Een goede camera voor luchtopnames, maar ook als dashcam?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door ycdlawip, 18 jan 2016.

  1. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Hallo,

    Naast een leuk FPV setje wil ik eigenlijk ook een camera om te filmen met mijn quad. Nu is het zo dat ik ook al een hele tijd een dashcam voor in de auto zoek, dus ik heb eigenlijk twee camera's nodig. En als je dan weinig geld hebt zoals ik dan kan je dat misschien handig combineren dacht ik.. :)

    Dus ik denk ik vraag het hier maar even.

    Oh ik weet trouwens niet of het FPV forum ook voor filmen is, dus verplaats dit topic gerust als het verkeerd staat.

    Maar goed: Ik zou dus het liefst een leuke camera willen die ik als dashcam kan gebruiken maar ook als filmcamera onder mijn quad kan hangen. Dit lijkt me in mijn situatie best een goed idee omdat ik hier 2 vliegen in 1 klap mee vang. En ja dat scheelt weer geld.

    Dus ik denk ik vraag het hier maar even. Wie O wie kan mij helpen om wat advies te geven? Het liefst wel echt 1080p zodat je wat aan je opnames hebt en je in de auto ook kentekens kan lezen en zo. Die chinese dingen van 10 euro waar ze full HD 1080p opzetten maar dan 0.3 megapixels hebben, die vertrouw ik nooit zo. Ook hoeft het niet een heel blok te zijn. Dus het liefst zo klein mogelijk zodat die niet opvalt als die in de auto hangt (i.v.m. diefstalgevoeligheid enz).

    Nu zijn die Actioncams zoals GoPro en soortverwanten vrij onhandig groot om als dashcam in de auto te hebben. Je kan ze waarschijnlijk niet mooi wegwerken dus die worden er zo uitgestolen. En een kleine dashcam is misschien te klein en ook te licht en breekbaar om aan een gimbal te hangen.

    Dus ik ben een beetje op zoek naar een gouden middenweg. Als die er überhaupt is.

    Alvast bedankt voor het meedenken :friends:
     
  2. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
  3. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    wel van gehoord nog niet zelf bekeken.

    Ik zat eigenlijk te denken aan de "G1W". Het schijnt de beste dashcam te zijn. Het meeste bang for your buck. 30 euro ongeveer en dan 1920x1080p @ 30fps. Maar je krijgt wel echt 1080p dan, dus niet die namaak zoals sommige goedkopere dashcams hebben.

    Maar ik weet niet of deze G1W camera ook geschikt is om aan een gimbal te hangen.

    Die mobius lijkt mij trouwens een erg onhandige vorm hebben. Ik heb liever iets wat een beetje gopro formaat heeft zodat het echt aan een gimbal past. Deze lijkt me te lang, ik zoek liever iets wat minder diep is zoals een gopro zodat die aan de gimbal past. En om heel eerlijk te zijn vind ik hem met 80euro wel echt duur. En er zit niet eens een schermpje op of zo. Ik zoek eerder iets richting de helft daarvan. 40 euro of zo, 50 eventueel als het echt een hele goede is en je er wat leuke extras bijkrijgt zoals een waterdicht hoesje. Maar ja hij moet wel zonder waterdicht hoesje in de auto dan mooi passen.

    hartelijk bedankt voor je antwoord
     
  4. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Ik zit eigenlijk een beetje naar deze te nijgen: http://www.gearbest.com/action-cameras/pp_234672.html?wid=3

    Eken H9 Ultra HD 4K camera. Nu doet die 4K alleen maar in 10fps dus ik ga hem waarschijnlijk dan gewoon 1080p 60fps gebruiken. Alleen het punt is ik weet niet of je deze ook makkelijk aan je autoruit kan bevestigen en hoe groot die dan is. Maar ja die prijs 46 euro spreekt me wel aan
     
  5. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Ik gebruik de Mobius voor 2e camera op fpv toestel en gebruik deze ook als dashcam. Ben er zeer tevreden over. Gopro vorm is zeker beter in een gimbal.
     
  6. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    Heb je die mobius ook op een gimbal zitten dan? Zou ik die op die gimbal die ik op het oog had kwijt kunnen?
     
  7. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Nee, Mobius heb ik niet op een Gimbal. De Gopro 3 heb ik wel op een Gimbal zitten. DJI F550 Frame
    Beide toestellen raad ik af om te gebruiken als FPV camera.
    Beeld van een 600TVL camera is veel beter als FPV camera te gebruiken omdat je deze veel beter kunt instellen.
    RC Model Reviews heeft hier een aantel filmpjes van.
     
  8. ycdlawip

    ycdlawip

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Regio Haaglanden
    ok thanks

    ja ik ben van plan 2 camera's te gebruiken 1 voor fpv en 1 voor luchtopnames en die voor luchtopnames gaat op een beweegbare gimbal en die fpv camera wil ik vastmaken zodat ik orientatie niet verlies
     

Deel Deze Pagina