Een allroundzwever gezocht!

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Dopieman, 26 jun 2016.

  1. Dopieman

    Dopieman

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    1.019
    Even een vraag; Ik gebruik photobucket om mijn foto's te delen. Zoals jullie zien werkt de link momenteel niet meer. Ik moet een upgrade doen om "3d party hosting" te supporteren. Deze upgrade kost echter 399 dollar!! Heeft iemand hier een oplossing voor? Hoe kan ik de foto's weer zichtbaar maken?
     
  2. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Betalen of je foto's ergens anders plaatsen en alle links in je topic's terug plaatsen
     
  3. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Voir dat bedrag kun je heel makkelijk n eigen NAS aanschaffen
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Goedkoopste en simpelste oplossing.
    Koop een domeinnaam met hosting erbij.
    De goedkoopste met 1500 MB schijfruimte en ook nog mailadressen erbij is 12 euro per jaar.
    https://www.versio.nl/webhosting
    Je kan ook meer schijfruimte nemen, is ietsje duurder.
    Voordeel is dat je ook je prive dingen daar neer zou kunnen zetten en altijd je eigen emailadres hebt, ook al verander je van provider.
    Enige wat je nodig hebt om foto's te uploaden is een ftp programma zoals Cute FTP

    GJ
     
  5. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Klinkt als een interessante optie, daar ga ik mezelf eens wat meer in proberen te verdiepen.
    (Helaas ben ik het digibeet-level "aan/uit-knop" nog maar net voorbij dus kost het iets meer inzet :D)
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Paul, het is heel makkelijk.
    Je verzint een domeinnaam PL.nl.
    Dan komt de site meteen met of hij al bezet is of niet.
    Als hij vrij is kan je hem registreren.
    Daarbij koop je dan hosting.
    De webhoster koppelt de naam aan je hostingpakket.
    Na 1 a 2 dagen is de site actief.
    Je kan dan inloggen op een soort online dashboard (DirectAdmin) om emailadressen aan te maken en andere dingen te doen.
    Stel je hebt die PL.nl dan kan je als emailadres info@pl.nl maken.
    Je verzint een leuk wachtwoord en voert het in in outlook of wat je dan ook gebruikt.

    Om foto's en bestanden te uploaden maak je een ftp (file transfer protocol) aan.
    Het lekkerst vind ik Cute FTP, is nog gratis ook.
    http://download.cnet.com/CuteFTP/3000-2160_4-10000625.html
    Je voert daar de gegevens in die je van je hoster gekregen hebt en je kan dan folders (directories) aanmaken waar je de foto's in kan zetten.
    Maar ze hebben natuurlijk ook een helpdesk en voorbeelden,
    Hier kan je alvast kijken:
    https://www.versio.nl/artikelen

    Belangrijkste is:
    Hoe maak ik een e-mail account aan en koppel ik deze aan een e-mail programma?
    en
    Hoe upload ik mijn website of andere bestanden via FTP?
    Ook handig is:
    Hoe log ik in in webmail?

    Als je dan naderhand een website zou willen maken dan is dat ook mogelijk.
    Kwestie van de taal leren (HTML is het simpelst) en dan heb je binnen een uurtje een website staan a la interessegroep zweefvliegen.

    Succes,

    Gert-Jan
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2017
  7. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Hoi Gert-Jan,

    Je brengt me op het idee voor iets als PiGGs.nl of zo :D
    Maar merci voor je uitleg en links, het klinkt allemaal zeer doenbaar.

    Gr.
    Paul
     
  8. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik heb al mijn foto's ook op Photobucket staan. Nu heb ik een paar draadjes opgezocht en daar zijn mijn foto's nog gewoon zichtbaar.......gaat dit mis zodra ik ergens een nieuw linkje plaats?

    Ik hoop niet dat ik al die jaren aan foto's terug moet gaan zoeken en opnieuw ergens anders onder moet brengen:weetnie:
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Veelal biedt je eigen provider ook al homepage ruimte aan in je standaard internet pakket. Meestal iets van 50Mb.
    Als je de foto's op een normaal formaat houdt zoals 640x480 of 800x600 praat je over een 50 tot 60k per foto en ken je er een heleboel kwijt.
     
  10. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    @ Justus , ken al 10 tallen gevallen van foto's die plots niet meer zichtbaar zijn, denk dat dit zwaar gaat wegen op de forum's in het algemeen.

    Mijn foto's staan op Google + , ik upload met picasa, om zichtbaar te zijn moet ik inloggen op google en google + openen , daar kan ik de link copyeren en in het venster van het forum plakken.
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Paul, ik denk dat ik de goedkoopste gevonden heb, en ze zijn nog snel ook.
    https://www.vimexx.nl/
    Domeinnaam en 2GB schijfruimte, emailadressen en 25 GB dataverkeer per maand.
    8,20 per jaar.
    Er hangt ook een klantenforum achter wat erg duidelijk is en beginnersvragen al beantwoord heeft.

    Ik heb vanmiddag de domeinnaam aangevraagd met dat hostingpakket erbij en hij staat nu online.
    Ik heb namelijk nog een hele partij kleine modelbouwspulletjes (stekkers, tank-aanluitingen, kabels, etc)
    Dat ga ik daar te koop zetten voor weinig.
    Dus even een webshopje bouwen en dan ben ik ook dat kleine spul weer kwijt.

    GJ
     
    jve vindt dit leuk.
  12. Dopieman

    Dopieman

    Lid geworden:
    19 nov 2012
    Berichten:
    1.019
    Ik ben een paar dagen niet op het forum geweest in verband met een verhuizing. Vandaar mijn late reactie. Ten eerste allen bedankt voor de reacties.
    Ik ben niet echt een computerdeskundige dus weinig ambitie om een eigen website te beginnen.
    Voorlopig gebruik ik dus maar weer de functie "Upload bestand" in het forum. Die schijnt weer te werken. Een paar jaar geleden was mijn ruimte op en ben ik daarom naar photobucket gegaan. Misschien is er inmiddels wat extra ruimte toebedeeld. We zullen het zien..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  14. aurectar

    aurectar

    Lid geworden:
    16 dec 2007
    Berichten:
    2.463
    Locatie:
    Kortrijk
    Altijd leuk om een ikoon uit de jaren 70 te zien evolueren.
    De AMIGO was (is), goed gebouwd, nog altijd iets om naar op te kijken.
    Was een vaste waarde in mijn eerste stappen in het RC vliegen.
    Ik heb er twee gebouwd.
     
  15. caprise

    caprise

    Lid geworden:
    23 dec 2008
    Berichten:
    11
    Hallo,

    Ben ondertussen ook een Alcor aan het bouwen, lijkt me dat de stabilo vrij los zit op de carbon staven, hebben jullie een methode om het loskomen van de stabilo tijdens de vlucht te vermijden of zie ik een probleem waar geen is:). Heb al een aantal jaren een Thermik XXXL, hierbij heb ik nooit dit probleem gehad, ma
     
  16. datavark

    datavark

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    15
    Ik gebruik voor de V-staart van de Merano een stukje PVC plakband om te fixeren. Dat is wat dikkere tape die ook nog mooi een ronding volgt. Is enigszins elastisch.
    Bij de kampeer winkel gekocht.
    HPX Allweather tape ( AT4825 ) staat er op het etiket
     
    bobt vindt dit leuk.
  17. spedter

    spedter

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Haarlemmermeer
    Zelf heb ik ook een Alcor (bij Schmierer heet deze Prosecco) maar herken dat probleem niet.
    Ken wel iemand die dat probleem ook heeft en deze heeft als oplossing een pritt stift. Heel klein beetje pritt opbrengen en dan is de speling weg. Let wel! Niet teveel gebruiken!!
    Een andere oplossing is om je corbon pennen met sec lijm in te smeren en daarna heel lichtjes (en dan bedoel ik ook heel lichtjes) op te schuren net zolang zodat ze mooi passen.

    PS: wel grappig, ik vlieg al een aantal jaren met de prosecco en ben nu aan het kijken voor een Thermik XXXL.

    http://www.modelbouwforum.nl/threads/prosecco.224213/
     

Deel Deze Pagina