Een dashboard BMW M3 E30 3d printen in de schaal 1/10....

Discussie in '3D Printen' gestart door SCANIA 143M 400, 2 aug 2017.

  1. SCANIA 143M 400

    SCANIA 143M 400

    Lid geworden:
    20 aug 2015
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Ter Apel
    Hallo Iedereen,

    Een week of 4 geleden kwam ik iets tegen op deze ''STL Finder'' site: https://www.stlfinder.com/model/dashboa ... 10/6159085

    Daar stond een afbeelding van een BMW M3 E30 DTM Dashboard in de schaal 1/10.
    Nu heb ik totaal geen verstand van 3D printen, maar misschien iemand van hier die de site bekijkt zal waarschijnlijk kunnen zeggen of de info op deze site te vinden is om uberhaupt dit item 3D te kunnen printen.
    Mocht dit het geval zijn is er dan iemand die dit item voor mij zou willen printen?

    De volgende maten die erbij staan:

    Breedte 14,9cm
    Hoogte 4,1cm
    Diepte 4,8cm

    Met vriendelijke groet Ron
     
  2. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    690
    Locatie:
    Veldhoven
    Net even gekeken, maar is een link naar shapeways.com. daar zul je het model kunnen kopen. Heb zo snel geen STL-file kunnen vinden.

    Groet,
    Coen
     
  3. SCANIA 143M 400

    SCANIA 143M 400

    Lid geworden:
    20 aug 2015
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Ter Apel
    Hallo Coen,

    Het vervelende is alleen dat ik het dashboard had besteld en betaald via paypal maar ik kreeg zonder reden het geld terug gestort.
    Maar staat bij shapeways.com wel de data om het dashboard 3d te kunnen printen? Als dat zo is kan ik misschien een bedrijf benaderen met deze data.

    Mvgr Ron
     
  4. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    690
    Locatie:
    Veldhoven
    Hoi Ron,

    Het bestand wat je nodig hebt om te kunnen printen is een STL-bestand. Dat bestand staat er niet bij. Je zou op thingiverse.com kunnen kijken. Wellicht staan daar ook bruikbare dashboards.

    Of als je aan het CAD bestand kunt komen is het ook goed. Dit kun je omzetten naar STL

    Groet Coen
     
  5. SCANIA 143M 400

    SCANIA 143M 400

    Lid geworden:
    20 aug 2015
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Ter Apel
    Hallo Coen,
    Ik ga proberen ze te benaderen en vragen of ze het CAD en of het STL bestand willen delen.
    Geen idee os ze mee willen werken, als ik één van de 2 bestanden heb. bedankt voor de info Coen.
    Mocht ik één van de bestanden in mijn bezit krijgen, kunt of zou u dit item dan willen printen in 3d?

    Mvgr Ron
     
  6. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.051
    Locatie:
    BLUB
    Dag Ron.

    Zorg er héél goed voor dat je van te voren weet dat de maten van het CAD bestand overéénkomen met het model dat u bouwt...
    Aangezien men al zonder reden uw geld via pay pal hebben teruggestort.....

    Groet:Robin
     
  7. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
  8. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Beetje late reactie, maar je kan de maker via Shapeways bereiken en vragen om het file met je te delen. Het is geen makkelijk te printen deel voor een gewone printer, maar uit poeder kan het wel goed. Ik laat dat af en toe doen bij Oceanz in Ede. Niet goedkoop, wel goed.

    Succes,

    Hugo
     

Deel Deze Pagina