alleen die van art tech. maar dat is echt te klein. Schiet maar alles is toegestaan ( binnen de Forum regels natuurlijk), want ik heb de kennis niet. Bart ,
Om dat ik er zo weinig over vond, toch nog eens wat rond gezocht. En zie dat ik niet specific genoeg ben geweest met sukhoi 37 , mis daar nog de "terminator". En zie ook nog dat deze in een adem met de sukhoi 35 Super flanker genoemd wordt, wat is het verschil ? Bart,
su 37 Hallo, Ik zag in de nieuwste FMT een advertentie van Lindinger het gaat hier om een su -34. spanw.900mm,2xbl motoren,2x e-imp, 2xbl regelaar 45a,10x servo, thrust vect,enz. Kijk op lindinger.at groeten, Egbert
Is een Mig29 iets? Ik wil graag meedenken m.b.t. de vector thrusting.. Zie ook: [66992] jepe-mig-29-a
ik zie twee problemen (mits je onder hooveren stilhangen bedoeld): 1: de static thrust van een EDF is slechts 2 gram per Watt. Voor hooveren zou je dus immenis veel vermogen nodig hebben. 2: hoe wil je stilhangen? Vliegtuig verticaal? Dit is het meest labiele evenwicht. Het ideale geval is aan je prop hangen, het minst ideale geval is 'op je EDF staan'. Ik denk dat EDF geen toegevoegde waarde heeft voor wat jij wilt. EDF is juist leuk voor snelheid, en daar geef jij niet om.
Je plan is of erg moeilijk of erg duur, en edf is een best hoge lat, je kan ook een pusherprop maken van een tekening als deze www.parkjets.com Free Jet Plans - SU-37 Super Flanker by JetSet44 en deze dan eventueel ombouwen naar EDF, (zie ook de erg grote Su-37 op deze die pagina) als je dat goed doet gaat hij er zo uitzien Skyhigh
kijk hier eens naar, oXfLqXR4IhU[/media] - 20081102_Flugschau Star des Jahres - Düsenflugzeug is geen sukhoi maar hovert wel goed Groeten, Sam
Egbert Leuk ding die Su-34, maar te klein en heeft maar 1 assig vectorsturing. Waar ik toch echt 2 assig nodig heb, voor hoveren. Maar ik vergeet hem niet. Mig 29 leuk maar ik zie de canards van de su 35/37 als uitdaging, Ik weet niet wat daar allemaal mee mogelijk is maar het filmpje van Squid laat al wel wat zien. Jitz, 2 gram per watt is nog niet zo slecht, ik zit met mijn extra op bijna 4 Kw , dat is 3.2 gram per watt. is dua maar 30-40% slechter En over die hover: ja, ik zie het wel zitten om net als die sebart stil te hangen in de lucht met een EDF. Die High alpha su 37 zal ik altijd in de gaten gaan houden. Maar even voor de duidelijkheid ik zie dit niet als een kort projectje, Er moet bv. een Micro controlor in komen voor de aansturing van de 2 * 2 servos voor de vector sturing, want er moet een mix van - alrons - richting - hoogte roer komen. Ik zit namelijk zoiezo al op 11 kanalen, als ik dat zonder Microcontroler doe. - 4 voor trust vectoring - 2 rol - 2 hoogte - 1 richting - 1 Canards - 1 landings gestel - 1 aire break ?? Daarom zal het het mixen van de trust vectoring en rol naar hoogte in het vliegtuig gebeuren met een PIC controller, moet niet al te groot probleem zijn. Canard met giro is ook een optie, zal uiteindelijk via micro controlor lopen. skyhigh de 175% moet ik echt naar gaan kijken kan ik zo nog niet beoordelen Maar in iederegeval avast bedankt voor alle input. Oja, ik heb ook al na gedacht over, hoe ik een twee dimentionale trust vectoring moet maken. Een tip je van de sluier, het idee kwam bij mij op toen ik een stapel van die plastic koffie bekers in de prullenbak ging gooien. En pusher is geen oplossing voor mij, maar een workaround wanneer EDF niet gaat lukken. Is meteen een stuk makelijker. Veel om over na te denken, nog niet veel tijd om er over na te denken, zal mijn baas leuk gaan vinden. eerste twee dingen waar ik over na moet denken is dus de twee EDF's en het formaat van de kist. Bart,
dat is wel positief uitgedrukt. het is inderdaa 37,5% minder. Dit houdt echter nog steeds niet weg dat je ratio een factor 1,6 omlaag moet, dus 60% moet verbeteren. ik zal nooit beweren dat het onmogelijk is, maar je zult wel veel vliegtijd inleveren. gelukkig vlieg je met Hyperion G3's
Ik zou dan zelf (functionele) canards op de Jepe Mig29 maken. Je hebt bij deze kist meer geld over voor de hardware! Houd er wel rekening mee dat een full option kist niet helemaal samengaat met kunnen hooveren. Je moet dus vooral licht bouwen. Het idee van de PIC's is geweldig aangezien je snel kanalen te weinig hebt. Je kan bijvoorbeeld met 1 kanaal de flight mode instellen (bijv. flight, high-alpha, hover). Alle andere kanalen (hoogte, rol, richting) kan evt. via de PIC gaan die dan weer de canards (2x), de vector thrusters (4x) en de morors (2x) aanstuurt. Dit biedt dan ook meteen weer mogelijkheden om bijv. gyro's te gebruiken. Overigens bestaan er tegenwoordig ook controllers met een micro dotnet framework die wel heel eenvoudig te programmeren zijn (dus dat zou zelf mij moeten lukken). De eerste stap lijkt mij het vinden.maken van een mechanisch goede edf vector thrust unit.
en als je nu de vector trhrust mechanisch combineert met hoogte en rudder . je geeft nu op rudder en hoogte een belachelijke uitslag van 45 graden in elke hoek . je zet je exponentieel op 80% zodat je normaal kunt vliegen . en voor het hooveren dus de roeren en je vector idd de hoek in kunt gooien (hiermee kun je dus ook de cobra perfect doen ) de canards kun je mbv een gyro koppelen aan je hoogte roeren dit scheelt weer 4 servo's op je thrust sturing ,enkelt zul je dan wat zwaardere servo's nodig hebben .
Even over ligt bouwen, het hoeft geen echte schaal kist te zijn die op en top netjes is, ik vind bijvoorbeeld dat depron een heel mooi matriaal die toch wel veel voordelen heeft ten opzichten van balsa, lichter en sterker. Ik moet wel een voorbeeld hebben, dan is die Mig van Jepe wel een mooi begin. maar ik zal dan altijd naast die Mig een kompleet nieuwe bouwen die dan toch nog een stukje groter is. Bart,
Ligt het aan mij of komen niet alle berichten door? Ik heb iets gepost wat ik soms wel en soms niet zie????? Als ik in het overzicht van door mij geposte berichten kijk zie ik wel een bericht staan???
Ook tof: EDF thrust vector (indoor) [URL=" - Thust Vector rc Aerovatic EDP jet[/URL] Deze video laat zien dat het principe werkt en dat laag gewicht + EDF mogelijk is.
ziet er goed uit maar, hoe het werkt laten ze niet zien :-( Kan ook niks vinden op het internet over dit kisje, of de naam is natuurlijk anders. Bart,
http://[media=youtube]dEmNxkVoNcg[/media] principe van aansturen is gelijk aan de tuimelschijf zoals bij helicopters(dus 2 servo's ) als je deze koppelt aan je hoogteroer (2 servo's mixen met rolroer) en rudder .is het eigenlijk af