Als je het wat aanpakt zoals in onderstaande video wordt getoond en een goede locatie hebt om te oefenen zou je de eerste oefeningen tot hover op zich toch schadeloos kunnen doen.
Mits hij
goed is afgesteld bedoel je toch Chris
Alles is mogelijk om mee te beginnen ,
met verstand, doorzettings vermogen en vooral alle
VEILIGHEIDS maatregelen nemen.(tik van fp tegen vingers auw, tik van cp tegen vingers ...........)
Ken je materiaal (heli , zender, etc is super belangrijk) maar onthoud dat ervaring komt met de tijd. Alles
goed inlezen (niet 1 dag maar weken)
groet en succes,
Dave
ps. iedereen zal adviseren bij een RTF model hem uit elkaar te halen en alles te voorzien van LT, je zal dus alle facetten moeten doorlopen. Of je roept iemand met verstand van zaken , ook dit wordt altijd aangeraden hier op het forum. Alle termilogie moet bekend zijn en waar te vinden zoals;
Throttle cut waar te vinden hoe in te stellen, fail safe waar te vinden en hoe en wat in te stellen, pitch en hoe in te stellen, aileron, elevator, curves, etc. etc.
wat moeten mijn servos doen bij welke beweging van de sticks (nodig voor pre-check), constatering van afwijkingen, etc.etc. Het is niet alleen voor je eigen veiligheid maar ook die van anderen.
En ja het is mogelijk om zonder begeleiding 250,450 en 500 te bouwen vliegen, zonder echte crash

. (behalve als je geen geduld hebt)
Een linkje van iets wat onschuldig lijkt maar ook anders had kunnen aflopen, noem het geluk of noem het stom maar ongelukjes zitten vaak in hele onschuldige hoekjes.