EDF sukhoi 37

Discussie in 'EDF forum' gestart door xyz, 8 jun 2009.

  1. awt74

    awt74

    Lid geworden:
    21 sep 2005
    Berichten:
    265
    Locatie:
    Hengelo
    Phase 3 ( ja van die EF-16's) hebben nu ook thrustvectoring op een van hun modellen.... de "Squall" of zo iets...

    Attachment browser: TV.jpg - RC Groups

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    misschien is dit wat je zoekt....
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2009
  2. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    wss iets te voor de hand liggend ;)
     
  3. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
  4. styreta

    styreta

    Lid geworden:
    29 jul 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Den Helder
    blijf het jammer vinden dat ze die twee zits sukoi gekozen hebben, vinnum nie mooi...
     
  5. squid275

    squid275

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    470
    Locatie:
    gramsbergen
    op de website van ripmax staat dat je met dat model kan hoveren:eek:
    lijkt me een erg leuke edf om mee te beginnen! is niet erg duur:)
     
  6. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
  7. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Nou omdat het mijn eerste EDF zou worden heb ik toch maar besloten om eerst de flyfly mig 29 te bouwen Daar komen dan een antal dingen in die ook in de su 37 komen.

    de su 37 ziet er goed uit trouwens bij prodesign

    [​IMG]


    de setup van de mig 29 wordt
    - 2 x vasafan 90 's
    - 2 x KD36-74-09XL 1900kv ( 390 gram )
    - 2 x turnigy plush 80A wegen leker weinig
    - 6s 5000 mAh 25C
    - 4 x hs 81
    - AR7000

    Ik denk dat ik net onder de 40000 rpm blijf, ik weet niet wat die motoren gaan doen maar die kunnen 75 A hebben zou dus max op een 3400 watt uit moet komen, met een 6 kg stuw kracht. Natuurlijk moet ik wel wat throttle management gebruiken maar dat ben ik gewend.

    Zit ik op de goede weg ??

    Bart,
     
  8. Jippieee

    Jippieee

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Etten-Leur
    Hoi Bart,

    3400 watt lijkt mij best aardig om in te stappen. Houd er wel rekening mee dat je de staart van de flyfly extra moet verstevigen. Ook zal dit denk ik nooit een snel model worden want ondanks dat ik met mijn Mig 2* zoveel vermogen heb als een Fly Fly Mirage gaat de Mirage toch iets sneller.

    Ik neem aan dat je 2*6S 5000 gaat gebruiken?

    Op dit moment heeft rc lander een 90mm vector unit in productie. Zodra deze beschikbaar is (EJF models?) koop ik een setje.


    Er is al een flyfly Mig29 draadje dus ik zou zeggen post daar je bevindingen. Ik zal ze met interesse lezen!

    Marc.
     
  9. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Voor de mig 29, 1 maal 6s 5000mAh, die 3400w is alleen voor testen,
    ben niet op zoek naar lange vliegtijden en bij 1kW ( ~43A) heb ik nog 2.5kg stuw druk, bij een ~25000 toeren ( moet meer dan genoeg zijn om te vliegen, en dat geeft nog een vliegtijd van 7 minuten.

    Ik ben trouwens geen racer, zal af en toe wel vol gas low passby doen maar over het algemeen zal het 3D vliegen zijn.

    Hier een foto van de uitslagen bij eeen echte su37
    [​IMG]


    hier trouwens linkje naar de fans vasamodel

    Ik had al zitten kijken naar de bouwbeschrijving, en die stafjes in de vleugel is niet veel.

    bart
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2009
  10. Jippieee

    Jippieee

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Etten-Leur
    Dat klinkt allemaal wel wat reeler. De meeste motoren krijgen het toch wel heel moeilijk boven 1500 watt en dat resulteert snel tot problemen.

    Ik heb mijn Mig volledig in de pu versterkte parketlak met 25g glas gezet. Jepe verkoopt dit ook (zitten volgens mij ook not microballoons in). Ik denk dat dit nauwelijks zwaarder is omdat je allerlij staven en houders kunt weglaten. Bovendien heb je dan geen staaf door de inlaat lopen. Overigens ga ik ook weer een nieuwe bouwen en wilde dan toch eens kijken naar de mogelijkheden voor (gedeeltelijk) deelbare vleugels om het transport en de opslag wat gemakkelijker te maken.
     
  11. Jippieee

    Jippieee

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Etten-Leur
    RC lander heeft een thrust vector systeem voor 70mm en 90mm fans. Op zich een vrij simpel system (een stuwbuis op 2 servo's met een gimbal) maar het lijkt leuk te werken. Zie video: RCLander 90mm Vector System Update Video - RC Groups

    De su37 van prodesign ziet er zeker goed uit! Ik ben benieuwd wanneer hij on productie gaat (en wat hij dan moet kosten).
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2009
  12. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik ga vanavond de mig 29 bij Jepe halen en heb een mail naar rclander gestuurd waar ik die 90mm kan kopen, want ik kan ze nergens vinden.

    Heb ook de vraag gesteld of ik direct bij hun er 10 kan kopen.
    Iemand interesse, als dat lukt ?

    Bart,
     
  13. Jippieee

    Jippieee

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Etten-Leur
    Ze zijn nog niet te koop. Misschien kan een groepsactie interessant zijn. Eigenlijk zou het ook wel iets voor JePe zijn om ze te leveren.... Zodra ik ze kan bemachtigen koop ik er 2. Het geheel mixen met mijn FF9 is de volgende uitdaging al zit er nog steeds aan te denken om canards op de mig29 te maken en dan loopt het aantal mixers wel heel erg op. Moest ik toch maar eens kijken voor een controller.

    Ik heb ook nog geen idee wat voor servo's je nodig hebt voor het vectorsysteem.

     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2009
  14. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    welke servo's ik voor de TV ga gebruiken weet ik ook nog niet, zal zich op een test stand moeten uitwijzen.

    Jepe had wel fans van rclander liggen aluminium te zwaar en de kleine gingen nog wel. Of hij die TV's gaat leveren is nog maar de vraag hij is een speed vlieger en dat 3D is maar niks (waren ongeveer zijn woorden), stond ik daar, met mijn 3D vliegen. :)

    Bart,
     
  15. Jippieee

    Jippieee

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Etten-Leur
    Ik denk dat hij de plank daar compleet misslaat want 3d vliegen is juist alles. Het is leuk om te doen vooral omdat oefenen dan weer belangrijk is en het is leuk voor je publiek. Waarom doen de Mig's het zo goed op een vliegshow!?
    Als je snelheid wil dat moet je vooral niet proberen om zoveel mogelijk vermogen in een EDF te proppen, koop dan een pylon dan ga je met 1/5 van het vermogen 2 keer zo snel (of is dat nu weer een rare vergelijking:rolleyes:)
     
  16. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    dubbelpost
     
  17. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Ja best mank ja.

    Een elk pylonracer die voor maximale speed is toegelegd (voor wedstrijdgebruik dus) kan maar maximaal 60 seconden 1000W leveren in f5d maatje en 300-350W voor een sp400 maat omdat de motor 0% koeling krijgt dus demagged. bij 300-320kmh loop je door de constructieve beperkingen in het regelement ook de kans op flutter. met een inrunner draai je met prop 4W/gr en ik draai 12W/gr. Wijs mij maar eens aan waarom een pylonracer een betere keuze is. Dat mijn Uriah-Bu 2 turbinekisten en ramjets snot voor ogen vliegt is meermalen bewezen OVER de grens. Dat ik de ambitie heb om ver over de f5d limieten wil gaan in sp400 formaat is geen geheim.

    succes,

    Erik
     
  18. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    rclander maakt voor mij een uitzondering en gaan 10 TV's opsturen ( normaal moeten dat er 20 zijn )

    das dus geregeld.

    Bart,
     
  19. Jippieee

    Jippieee

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Etten-Leur
    Stoere actie. Als je denkt ze niet alle tien nodig te hebben dan moet je het maar even laten weten ;).
     
  20. Jippieee

    Jippieee

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Etten-Leur
    ...
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2009

Deel Deze Pagina